• Anonym (1212)

    Jag har slösat bort mer än halva mitt liv på dåliga relatipner

    Herregud... Jag inser att mer än 50% av mitt liv har gått åt till att bråka och gråta och idag sitter jag än en gång och är ledsen över en relation jag har haft länge.

    Alla mina relationer har byggts på helt fel grunder inser jag i efterhand. Jag har varit glad över uppmärksamheten först, efter att ha varit mobbad som liten vände det i tonåren och helt plötsligt ville alla ha mig och jag var bara glad att någon gillade mig. Eller ja, jag trodde det. Dom ville bara ha min kropp.

    Sen har jag tyckt synd om en hel massa män och velat hjälpa dom och ge dom uppmärksamhet för att stärka deras självkänsla. Sen hamnat i en relation och känt mig "tvingad" att fortsätta. Varför? Ja... Vet inte? Inte velat såra den andra? Hatar uppbrott och konflikter.

    Har varit i en relation med våld också och kämpade på där i två år.

    Idag saknar jag inte en enda av mina ex. Tvärtom, ibland blir jag äcklad av tanken på att jag har kysst dom och haft sex med dom. Och en känsla av att jag har och ger i relationer och får ingen respekt tillbaka.

    Två år av mitt liv har jag varit singel och jag har aldrig mått så bra som då. Livet var lugnt och enkelt. Jag jobbade och hade bra med pengar, hälsade på vänner, hade intressen. Sen träffade jag någon som var helt annorlunda än alla andra.

    Och nu har vi kämpat. I åratal. Med bråk, låna diskussioner, tårar och kämpande och jag är fan helt slut.

    Varför blir det såhär? Vad gör jag?!

  • Svar på tråden Jag har slösat bort mer än halva mitt liv på dåliga relatipner
  • klyban

    Det är en klassiker att fastna för män/kvinnor av samma sort, och visar det sig vara såna som håller på att greja.
    Så kommer man fortsätta med dessa.
    Det är väl mest under fasen när man gillar och knulla som man kan stöta på annat.
    Men ofta söker man nått, och detta har man svårt och släppa.

    Sen har du säkert en del och jobba på själv, det brukar vara så.
    Kan vara att du förväntar dig detta också, även om det är omedvetet.

    Och förhållanden där du ska hjälpa stötta svin, bedragare och annat pack som vägrar bli hjälpa.
    Dessa ska du het undvika.
    Tänk så här istället, det finns ~8miljarder människor på jorden, och helt meningslöst och hjälpa en av dessa du tar upp.
    Det bara förstår dig, så varför fastna i den fällan en gång till?

    Även är det bra undvika människor som beter sig extremt olika i olika situationer, och där du kan bli en måltavla.
    Dessa mår sällan bra, och man kan mer eller mindre garantera framtida problem.


    hur många meter var det?
  • Anonym (Alma)

    Lämna bums och skit i att söka efter nån ny sen. Vet precis vad du menar. Fast nu har jag ett bra förhållande men det är det första och skulle han vara otrogen eller nåt eller det sluta funka så lämnar jag bara och skiljs som vänner och sen skiter jag i fler relationer.

Svar på tråden Jag har slösat bort mer än halva mitt liv på dåliga relatipner