• Anzil
    Äldre 12 Mar 16:23
    10097 visningar
    20 svar
    20
    10097

    Kan inte jag använda mitt bankkort?

    Jag har fått ett nytt konto och nytt bankkort.

    Jag trodde jag fick behålla mitt gamla PIN-kod, för när jag knappade in mitt gamla kod med mitt nya bankkort i en bankautomat. Så gick det att logga in, och jag kunde välja hur mycket pengar jag ville ta ut och så.

    Så jag klickade på ''avbröt'' knappen och valde att vända mig till att gå och köpa någonting. Det gick inte alls.

    Jag vart lite förvirrad och tänkte nu prova att ta ut pengar istället. För det gick ju att logga in verkade som.

    Jag har förstått att man har några försök på sig.

    Låt oss säga såhär: Om man endast har ett försök kvar och avvaktar ett dygn. Innebär detta att man får tillbaka alla sina försök, eller hur går det till?

  • Svar på tråden Kan inte jag använda mitt bankkort?
  • Anzil
    Äldre 12 Mar 16:52
    #2
    John22 skrev 2018-03-12 16:43:22 följande:

    Du får väl läsa villkoren hos just din bank och ditt kort. Så svårt kan det inte vara att kolla upp information själv.


    Jag provade en helgdag och sedan var jag på ärende som tog hela dagen.

    Jag har inget mat och behöver handla, men jag vågar inte försöka ta ut pengar. Jag vill inte ha mitt kort spärrad så jag hoppades att någon skulle kunna ge information om vad de vet om Swedbank.

    Jag kan som sat logga in på automat. Men om jag klickar på exempelvis 200 kr. Tänk om b´mitt kort blir spärrad.

    Om det var fel kod, borde inte automaten tala om det, innan man kan göra val. Vad man vill göra.


  • Anzil
    Äldre 12 Mar 17:01
    #4
    Anna60 skrev 2018-03-12 16:59:32 följande:

    Ring banken och fråga?


    Jag kan inte av olika omständigheter.


  • Anzil
    Äldre 12 Mar 17:50
    #10

    Såhär - Jag var vrålhungrig och försökte nu en sista gång med mitt kort. Sedan klickade jag på 200 kronor. Liksom att jag ville ta ut 200 kronor. Sedan stod det att jag inte har några försök kvar.

    Imorgon drar jag nog till banken.

    Tack för era svar!

Svar på tråden Kan inte jag använda mitt bankkort?