• Anonym (nejtack)

    Han tror vi ska bilda familj..

    Okej, så nu kommer jag låta som världens sämsta flickvän och människa.

    Min pojkvän har alltid tjatat om barn. Jag har sagt att jag vill bli klar med min utbildning först och få ett fast jobb och det fick jag. Sen sa jag att jag kände mig för ung och ville sätta mig själv först ett tag till och nu har det gått två år till. Jag visste inte vad jag skulle dra för ursäkt nu så jag sa att jag slutat med mina p-piller.. men det har jag inte. Det är det enda han snackar om nu och det gör ont att se honom så exaltrerad för något som aldrig kommer att hända. Samtidigt blir jag irriterad över allt tjat om det!! Jag orkar inte prata mer om ägglossning, familjeliv eller barnnamn. Men jag vet inte vad jag säga.

  • Svar på tråden Han tror vi ska bilda familj..
  • CitronTulo

    Vill du inte alls ha barn, eller är du bara osäker på när? Hur gamla är ni?
    Om du känner att du absolut inte vill ha barn så måste du ju såklart berätta det för honom och ge honom chansen att skaffa den familj han så gärna vill ha med någon annan!

  • Anonym (nejtack)
    fjanten skrev 2018-02-20 08:06:13 följande:

    Men! Säg som det är! Du ljuger ju för honom och han slösar tid på dig!


    Ska jag säga det NU? Då kommer han ju dra direkt. Jag har ju ljugit honom rakt upp i ansiktet i flera månader nu. Tänkte väl att han efter ett tag utan framgång skulle ge upp men han släpper det inte...
  • Anonym (Eve)
    Anonym (nejtack) skrev 2018-02-20 08:13:25 följande:
    Ska jag säga det NU? Då kommer han ju dra direkt. Jag har ju ljugit honom rakt upp i ansiktet i flera månader nu. Tänkte väl att han efter ett tag utan framgång skulle ge upp men han släpper det inte...
    Tveksam på om tråden är "på riktigt" eller ett skämt, men om det är på riktigt så måste du inse att det här inte kommer att sluta lyckligt. Säg sanningen till honom nu så att han kan hitta någon som har samma mål i livet och du kan hitta någon som inte vill ha barn.
  • Anonym (nejtack)

    Varför skulle det vara ett skämt menar du? Han är 30 så visst att han tycker det är dags och jag är 23 så jag känner inte att det är lika bråttom. Men jag har gjort bort mig totalt nu och ?borde? göra vad jag har sagt men jag vill verkligen inte.

  • Anonym (Eve)
    Anonym (nejtack) skrev 2018-02-20 08:31:11 följande:
    Varför skulle det vara ett skämt menar du? Han är 30 så visst att han tycker det är dags och jag är 23 så jag känner inte att det är lika bråttom. Men jag har gjort bort mig totalt nu och borde göra vad jag har sagt men jag vill verkligen inte.
    För att det låter så urbota dumt och du låter helt känslokall.

    Säg bara till honom att du har börjat tveka på det där med barn just nu, om du vill ha barn i framtiden så kan du ju säga det, men om det inte ens finns på kartan bör du nog säga det. "Jag har börjat tvivla på om jag verkligen vill ha barn överhuvudtaget".

    Du ska iaf inte gå och låtsas som att du försöker bli gravid när du inte vill.
  • Anonym (ch)
    Anonym (nejtack) skrev 2018-02-20 08:13:25 följande:
    Ska jag säga det NU? Då kommer han ju dra direkt. Jag har ju ljugit honom rakt upp i ansiktet i flera månader nu. Tänkte väl att han efter ett tag utan framgång skulle ge upp men han släpper det inte...
    Du behöver inte säga att du ätit p-piller hela tiden.
    Men du kan ju säga att du börjar med p-piller igen. Säg att du ångrat dig och vill ha några år till utan barn.
  • fjanten
    Anonym (nejtack) skrev 2018-02-20 08:31:11 följande:

    Varför skulle det vara ett skämt menar du? Han är 30 så visst att han tycker det är dags och jag är 23 så jag känner inte att det är lika bråttom. Men jag har gjort bort mig totalt nu och ?borde? göra vad jag har sagt men jag vill verkligen inte.


    Men säg det då! Säg att du inte vill ha barn ännu, att du inte är redo. Du behöver ju inte säga att du ljugit, men var ärlig angående att det inte blir barn ännu.
  • Anonym (nejtack)

    Känslokall? Om han inte satte press på mig år efter år så hade jag aldrig sagt något så urbota dumt. Är det så svårt för honom att fatta att när jag vill så kommer jag att säga det? Nu uppstod denna situation istället. Jag får säga att jag vill börja med p-piller igen men han skulle bli helt förstörd och likså vår relation.

Svar på tråden Han tror vi ska bilda familj..