• LitenAlien

Första barnet BF november 2018

Startar en tråd för oss som väntar första och som har BF i november 2018!

Jag är i vecka 6 och det skulle vara trevligt att dela med sig av erfarenheter, oro, rädslor, glädje m.m.

• Svar på tråden Första barnet BF november 2018
  • 8992
    LitenAlien skrev 2018-04-30 07:24:00 följande:

Blev dem sjukskrivna på heltid hela graviditeten eller 50% som jag? Ska till sjukgymnasten idag och hoppas att hon kan hjälpa mig. Chefen börjar bli grinig :/

Utöver det så har jag KUB ultraljud på torsdag och det ska bli jättekul :D

Jag vet att den ena blev sjukskriven 75%, den andra har jag ingen aning om faktiskt. Usch va tråkigt med en grinig chef!
  • Festis9
    Otilia000 skrev 2018-04-30 10:54:57 följande:

[quote=78664683][quote-nick]Festis9 skrev 2018-04-26 11:12:04 följande:[/quote-nick]

Hej! Jag är 17 år och är i vecka 12. tänkte kolla

Om det finns andra unga mammor?

Hej! Jag är 19 år och är vecka 8 vad jag vet än, har inte varit till Mvc än. Har en sambo som verkligen inte vill behålla de, men jag vill verkligen så jag sitter i en knivig sits...

Oj! Verkligen! Men glöm inte att det är du som har avgörandet
  • LitenAlien

Hej och tack för era svar, är i vecka 13 nu (12+1) har skaffat bäckenbälte, hjälper en aning. Det är konstaterat att det ÄR foglossning. Men jag kämpar på.

Men lyckan efter dagena UL överväger all smärta. Måste få skryta lite med en bild! :D

• 93johanna

Tjena tjejer! Kul att läsa om allas olika historier! :)

Jag är beräknad att ha mitt första barn 22/11 och är idag i vecka 12 (11+4). Var i dag på mitt andra besök hos barnmorskan. Vi pratade mest om vikt, kost och fysiskt aktivitet då jag är överviktig (BMI 42) och har högt blodtryck (på gränsen enligt mig). Vilket också betyder mer kontroller och fler ultraljud. Fick remiss till friskvården i Värmland för hälsosamtal och stöttning vad det gäller vikten, maten och motionen. Känner mycket nervositet och allt är nytt samt att man inte riktigt vet vad man ska fråga efter när barnmorskan frågar om man har några funderingar.. Har hittils mått ganska bra med lite illamående och trötthet som börjar bli bättre nu och jag börjar känna mig piggare. 
    Lite om mig och min resa såhär långt :P Hoppas någon orkade läsa sig igenom den :)

/Johanna

• Villhabebisnu123

Var på kuben idag! Fick sjukt bra siffror för att va så gammal. 1:16 979 på down och 1:20 000 på de andra och jag blir 38 innan bebisen kommer. Känner mig så mkt lugnare nu. Sen att det var en livlig rackare där inne gjorde mig ännu lugnare då det ser ut som en kämpe. Nu hoppas vi denna lilla väljer att stanna hos oss. :)

Framflyttad från 15/11 till 13/11. :)

• Amandaplusone

Hej allihopa! :)

Idag är jag i vecka 12+3 och vi var på vårat första UL, är beräknad 25/11.
    Blev chockad när BM sa att bebis var 8 cm från huvud till rumpa och att jag då var i 13+6. Blev givetvis glad, ju snabbare jag får träffa knytet desto bättre, men hon sa att man inte flyttar fram bf förens vecka 18 och då känner jag nu att det är lite svårt att veta hur jag ska följa med i utvecklingen när jag inte vet vilken vecka bebisen är i.
    Det händer så otroligt mycket, man är så nyfiken och vill hänga med vad som händer inne magen det är ända 10 dagars skillnad. 

Första gången här för alla så kanske ingen som varit med om detta, men hoppas att någon har något råd, känns så konstigt nu att man ska behöva vänta till vecka 18.

• 8992

Hej allihopa!

Igår var jag äntligen på mitt inskrivningssamtal hos barnmorskan. Är sååå glad att jag klagade och bytte barnmorska för den jag fick träffa igår va helt fantastisk! Vilken skillnad från den jag träffade första gången! Den nya va så lätt att prata med, väldigt förstående för att vi har en speciell bakgrund och hon bokade in lite extra möten för mannens skull då han har sjukhusfobi så han ska kunna vänja sig vid miljön både hos henne & uppe på förlossningen. :D

Hur mår ni andra? Rullar allt på som vanligt? :)

• LitenAlien

Lite dött i tråden!!

Vecka 16 (15+6) nu. Hur mår ni andra? Själv är jag fortfarande sjukskriven 100 procent

Har ni fått mage? Visa bild :D

• Villhabebisnu123
    LitenAlien skrev 2018-05-29 06:09:49 följande:

Lite dött i tråden!!

Vecka 16 (15+6) nu. Hur mår ni andra? Själv är jag fortfarande sjukskriven 100 procent

Har ni fått mage? Visa bild :D

Precis samma vecka som du v16 (15+6), har du också fått 13 nov som bf?

Jag mår bara bra, lite trött av pollen men känner allt av graviditeten förutom när jag anstränger mig och blir anfådd och trött.

Jag har fått en kula som inte går att dölja redan. Undrar hur stor min mage kommer bli när det redan syns på mig. :)

Har du fått mage och hur mår du?
  • LitenAlien
    Villhabebisnu123 skrev 2018-05-29 13:24:59 följande:

Precis samma vecka som du v16 (15+6), har du också fått 13 nov som bf?

Jag mår bara bra, lite trött av pollen men känner allt av graviditeten förutom när jag anstränger mig och blir anfådd och trött.

Jag har fått en kula som inte går att dölja redan. Undrar hur stor min mage kommer bli när det redan syns på mig. :)

Har du fått mage och hur mår du?

Tycker inte jag fått mycket mage alls. Jag är sjukskriven pga foglossning och går på sjukgymnastik.
Svar på tråden Första barnet BF november 2018