• Elderb­erry
    Äldre 9 Mar 08:50
    9419 visningar
    18 svar
    18
    9419

    Biomedicinsk analytiker, värt att plugga?

    Jag har också hört att det är en brist på uBMA, så jag förstår inte hur det skulle vara svårt att få jobb? Jag hade några kurser där jag gjorde liknande saker en BMA gör och tyckte det var jättekul. Kan ibland undra ifall jag verkligen valde rätt utbildning.
    Lönen kanske inte är lika hög som för vissa andra yrken, men pengar är inte allt.

  • Elderb­erry
    Äldre 9 Mar 16:32
    #9
    Fruktolina skrev 2018-03-09 16:25:13 följande:
    Lönen är absolut inte allt, men man vill liksom kunna spara varje månad istället för att det ska vara +-=0. Kan jag fråg Dig,vad jobbar du med i och med att du undrar om du har valt rätt yrke?
    Fast 25t är inte så lågt, men jag antar att vissa lever dyrare än jag. Efter 10 år i yrket är medianlönen, enligt saco, 29 600, vilket inte låter så dumt för mig.

    Jag valde att utbilda mig till farmaceut (är intresserad av mediciner), det är ju en hel del kundkontakt i yrket vilket jag nog inte hade tänkt på när jag valde. Jag hade trivts bättre i ett lab.
  • Elderb­erry
    Äldre 9 Mar 16:53
    #13
    Fruktolina skrev 2018-03-09 16:38:59 följande:
    Ja precis det är det jag också tänkte på, att man får jobba i labb med bakterier. Kan inte Du omutbilda dig/vidarutbilda från farmaceut till BMA då Du hade några liknande BMA kurser?
    visst kan jag omutbilda mig, men det var inte så länge sedan jag blev klar farmaceut och jag var riktigt skoltrött de sista åren, så jag är nog inte redo att börja plugga igen, visst att jag nog skulle slippa vissa kurser, men de flesta skulle jag nog behöva gå.
Svar på tråden Biomedicinsk analytiker, värt att plugga?