Inlägg från: Villhabebisnu123 |Visa alla inlägg
  • Villhabebisnu123

Första barnet BF november 2018

LitenAlien skrev 2018-05-29 06:09:49 följande:

Lite dött i tråden!!

Vecka 16 (15+6) nu. Hur mår ni andra? Själv är jag fortfarande sjukskriven 100 procent

Har ni fått mage? Visa bild :D

Precis samma vecka som du v16 (15+6), har du också fått 13 nov som bf?

Jag mår bara bra, lite trött av pollen men känner allt av graviditeten förutom när jag anstränger mig och blir anfådd och trött.

Jag har fått en kula som inte går att dölja redan. Undrar hur stor min mage kommer bli när det redan syns på mig. :)

Har du fått mage och hur mår du?
  • Villhabebisnu123
    LitenAlien skrev 2018-05-30 08:34:09 följande:

Bild från vecka 15+5

Min är mkt större än det där. Jag har en kula heja vägen upp till brösten. Jag är ändå större så trodde det skulle synas senare på mig men det blev en kula tidigt. :)
  • Villhabebisnu123
    8992 skrev 2018-06-05 13:58:32 följande:

Jag har RUL 25 juni, känns som tiden går så jäkla sakta haha är så nyfiken på kön!

Oh blir lite svartsjuk på era kulor :D min är enorm, så pass att folk tror att jag ska föda i juli haha!

Haha känner så igen mig. Min är också rätt stor så den går inte att dölja nu så får ha mammabyxor. Men den har stannat lite nu så får se när den sätter igång och växer igen. Är i v18 nu och har ul den 20/6. Ska ta reda på vilket kön då vi är för nyfikna för att vänta.

Känner inga rörelser än. Men är ju inte ovanligt att man känner efter v20 som förstföderska.
  • Villhabebisnu123
    LitenAlien skrev 2018-09-12 19:51:53 följande:

Hej alla!

Härregud jag startade den här tråden i mars, tänk vad tiden går fort!!

Jag är i vecka 32 nu. Hur går det för alla? :)

Hej!

Jag är också i v32 och mår oförskämt bra. Orkar inte rida min häst längre men klarar av att fixa i stallet och jobba heltid. Det enda jag har lite ont av är att han envisas med att sparka mig vid ena revbenet. Så jag har egentligen inget att klaga på. Längtar efter att han ska komma men kommer nog samtidigt sakna att inte ha honom i magen då jag verkligen njutit av att va gravid.
  • Villhabebisnu123

Fick veta igår att jag mest troligen måste genomgå kejsarsnitt. Känner mig helt knäckt och snuvad på en förlossning. Någon mer som fått planerat snitt och som har liknande känslor inför det?

• Villhabebisnu123
    Kronärtskockan skrev 2018-10-18 09:46:02 följande:

Nej fy vad hemskt! Dock kommer det ju gå hur bra som helst, men man är ju inställd på en vaginal förlossning liksom.. Vad var anledningen till det?

De såg att moderkakan låg lite för nära ?utgången? så jag är glad att det upptäcktes. Det kan bli riktigt allvarligt om de inte märker det innan. Man kan tydligen förlora mkt blod och det kan sluta med kejsarsnitt ändå. Så på så vis känns det bättre att det är planerat så det slipper bli dramatiskt. Dessutom blir det nu en oktoberbebis. Så får träffa honom lite tidigare än vad jag troligtvis skulle gjort annars.
  • Villhabebisnu123
    Kronärtskockan skrev 2018-10-19 05:52:16 följande:

Hur upptäcktes det? Såg man inte det på rul?

Ja verkligen tur att de såg det i tid! Mysigt med ett datum när man får träffa sin bebis

De såg att moderkakan gick på min hela högersida fram till bak men tyckte inte det såg ut att va för nära. Det var ren tur att vi upptäckte det nu. Bm kunde inte med 100% känna att han låg rätt så hon skickade mig på ett ul. De såg då att den kunde va för nära så jag skickades på vul på BB och hon sa att det är precis på gränsen och man chansar inte då det kan bli riktigt allvarligt då man förlorar väldigt mkt blod i så fall. Så ska dit på tis igen för att se om den mot all förmodan rört på sig men mest troligt blir det snitt 31/10. Har en jag känner som de upptäckte det på för sent. Hon förlorade extremt mkt blod och det var kritiskt för henne och bebis. De fick dra ut bebisen fort med sugklocka. Så just nu ser jag fram emot mitt ärr på magen då jag hellre tar det än en dramatiskt förlossning. :)
  • Villhabebisnu123

Nu har de ändrat sig nu blir det inte snitt. Känner mig lite snurrig. Ena stunden skulle jag få träffa honom den 31/10 och nästa stund så kan det bli när som helst igen. Men vill hellre föda vanligt så känner mig glad. Ska gå på täta kontroller nu för att se att det håller sig så jag får föda vanligt. Längtar efter att få träffa lillen nu. Bf 13/11 men han är stor så hoppas han kommer innan. :)

• Villhabebisnu123
    Ek90 skrev 2018-10-23 21:04:25 följande:

Tack! :D

Haha ja, precis. Går och bara väntar på att komma ännu lite närmre Bf så man kan börja förbereda ordentligt.

