Första barnet BF november 2018
Startar en tråd för oss som väntar första och som har BF i november 2018!
Jag är i vecka 6 och det skulle vara trevligt att dela med sig av erfarenheter, oro, rädslor, glädje m.m.
Startar en tråd för oss som väntar första och som har BF i november 2018!
Jag är i vecka 6 och det skulle vara trevligt att dela med sig av erfarenheter, oro, rädslor, glädje m.m.
Hej alla
jag har bf 3 november. Rul på måndag. Orolig att det ska vara så illa att bm rekommenderar abort
Hej alla jag har bf 3 november. Rul på måndag. Orolig att det ska vara så illa att bm rekommenderar abort
Jag har RUL 25 juni, känns som tiden går så jäkla sakta haha är så nyfiken på kön!
Oh blir lite svartsjuk på era kulor :D min är enorm, så pass att folk tror att jag ska föda i juli haha!
Precis som jag då! Eller nästan, först 2 nov, sen 1 nov och på kub fick jag faktiskt bf 31 oktober så borde egentligen inte hänga här :)
Skulle haft RUL på måndag men fick boka om till tisdag. Fick lyssna på hjärtljuden igår på extrabesök hos bm, har mycket sammandragningar, så är mindre orolig för fosterdöd än innan men precis som du orolig för missbildningar i tex hjärnan oförenliga med liv trots att kub var bra...
men ca 98% av alla Rul visar inga avvikelser, ca 1 % oväntad fosterdöd och 0,7% allvarliga avvikelser
Efter många om och men har jag och sambon bestämt oss för att behålla denna lilla kotte som ligger i magen???? Är i v.17+2 idag och har bf 15 nov???? Men alltså jag har ingen mage, verkligen ingen alls, så är sjukt nojig att det ska vara något fel, har ju Heller inte gjort kub då vi upptäckte grav sent och bestämde oss för att behålla sent, så har inte rul förrens 25/6 och inskrivning på mvc 26/6. Är sjuuuukt nojjig att det ska vara något fel på den lilla kotten.
Efter många om och men har jag och sambon bestämt oss för att behålla denna lilla kotte som ligger i magen???? Är i v.17+2 idag och har bf 15 nov???? Men alltså jag har ingen mage, verkligen ingen alls, så är sjukt nojig att det ska vara något fel, har ju Heller inte gjort kub då vi upptäckte grav sent och bestämde oss för att behålla sent, så har inte rul förrens 25/6 och inskrivning på mvc 26/6. Är sjuuuukt nojjig att det ska vara något fel på den lilla kotten.
Jag har gjort mitt RUL och allt såg bra ut. Det är en envis och väldigt aktiv krabat där inne :)
Alla tror att jag ska ha tvillingar för jag är så stor.. Lite jobbigt men ändå kul att det syns tycker jag. Ända jobbiga är väl att jag hade planerat att gå runt i typ lite större klänningar och leggins hela sommaren men har fått använda mammakläder i typ en månad redan. Är idag i vecka 19 (18+6) och BF flyttades till 7/11 efter RUL.
Längtar så! :D
Mitt Rul gick också bra. Precis som jag misstänkt så väntar vi en liten pojke. De försökte flytta bf till 29/10 men stopp och belägg, vi håller oss till 31/10 nu. Tydligen växer pojkar snabbare än flickor därför de menar att jg gått längre och längre för varje ultraljud.
Så förutom himla frekventa sammandragningar som de menar beror på flytt, mitt jobb ect så mår jag bra.
Lycka till ni andra
Var på rul igår och jag väntar en frisk pojke <3 så lycklig för jag var helt inställd på att bm skulle rekommendera abort pga hjärtfel osv...
Hej alla! Grattis till era +. Jag är så glad att jag hittade hit.
Jag och min man har försökt i nästan 2 år utan resultat. Ett MF i nov har jag bakom mig och första gången som vi testade ägglossnings test WOLLA. . .heelt otroligt. +på hans födelsedag, slapp köpa present ;) är i v 18 (17+1) och BF 23/11 lyckan är oändlig <3 RUL har vi 29/6 så nu räknar vi ner dagar bara och längtar <3