• Äldre 26 Feb 00:06
    4328 visningar
    8 svar
    8
    4328

    bli av med magfett

    Hur blir man av med fettet på magen och lår på snabbast sätt? Har inte möjlighet att gymma. Är 172 cm väger 60-61.

  • Svar på tråden bli av med magfett
  • Äldre 26 Feb 00:08
    #1

    Är tjej förresten

  • Anonym (PT)
    Äldre 26 Feb 00:58
    #2

    Du kan inte välja var du ska bli av med fettet.

    Du minskar jämt över hela kroppen. Sakta.

  • Anonym (H)
    Äldre 26 Feb 01:11
    #3

    Håller med ovanstående. Du kan inte punktförbränna fett. Går du ner i vikt så går du ner jämt över hela kroppen. Vill du gå ner i vikt runt magen, ja, då försvinner även fett från bröst, rumpa och armar. Ät mindre portioner och ut och rör på dig om du inte har möjlighet till gym. Vill du BARA gå ner runt magen, då är det tyvärr bara fettsugning som gäller..

  • Anonym (Tja)
    Äldre 26 Feb 03:16
    #4

    Du skriver fett här. Jag minns att när jag vägde som du så hade jag lite fett på kroppen. Vi två har samma längd. 
    Kan det vara att du är uppblåst? Att du liksom har luft i magen som gör att den ser stor ut istället för fett?

    Tänker mig bara att dina kilo på din längd inte bör vara fett?
    Läsk och kolsyra kan få magen att liksom bli stor.

    Det finns kost som är bra för att inte få stor mage. Ibland när man är känslig  för viss kost kan man få stor mage. Finns ju kost som ger gaser också

    Om inte detta är orsaken så är det nog bara det gamla vanliga, se över kosten och köra kondition. 

  • Anonym (Träna­)
    Äldre 26 Feb 08:42
    #5

    Du måste träna för att få en slankare profil. Om du bara bantar kommer du fortfarande ha samma kroppsform, bara lite färre cm. Du riskerar även lös hud eftersom fettceller aldrig försvinner, de töms bara. För att undvika döms hud måste du träna och bygga muskler.

  • Anonym (:))
    Äldre 26 Feb 09:01
    #6
    Anonym (Träna) skrev 2018-02-26 08:42:39 följande:

    Du måste träna för att få en slankare profil. Om du bara bantar kommer du fortfarande ha samma kroppsform, bara lite färre cm. Du riskerar även lös hud eftersom fettceller aldrig försvinner, de töms bara. För att undvika döms hud måste du träna och bygga muskler.


    Nja, det där med lös hud/träna... Det beror helt klart på hur gammal TS är. Jag är tex 24 år och har snart gått ner 12kg och simmat en handfull gånger; har ingen lös hud någonstans. Däremot så ska jag börja plocka upp simning igen för det mådde jag bra av!

    På en kvinna förresten, så ?försvinner? aldrig en fettcell. De kan bara minska, men aldrig försvinna. (Såvida man inte tar till medicinska strategier.)
  • Anonym (Träna­)
    Äldre 26 Feb 10:20
    #7
    Anonym (:)) skrev 2018-02-26 09:01:46 följande:

    Nja, det där med lös hud/träna... Det beror helt klart på hur gammal TS är. Jag är tex 24 år och har snart gått ner 12kg och simmat en handfull gånger; har ingen lös hud någonstans. Däremot så ska jag börja plocka upp simning igen för det mådde jag bra av!

    På en kvinna förresten, så ?försvinner? aldrig en fettcell. De kan bara minska, men aldrig försvinna. (Såvida man inte tar till medicinska strategier.)


    Du får nog läsa om igen vad jag skrev ;)
  • Anonym (:))
    Äldre 26 Feb 10:53
    #8
    Anonym (Träna) skrev 2018-02-26 10:20:10 följande:

    Du får nog läsa om igen vad jag skrev ;)


    Oj! Läste nog en aningen hastigt haha, så van vid att folk skriver felaktigheter i forum osv...
Svar på tråden bli av med magfett