• SUHD
    Äldre 8 Mar 20:48
    36523 visningar
    201 svar
    201
    36523

    Vägra vaccin!

    Nu är det så här att vi väntar vårt första barn som är beräknat 20 aug. Det spekulerar en hel del tankar i huvudet angående vaccinationer som man läser om.

    Vad tycker ni om att jag vägrar vaccination för barnet för att jag vet att det är skadligt?

    Jag kommer inte ändra beslut på grund av andra utan jag står fast vid min egna åsikt!

    Hur jag vet att det är farligt är inte så svårt att ta reda på, sprutor i sig säger väl allt?

    Jag själv har aldrig blivit vaccinerad och jag är fullt frisk och har inga sjukdomar!

  • Svar på tråden Vägra vaccin!
  • modsey
    Äldre 8 Mar 20:51
    #1
    +1
    SUHD skrev 2018-03-08 20:48:38 följande:

    Nu är det så här att vi väntar vårt första barn som är beräknat 20 aug. Det spekulerar en hel del tankar i huvudet angående vaccinationer som man läser om.

    Vad tycker ni om att jag vägrar vaccination för barnet för att jag vet att det är skadligt?

    Jag kommer inte ändra beslut på grund av andra utan jag står fast vid min egna åsikt!

    Hur jag vet att det är farligt är inte så svårt att ta reda på, sprutor i sig säger väl allt?

    Jag själv har aldrig blivit vaccinerad och jag är fullt frisk och har inga sjukdomar!


    Skulle inte säga något men tycka du var lågbegåvad, oupplyst och att jag hoppas att samhället kommer hänvisa ovaccinerade barn till ett fåtal daghem och även använda barnbidraget som medel att styra med.
  • SUHD
    Äldre 8 Mar 20:54
    #2
    modsey skrev 2018-03-08 20:51:32 följande:

    Skulle inte säga något men tycka du var lågbegåvad, oupplyst och att jag hoppas att samhället kommer hänvisa ovaccinerade barn till ett fåtal daghem och även använda barnbidraget som medel att styra med.


    Okej så man är lågbegåvad för att man inte vill spruta in farliga kemikalier i barnet?
  • Äldre 8 Mar 20:54
    #3

    Tycker du är osedvanligt korkad och inte tänker på ditt barns bästa alls!

  • modsey
    Äldre 8 Mar 20:55
    #4
    SUHD skrev 2018-03-08 20:54:16 följande:

    Okej så man är lågbegåvad för att man inte vill spruta in farliga kemikalier i barnet?


    Oftast ja
  • SUHD
    Äldre 8 Mar 20:55
    #5
    Jag är bara jag skrev 2018-03-08 20:54:18 följande:

    Tycker du är osedvanligt korkad och inte tänker på ditt barns bästa alls!


    Ja så kan man också se det hela.
  • SUHD
    Äldre 8 Mar 20:56
    #6
    modsey skrev 2018-03-08 20:55:05 följande:

    Oftast ja


    Okej, jag själv är inte allvarligt sjuk och har aldrig varit det så förklara det.
  • Äldre 8 Mar 20:57
    #7
    +1
    SUHD skrev 2018-03-08 20:55:30 följande:
    Ja så kan man också se det hela.
    Ja, det är det vanliga att tänka så.

    Och vadå "sprutor säger väl allt"? Medicin i sprutform har räddat otaliga liv! Insulin och blodförtunnande bl.a. Och vaccin!
  • Äldre 8 Mar 20:58
    #8

    Jag hoppas du håller dig ifrån platser där det finns barn och ser till att ditt barn gör det också, så att ni inte riskerar att smitta någon som inte kan vaccineras.

  • modsey
    Äldre 8 Mar 20:59
    #9
    SUHD skrev 2018-03-08 20:56:16 följande:

    Okej, jag själv är inte allvarligt sjuk och har aldrig varit det så förklara det.


    Jag hade aldrig bilbälte på 60 -70 alet när jag åkte löst i bilen ic9h jag lever. Förklara det...
  • SUHD
    Äldre 8 Mar 21:00
    #10
    Jag är bara jag skrev 2018-03-08 20:57:51 följande:

    Ja, det är det vanliga att tänka så.

    Och vadå "sprutor säger väl allt"? Medicin i sprutform har räddat otaliga liv! Insulin och blodförtunnande bl.a. Och vaccin!


    Hmm ja det tror jag ju på så mycket jag vill.
Svar på tråden Vägra vaccin!