Inlägg från: Anonym (U) |Visa alla inlägg
  • Anonym (U)

    Gå ner 20 kg på 2 månader?

    Åh vad kul. Matteövning!

    Man brukar säga att ett kilo är 7000 kcal.

    20 kilo är alltså 140.000 kcal som du ska skrapa ihop i underskott på dessa 60 dagar.

    Det är genomsnitt 2300 kcal per dag, som alltså måste vara just underskott.

    Vanligt är att en kvinna förbrukar ungefär 2500 kcal om dagen om man kör normal aktivitet. Det innebär att du kan äta lite drygt 200 kcal om dagen för att du ska gå ner i den takten du vill gå ner i.

  • Anonym (U)
    Anonym (Youcandoit) skrev 2018-03-11 21:01:40 följande:

    Men ts bränner väl kalorier på träning med?


    Har man ett stillasittande jobb bränner man ungefär 1700 kcal. 30 min på crosstrainer är ingenting, det motsvarar ungefär 350 kcal, om man kör på riktigt tungt i alla minuter. Det är en kexchoklad..

    Så jag tror att jag är ganska generös med hur mycket TS förbränner om dagarna.
  • Anonym (U)
    Isasviktresa skrev 2018-03-11 21:24:11 följande:

    Jag har räknat ihop att jag förbrukar 1793 kcal/dag i vila. När jag gymmar så tränar jag på crosstrainer tills jag nått 400 eller 500 kcal varje gång. Då har jag redan förbrukat ca 2193 kcal/dag isf.

    Det är ju inte omöjligt att gå ner så mycket på sån kort tid...men det hade varit roligt om det iallafall hade tagit mindre än 3½ mån.  

     


    Glöm inte att du behöver förbränna allt du äter också. Det är självklart att det inte är en omöjlighet. Det är dock väldigt mycket jobb som behöver läggas ner i det. Du gick ju liksom inte upp de här 20 kilona på två månader. Arbetar du heltid kommer du ha det väldigt tufft att komma upp i den mängd träning som behövs. För du kommer behöva bosätta dig på gymmet.

    Mitt tips är att äta balanserat, lite och ofta. Börja styrketräna och träna framförallt stora muskelgrupper som lår och rygg. Börja Använd dina 30min på crosstrainern som uppvärmning.
Svar på tråden Gå ner 20 kg på 2 månader?