• Yasminee

    Hur tidigt? Gravtest

    Hej!

    Har lite funderingar och undrar om någon här vet.

    Jag brukar äta ihop mina p-piller så jag inte får mens, men för 11dagarsen missade jag att ta 1-2 p-piller och hade sex så antar att det blev oskyddat. Och har haft jätte ömma bröst och behöver springa och kissa jätteofta. Även haft grova magsmärtor 2-3 ggr senast igår ikväll. Kan man ta ett gravtest nu som visar ett riktigt resultat eller är det för tidigt efter 11dagar?

    Är i en sitaution att ju tidigare jag vet desto bättre är det.

  • Svar på tråden Hur tidigt? Gravtest
  • Brazillove

    Vänta tills dagen du skulle ha mens och ta testet då, så att chansen är mindre att du får ett falskt negativt om du skulle vara gravid.

  • Yasminee

    Tack för svar men jag har ingen aning tyvärr när jag ska ha mens eftersom jag brukar äta ihop ppiller så får jag ingen mens kan få blödning om jag missar dom i några dagar men har inte koll på när det senast var.

  • Brazillove

    I så fall rekommenderar jag att du väntar i ca 2 - 3 veckor och tar ett test då. Borde vara tillräckligt med tid för att hormonerna ska synas om du är gravid och tidigt nog för dig att göra ett val om så skulle vara fallet.


    Lycka till.

  • Yasminee

    Har haft ömma bröst i en vecka nu istreck! Är det normalt om de skulle vara bara för ?mens? är på ingång (får ju dock ingen pga av ppillerna) tog gravtest i tisdags och de visade negativt inte ens ett svagt streck! är det inget då? Eller är de för tidigt för resultat? Tycker det är konstigt att ? symptomen? fortsätter

Svar på tråden Hur tidigt? Gravtest