Inlägg från: LitenAlien |Visa alla inlägg
  • LitenAlien

Första barnet BF november 2018

Halloj alla nya i tråden, kul att ni vill vara med!

Jag är nu i vecka 7 eller 8 (6+5 eller 7+5) jag mår också väldigt bra, inget illamående eller så... MEN.!! Jag är obeskrivligt trött, speciellt efter jobbet och middagen, det är fysiskt omöjligt att vara vaken. Jag är väll inte ensam om detta? :p

• LitenAlien

Här går det fort :p inskrivningssamtal på tisdag, då ska vi även få remiss till KUB-test.
  • LitenAlien

Tillbakaflyttad från 9+1 till 8+2 :p gjorde ett akut ultraljud igår pga buksmärtorsmärtor. Allt är lugnt, var häftigt att se den lilles hjärta slå.

• LitenAlien

Hej alla! Hur mår ni? Jag är i vecka 10 nu och fick gå hem från jobbet igen pga smärtor i ryggen som strålar ner i rumpa och lår. Har tid hos läkaren på onsdag.

Är det någon som upplevt liknande?

• LitenAlien
    nystrom98 skrev 2018-04-24 22:37:56 följande:

Hej! Tänkte krypa in här då jag äntligen bestämt mig för att behålla krabaten efter mycket velande! Har inte varit hos bm än då jag som sagt inte kunnat bestämma mig men enligt appens beräkningar ska jag vara i vecka 10 (9+1) men vi får se på riktigt när jag gjort ett UL. Har läst era tidigare inlägg och tycker det är så spännande att få läsa era upplevelser !! Jag ska ringa bm imorgon och se om jag får någon tid :)

Hej! Vad roligt att du ska behålla :) grattis!
  • LitenAlien

Ett tag sedan jag skrev. Vad roligt att ni håller igång tråden :)

Jag själv mår inte så bra. Vecka 12 nu och är sjukskriven 50-100% pga smärtor i rygg/bäcken. Väldigt tidigt för foglossning men vad annars kan det vara?

• LitenAlien
    8992 skrev 2018-04-29 21:30:35 följande:

Oj då! Jag har bekanta som blev sjukskrivna i ungefär samma vecka pga foglossning. Tråkigt att det ska börja så tidigt :(

Blev dem sjukskrivna på heltid hela graviditeten eller 50% som jag? Ska till sjukgymnasten idag och hoppas att hon kan hjälpa mig. Chefen börjar bli grinig :/

Utöver det så har jag KUB ultraljud på torsdag och det ska bli jättekul :D
  • LitenAlien

Hej och tack för era svar, är i vecka 13 nu (12+1) har skaffat bäckenbälte, hjälper en aning. Det är konstaterat att det ÄR foglossning. Men jag kämpar på.

Men lyckan efter dagena UL överväger all smärta. Måste få skryta lite med en bild! :D

• LitenAlien

Lite dött i tråden!!

Vecka 16 (15+6) nu. Hur mår ni andra? Själv är jag fortfarande sjukskriven 100 procent

Har ni fått mage? Visa bild :D

• LitenAlien
    Villhabebisnu123 skrev 2018-05-29 13:24:59 följande:

Precis samma vecka som du v16 (15+6), har du också fått 13 nov som bf?

Jag mår bara bra, lite trött av pollen men känner allt av graviditeten förutom när jag anstränger mig och blir anfådd och trött.

Jag har fått en kula som inte går att dölja redan. Undrar hur stor min mage kommer bli när det redan syns på mig. :)

Har du fått mage och hur mår du?

Tycker inte jag fått mycket mage alls. Jag är sjukskriven pga foglossning och går på sjukgymnastik.
Svar på tråden Första barnet BF november 2018