Inlägg från: Anonym (Mhm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mhm)

PostNords avgifter.

Ja man får hålla huvudet kallt fram tills att de hittat något kryphål, som att förvara det i annat EU land först, eller skicka det som gåva. Vet inte hur det kommer lösas, men något kommer de säkert på, sen kan man börja beställa från Kina igen.

• Anonym (Mhm)
    Anonym (sälja ut Sverige) skrev 2018-03-08 10:35:43 följande:
    Eller sluta och börja betala för varorna i ditt eget land så att svenskar inkl du själv ska kunna försörja sig, behålla sina jobb och sin välfärd som du säkert trivs väldigt bra med och bygger på att vi betalar för arbetskraft och vad en vara är värd.
    Nja, ju mer skatter och liknande avgifter jag kan komma undan desto bättre. Sen finns där en del saker från Kina som inte går att få tag på i Sverige. Till sist finns där saker i Sverige som är orimligt dyra, som HDMI-sladdar, där är det fortfarande billigare att beställa trots avgifter.
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (Samhällsparasiter) skrev 2018-03-08 10:50:41 följande:
    Anonym (sälja ut Sverige) skrev 2018-03-08 10:35:43 följande:
    Eller sluta och börja betala för varorna i ditt eget land så att svenskar inkl du själv ska kunna försörja sig, behålla sina jobb och sin välfärd som du säkert trivs väldigt bra med och bygger på att vi betalar för arbetskraft och vad en vara är värd.
    Precis, du har ingen aning om vilka material eller produktionsförhållanden som finns när du beställer från wish. 
    Att köpa via dem är att skjuta sig själv i foten långsiktigt, både för staten och privatpersonen, alldeles utmärkt att de nya reglerna kom så fort. 
    Tur jag beställer från Ebay då ju :D

Där är det inte bara från Kina utan även från andra länder.

För övrigt är det nog bland det tramsigaste som finns med folk som använder begreppet "Parasiter" om andra.

• Anonym (Mhm)

Ja beställer man billiga varor som sedan får en stor utgift på sig är det ju bara att strunta i att betala. Man får kanske chansa en del och hoppas på att några av varorna slinker undan.

• Anonym (Mhm)

Gjorde en del småbeställningar, men de vill att jag betalar den extra avgiften. Det struntar jag givetvis i, så de får väl skicka tillbaka varorna. Kommer lägga ett par nya beställningar och se om de "faller genom nätet".

Annars får jag vänta till de hittat ett sätt att undkomma avgiften.

Man kan också beställa en del jättebilliga varor och inte hämta ut dem, bara för att jävlas med Postnord :D

• Anonym (Mhm)
    pantywanker skrev 2018-03-30 16:26:45 följande:
    Funderar på att göra samma sak. Fast finns det någon risk att skiten hamnar hos inkasso eller liknade? Detta är bara några underkläder och inget jag bara måste ha.
    Som jag förstått det är det bara att du inte får dina saker om du inte betalar, själva varan är ju redan betald.

Vill inte lova för mycket, men jag ska nog själv prova att lägga en massa beställningar för att se vad som händer.
Svar på tråden PostNords avgifter.