• Anzil

    Fel att se sex/juckade på sängen som en fysiskt träningspass/gympapass

    Hej!

    Många gånger så kan det hända att jag juckar på sängen. Egnentligen vet jag inte hur fysiskt ansträngt detta är och vad exakt är det jag egentligen tränar, vilka muskler om fallet skulle vara så.

    Jag kan i alla fall ibland bli väldigt svettig. Om jag känner mig ansträngd, vet jag inte riktigt om jag kan säga.

    Kort och gott, så undrar jag hur mycket av sex och juckade på sängen kan egentligen ses som en fysiskt träningspass och/eller gympapass?

    Jag är en man.

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Fel att se sex/juckade på sängen som en fysiskt träningspass/gympapass
  • Anzil
    Frontline skrev 2018-03-10 00:48:04 följande:

    Gå ut och gå, det tror jag är bättre för dig..


    Nu var inte frågan om vad eller vilket fysiskt ansträning är bättre.

    Utan frågan är helt enkelt om själva sexakten/juckade är någon form av gympapass och i sådan fall vilka muskler tränar man?


  • annabellelee

    Man har faktiskt forskat på det och kommit fram till att det inte är att likställa med "träning", eftersom det inte är tillräckligt ansträngande, men hjärtat börjar ju pumpa och vissa positiva hormoner frisätts i kroppen, så att det är bra för hälsan råder inget tvivel om:

    iform.se/halsa/sex/sex-gor-dig-stark-sund-och-glad

    Vilka muskler som påverkas handlar väl om ställning? Nu vet ju inte jag hur länge och ofta du har sex, men om du inte har tantriskt sex i några timmar flera gånger i veckan tror jag bara det påverkar din muskelstyrka rent marginellt.

  • EmberEyes

    Jag tycker att du ska gå till ett fysio-labb och be dem göra mätningar på dig när du juckar, så får du veta på riktigt.

  • Anzil
    EmberEyes skrev 2018-03-10 15:22:30 följande:

    Jag tycker att du ska gå till ett fysio-labb och be dem göra mätningar på dig när du juckar, så får du veta på riktigt.


    Vadå mätningar?
  • carlssonanna
    EmberEyes skrev 2018-03-10 15:53:15 följande:

    Ja du vet, de mäter hur mycket olika muskler/muskelgrupper arbetar, syreupptaget, mjölksyra osv.


    Den typen av mätningar man gör på ett fysio-labb. Puls, syresättning mm
  • Anzil
    annabellelee skrev 2018-03-10 01:15:42 följande:

    Man har faktiskt forskat på det och kommit fram till att det inte är att likställa med "träning", eftersom det inte är tillräckligt ansträngande, men hjärtat börjar ju pumpa och vissa positiva hormoner frisätts i kroppen, så att det är bra för hälsan råder inget tvivel om:

    iform.se/halsa/sex/sex-gor-dig-stark-sund-och-glad

    Vilka muskler som påverkas handlar väl om ställning? Nu vet ju inte jag hur länge och ofta du har sex, men om du inte har tantriskt sex i några timmar flera gånger i veckan tror jag bara det påverkar din muskelstyrka rent marginellt.


    Okej. Men någon form av gympapass måste det väl ändå räknas som kanske?

    Kalorier som bränts, muskler som rör sig m.m. Sen förstår jag att man kanske inte  bygger muskler så mycket. Och framförallt kanske inte blir muskulös genom samlag och/eller juckade i sängen.

    Om man tar det som ett exempel att hoppa upp och ner eller någonting i någon sekund eller minut är ju betydligt bättre än att bara sitta ner eller ligga ner och inte göra någonting.

    Att röra på sig är bara nyttigt. Och lite muskler som jobbar måste väl kanske ske?

    Jag pratar inte om att man bygger muskler, utan kanske mer att man får musklerna att anstränga sig, och man allmänt rör på sig. Kanske nyttigt?

    Kalorier kanske också bränts?

    Jag kan ibland känna att jag blir alldeles slut och svettig efter att jag juckad klart. I vissa fall av juckade, det vill säga.

    Därmed slog tanken mig att jag kanske bränner lite kalorier åtminstone.

    Någon form av gymnastik kanske man kan åtminstone räkna det som?
Svar på tråden Fel att se sex/juckade på sängen som en fysiskt träningspass/gympapass