• sonedanyonym

    Finns brottet i registret?

    Hej, Jag var med när en bekant gjorde ett brott själv.


    De pratade med oss på plats och vi berättade vad som hänt. Hen erkände och alla var nöjda.


    Kallad till "vittne" "förhör" eller vad man ska kalla det för en bekräftelse bara på 5 min.


    Frågade om jag skulle tillbaka men de sa att de inte kommer behöva mig mera och allt var lungt.


    Kommer det här påverka mig negativt i framtiden på något sätt? kommer det att synas i registret? Te.x när man blir stannad med bil och de kollar upp mitt persnr?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-02-21 00:52
    obs, minderårig. Inget grovt brott alls. Kan leda till max böter för hen.
  • Svar på tråden Finns brottet i registret?
  • Anonym (Hej)

    Om du enbast blev kallad till vittne och inte var åtalad för något under förhöret kommer det inte påverka dig negativt alls, vittna är en bra sak! Så det kommer inte synas i registret om så är fallet

  • sonedanyonym
    Anonym (Hej) skrev 2018-02-21 00:56:25 följande:

    Om du enbast blev kallad till vittne och inte var åtalad för något under förhöret kommer det inte påverka dig negativt alls, vittna är en bra sak! Så det kommer inte synas i registret om så är fallet


    Tack för ditt svar!:) 


    Nej jag var inte åtalad för någonting. Skulle bara bekräfta händelsen och vad som blev sagt. 

  • Anonym (Hej)

    Då behöver du inte vara rädd för att något ska synas! Hoppas allt löser sig för din kompis!

  • sonedanyonym
    Anonym (Hej) skrev 2018-02-21 01:08:47 följande:

    Då behöver du inte vara rädd för att något ska synas! Hoppas allt löser sig för din kompis!


    Gud va skönt! Ja verkligenSkrattande
Svar på tråden Finns brottet i registret?