• Thu 4 Jul 2019 15:46
    3933 visningar
    8 svar
    8
    3933

    Hysteroskopi/polyp - felbehandlad av vården, någon mer?

    Hej kära grupp,

    Ni som gjort hysteroskopi, vad har ni fått för medicinsk behandling efter det? Jag tänker på antibiotika-, antiviralbehandling etc. Jag fick Bactrim och Flagyl i ngr dgr men det var allt. Jag pratade häromdagen med OLGA klinik i Ryssland och dom sa att på deras klinik så sätter man in antibiotika i upp till 15 dgr. Detta med anledningen att ärrvävnaden som skapats i livmodern har uppstått p g a en inflammation. Om man inte behandlar inflammationen, utan bara tar bort ärrvävnaden så har man inte löst problemet. Jag hade själv väldigt mkt ärrvävnad i samband med min hysteroskopi (här i Sverige) för ngr månader sen. Är orolig nu över pågående inflammation i livmodern som kan försämra mina chanser att bli gravid.

    Tacksam om ni kan uppge namn på antibiotikan ni fått och i hur många dgr ni fått ta läkemedlet.

    Tack på förhand! <3

  • Thu 22 Aug 2019 20:08
    #5

    Hej kära grupp, har ni haft besvär med höga NK celler i livmodern? Åtgärd? Jag har provat Fragmin, Trombyl, Intralipiddropp och hög dos kortison. 

    Tacksam för respons. 
    Mvh 
    S

  • Thu 22 Aug 2019 20:08
    #6

    Hej kära grupp, har ni haft besvär med höga NK celler i livmodern? Åtgärd? Jag har provat Fragmin, Trombyl, Intralipiddropp och hög dos kortison. 

    Tacksam för respons. 
    Mvh 
    S

  • Fri 23 Aug 2019 12:26
    #8
    Spottedrose skrev 2019-08-23 06:38:25 följande:

    Jag har själv initierat en hysteroskopi efter 3 donationsbehandlingat med 2 återföringar. Har gjort väldigt många ivf behandlingar tidigare med 1 utomkveds och 1 mf. Jag har ett försök kvar och tänker inte göra flera behandlingar innan jag vet om något är fel. Tyvärr är det jag själv som tog initiativet. Ibland känns det som att det handlar väldigt mycket om pengar. Men för oss som gör behandling efter behandlingen är det hela livet.


    Ja, det är så hemskt att vi måste kämpa så hårt på egen hand och vården lyssnar inte. Heja dig. <3
Svar på tråden Hysteroskopi/polyp - felbehandlad av vården, någon mer?