• Anonym (H)
    Äldre 12 Mar 23:20
    10981 visningar
    20 svar
    20
    10981

    Kristen Metal/Hårdrock

    Jag har inget emot det, men skulle aldrig någonsin lyssna på det själv. Bara tanken på att det är kristna som spelar får mig att skratta till och ta avstånd.. Nä, det där få de ha för sig själva. ;)

  • Anonym (H)
    Äldre 12 Mar 23:26
    #5
    oanonym skrev 2018-03-12 23:24:54 följande:

    Många artister du lyssnar på är säkert kristna, enligt de själva.

    Att man inte gillar texterna kan jag förstå, men du har alltså hakat upp dig på att kristna spelar musik?


    Ja, för det ger ett otroligt fånigt, larvigt och oseriöst intryck med kristna som spelar metal. Texterna suger dessutom.
  • Anonym (H)
    Äldre 12 Mar 23:54
    #9
    Anonym (Mimmi) skrev 2018-03-12 23:29:40 följande:

    Kolla då låten show a little love med lillian axe på youtube..energifylld.. :)


    80-tal och kärlek.. Inte min grej..
  • Anonym (H)
    Äldre 12 Mar 23:56
    #10
    oanonym skrev 2018-03-12 23:36:46 följande:

    Då tycker jag du ska kolla upp allt du lyssnar på. Det är ganska stor chans att du lyssnar på någon som är larvig och oserlös. Det finns många kristna här i världen.


    Absolut, men jag lyssnar ändå aldrig på kristna band hur du än vrider och vänder på det. :)
  • Anonym (H)
    Äldre 13 Mar 00:51
    #15
    fraterdiavolo skrev 2018-03-13 00:43:23 följande:

    Vad lyssnar du på?

    Går Slayer bort pga Araya's tro?


    Nej, jag gillar Slayer. Men som du själv skrev så blandar de inte in hans tro i musiken. Kristen metal är en genre där de utnämner sig som just ett kristet band och sjunger om tro, kärlek och gud.

    Vanliga metalband kan ha kristna medlemmar men utnämner sig som just bara ett metalband och blandar inte in något kristet alls..

    Det är själva kristenheten i musiken som jag inte tycker om och som känns så otroligt oseriös och larvig.
Svar på tråden Kristen Metal/Hårdrock