• Äldre 10 Mar 11:34
    1249 visningar
    3 svar
    3
    1249

    Kan ni några bra dieter?

    Hej, jag är en 16 årig (snart 17) tjej som är 1,68 lång och väger i nuläget 55 kg.

    Jag vill gärna gå ner till 50-49 kg så snabbt som möjligt och undrar om ni kan några bra dieter?

    Jag motionerar flera gånger om dagen, varje dag och försöker att äta nyttigt. Men som sagt, vet ni några bra dieter som kan få viktnedgången att gå lite snabbare?

  • Svar på tråden Kan ni några bra dieter?
  • Äldre 10 Mar 12:01
    #1
    +1

    Du är alltså helt normalviktig idag och vill gå ner och bli underviktig istället. Varför?


    Du som kallade dig själv för extasy, hur gick det för dig? Hör av dig!
  • Isola7­47
    Äldre 11 Mar 08:27
    #2

    Din vikt låter perfekt till din längd. Bra att du rör på dig och äter nyttigt men varför vill du gå ner i vikt och varför vill du väga så lite i förhållande till din längd?

  • Anonym (gamma­l kärrin­g)
    Äldre 11 Mar 12:13
    #3

    Varför vill du bli ohälsosamt underviktig?

    Det enda du kommer att göra är att riskera att knasa till din nu fungerande metabolism, eller få anorexia.

    När jag var 22 försökte jag tokdieta och jag har aldrig kommit under 60 kilo sedan dess, men känner mig fin ändå.

    Min kompis fick anorexia/bulimi och höll på att dö, hon har fortfarande problem med sin menscykel och kommer aldrig att få barn för hennes hjärna kan inte acceptera viktuppgången som kommer med en graviditet. Hennes extrema scheman för träning och ätande skrämde också bort de flesta normala män.

    Självförtroende sitter inte i kilona vet du, och är man inte nöjd med sin kropp när man är ung och normalviktig så är man lite dum, för de flesta kommer aldrig att vara snyggare än de är som unga vuxna.

    Så ska du hata dig själv resten av livet då? Näää.....

Svar på tråden Kan ni några bra dieter?