• jollly

    Sex efter abort?

    Hej! Jag gjorde en medicinsk abort för en vecka sedan (på en torsdag), hade blödningar till söndag och efter det endast ljusrosa i några dagar, bara då jag torkade mig, som sedan övergick till smått mörka flytningar (dock ingenting i bindan, endast vid torkning) bara något mörkare än normalt, inte alls brunt, och idag har det varit helt normalt. Frågan är då om det är fritt fram att bada och ha sex? 


     


    På kvinnokliniken sa dom två-tre veckor eller tills blödningarna/bruna flytningar slutat, vilket de har. Dock vet jag att de ibland rekommenderar att vänta två veckor oavsett, för att vara på den säkra sidan - men! Det är så sjukt kallt att ett bad är enormt lockande, och jag är ju faktiskt helt blödningsfri, plus att jag är jäkligt kåt. 


     


    Vad tror ni? Är det bara att köra på? Vid sex kan man ju se till att ha vältvättade händer och kondom, för att minska bakterier, tänkte jag? Jag vet inte. Hur länge väntade ni efter att ni blivit blödnings/flytningsfri? 

  • Svar på tråden Sex efter abort?
  • jollly

    Det är ju just för att jag inte vill riskera infektion som jag frågar om det är fritt fram nu. Har du läst inlägget? Jag undrar ifall det är ett måste att vänta i flera veckor eller om det är okej att återgå till det normala efter att flytningarna är normala.

  • Långbenopluto
    jollly skrev 2018-03-01 17:16:45 följande:
    Det är ju just för att jag inte vill riskera infektion som jag frågar om det är fritt fram nu. Har du läst inlägget? Jag undrar ifall det är ett måste att vänta i flera veckor eller om det är okej att återgå till det normala efter att flytningarna är normala.
    Ja, det är ett måste för att vara 100% säker att inte få en infektion, annars skulle dom inte säga det.
  • jollly

    Men det är ju inte alla som säger det! De flesta säger att man kan bada och ha sex så fort man slutat blöda/ha färgade flytningar? Ville veta hur andra gjort vid sina aborter.

Svar på tråden Sex efter abort?