När är rimligt att packa BB-väska och allt annat sånt pyssel inför bebis ankomst? Nån som redan är klar kanske eller nån som har tankar på när ni ska börja? :)

Jag har typ packat klart väskan nu och är i v38. Min kille har inte lagt i alla sina grejer än men bebisens alla saker och de saker som är viktigast för mig är redan i. Men jag jobbar tom imorgon och har häst så håller igång rätt mkt så kände att det var viktigt att väskan var klar nu v38 ifall han skulle vilja komma och jag inte är hemma så min kille måste åka förbi och bara hämta upp den. Kommer säkert gå och fylla på den från nästa vecka när jag kommer gå hemma. ;)
  • Villhabebisnu123
    Lovatic91 skrev 2018-10-25 08:34:06 följande:

Någon mer i Sthlm här som väntar första barnet ? Vi har bf 3/12 iallafall :)

Yes, hoppas på att få föda på BB Sthlm Danderyd. Bf 13/11. :)
  • Villhabebisnu123
    Ek90 skrev 2018-10-26 10:05:37 följande:

Åh vad skönt att kunna jobba så långt in i graviditeten! Jag gick på gravledig för 1 månad sen, då jag har ett tungt jobb med mkt hotfulla situationer förekommande (akutmottagning). En jätte lyx att få meeeen saknar jobbet så mycket!

Haha, ja det kan ju va klokt att ha det mesta fixat då så killen slipper packa allt. Då vet man aldrig riktigt vad som kommer i, iaf inte om man går efter min egen, haha! :D

Ja har haft väldigt mycket prematura sammandragningar sen v25 typ... så jag funderar på om man skulle ta och påbörja packningen nästa vecka bara för säkerhets skull. Men då går jag väl över 14 dagar bara gör det :P

Det är rätt skönt att ha väskan packa. En sak mindre att tänka på. Tycker du ska packa. Bebben kanske bestämmer sig för att komma innan. Pratas mkt om att första går man över med men jag läste att flest får i v39 oavsett första barnet eller ej. Sen kommer v41. Så du kan ju lika väl vara en som får innan bf. :)
  • Villhabebisnu123

Ändrades från snitt till igångsättning. Är i v39 (38+0) idag och kommer bli igångsatt fre eller lör. Han är tydligen stor så de vågar inte chansa på att vänta. Har jag tur fattar kroppen och föder vanligt om den inte sätter igång blir det tyvärr snitt då man inte försöker i mer än 2-3 med igångsättning. Så nästa vecka har jag mest troligt en bebis. En stor sådan också då de tror han är på 4,5 kg nu.

• Villhabebisnu123
    LitenAlien skrev 2018-11-03 21:11:20 följande:

Idag har slemproppen kommit i två omgångar. Den första lite blodblandad. Försöker att inte få för höga förhoppningar men kanske förlossningen är nära nu? Vad tror ni? :)

Om du är så nära slutet så är det nog på g när slemproppen går. Vet att den kan gå tidigare och sen återbildas men om det sker på slutet så är det nog för lillen är redo att titta ut.

Vi har haft så många vändor med först snitt pga moderkakan och sen igångsättning pga stor bebis. 31/10 skulle jag snittas, det ändrades och de skulle sätta igång mig istället 2/11 men de gjorde en ny mätning och vill vänta till 7-8/11 med igångsättning för att se om han vill titta ut själv. Känner dock inget speciellt så tror det slutar med igångsättning den 7/11 när jag går in i v 39+0 pga stor bebis. Lite läskigt med igångsättning då det finns risk för snitt då. Men nu vill jag mest ha ut honom.
  • Villhabebisnu123

Kl 13 idag börjar vår resa på BB Sthlm. Hoppas det inte tar för många dygn och hoppas det inte slutar i snitt. Måste sättas igång då bebisen verkar stor och de inte vill att han ska bli för stor. Önskar er alla lycka till! :)

• Villhabebisnu123

Blev tre långa dygn av igångsättning med över ett dygn med värkar som kom 5 st per 10 min. Det slutade med snitt då jag slutade öppna mig. Var det coolaste jag varit med om. Missade bara själva krystandet. Så häftigt att få uppleva värkarbetet och hur fantastisk kroppen är och hur enormt fantastiska personalen på förlossningen är! (Födde på BB Sthlm på Danderyd) Sen var snitt häftigt i sig och bara det att få sin skatt är helt galet.

4425 gram och 54 cm lång i v39+3. Så en stor grabb. Min kille kallade honom superman när han såg honom över operationsskynket då han har bred torso och smal midja. Ingen mullig bebis utan en amazon. ;)

Hoppas ni får lika positiva upplevelser men att era går lite snabbare än min. Ni som inte fått än, vilken häftig resa ni har framför er och lyssna och läs inte de negativa historierna. Er kropp vet vad den ska göra och ni klarar det utan problem. Säg ja till värkarna då de för ert barn ett steg närmre er. Hoppas jag kommer få göra det igen nån gång.

• Villhabebisnu123
    Ek90 skrev 2018-11-13 21:14:05 följande:

Stort grattis, vilken härlig positiv beskrivning :D får mig att längta ännu mer efter upplevelsen förlossningen kommer vara!

Det är verkligen det mest häftiga du kommer va med om. Tänk hela tiden att varje värk är ett steg närmre det bästa som kommer hända dig, då kommer du tycka tiden flyger fram och du kommer efteråt se så positivt på det.

Jag skulle säga att det har med inställning att göra. Väljer du att det ska vara en positiv upplevelse så kommer det bli det oavsett vad som sker på vägen.

Jag hade önskemål om att inte bli igångsatt, inte ta EDA och att inte snittas. Jag fick va med om alla de sakerna och vill inte ändra på nåt i min förlossning. Ha önskemål men lås dig inte vid dem, va öppen för att vad som helst kan hända, då kommer det bli det bästa och häftigaste du kommer va med om.
Svar på tråden Första barnet BF november 2018