• smilla14

    Arbetsträning men var?

    Jag ska arbetsträna vilket är typ som en praktik kan man säga.
    Men jag har noll idéer på arbetsplatser att kontakta.
    Så vad finns det för arbetsplatser där man kan vara som INTE är jättemycket kontakt med människor så som butik,café,dagis.

  • Svar på tråden Arbetsträning men var?
  • Anonym (Sjuk)

    Jag undrar samma. Funderar på städning men kommer det finnas chans att bli anställd sen?

  • Anonym (K)

    Jag har dock en tanke.
    Varken caféjobb eller butiksjobb kräver speciellt mycket social kompetens. Man säger hej till folk och sen tar man betalt. That's it. 
    I butik är det ju dessutom mycket jobb med hyllplock, städning, ta emot leveranser osv. Något som är väldigt ensamt.
    Kan vara en idé att ta det här tillfället i akt att träna bort rädslan med att interagera med folk?

  • smilla14
    Anonym (K) skrev 2018-02-21 10:39:10 följande:

    Jag har dock en tanke.
    Varken caféjobb eller butiksjobb kräver speciellt mycket social kompetens. Man säger hej till folk och sen tar man betalt. That's it. 
    I butik är det ju dessutom mycket jobb med hyllplock, städning, ta emot leveranser osv. Något som är väldigt ensamt.
    Kan vara en idé att ta det här tillfället i akt att träna bort rädslan med att interagera med folk?


    Jag är i en butik nu 1 gång i veckan och har varit där i över 1 år men jag får inte vara i kassan eller hjälpa kunder.
    Och jag vill testa på något nytt
  • Anonym (Qwerty)

    Lagerarbete kanske? Enklare tillverkningsindustri? Kolla runt vad det finns för företag i din kommun.

  • smilla14
    Anonym (Qwerty) skrev 2018-02-21 20:48:03 följande:

    Lagerarbete kanske? Enklare tillverkningsindustri? Kolla runt vad det finns för företag i din kommun.


    Jag bor i en jätteliten kommun och här finns nästan ingenting tyvärr
  • Anonym (xxx)

    Brevbärare, tidningsbud, kyrkogårdsvaktmästare, vaktmästare, trädgårdsarbetare, köksbiträde.

  • Anonym (mor)
    smilla14 skrev 2018-02-21 18:54:21 följande:
    Jag är i en butik nu 1 gång i veckan och har varit där i över 1 år men jag får inte vara i kassan eller hjälpa kunder.
    Och jag vill testa på något nytt
    "Över ett år"? och fortfarande bara en dag i veckan! Känns inte det som att trampa vatten?
Svar på tråden Arbetsträning men var?