• LitenAlien

Första barnet BF november 2018

Startar en tråd för oss som väntar första och som har BF i november 2018!

Jag är i vecka 6 och det skulle vara trevligt att dela med sig av erfarenheter, oro, rädslor, glädje m.m.

• Svar på tråden Första barnet BF november 2018
  • 8992
    MrsandMrs2017 skrev 2018-03-17 12:03:32 följande:

Tack för era gulliga kommentarer. Vad glad jag blir! :) <3

Jag längtar också efter att verkligen få uppleva det där "riktiga gravidillamåendet", då känns det mer verkligt att man faktiskt har en liten bebbe i magen.

Är helt ny på detta forumnet så ska öva mig mer...En fråga till er som varit här längre :Kan man svara direkt på någons inlägg eller blir det bara som en återkopplingen på allt när man svarar? Om ni kanske förstår hur jag menar.

Jag har som mensvärk nästan dagligen.

Skulle också vilja gå på ett tidigt ultraljud i v 8 ungefär och se hjärtat. Jag har tänkt mycket på om jag skulle berätta för folk runtomkring men landar i att jag väntar till ca v 12-13. Visst skulle det känns skönt och roligt och berätta för då kan man dela med sig av nyheten samt få stöd om något skulle hända. Men har bestämt mig för att jag ska hålla ut tills senare. Jag tycker inte man är galen om berättar tidigt, utan man ska ju göra det som känns bäst för en själv. Det är ju du och din bebis! :)

Man trycker på det lilla hjulet uppe i hörnet av ett inlägg för att svara på det :)

Ja, alltså den här graviditeten är väldigt väääldigt efterlängtad av bådas släkter och vänner då vi varit tillsammans länge och försökt i väldigt många år för att få barn. Så känns lite halvtaskig att dölja det haha plus att jag nog hellre har folk som vet om situationen ifall något skulle gå fel. Vi har varit väldigt öppna och ärliga med vår problematiska resa till att bli med barn, så känns naturligt att fortsätta vara det.
  • MrsandMrs2017
    8992 skrev 2018-03-17 12:34:51 följande:

Man trycker på det lilla hjulet uppe i hörnet av ett inlägg för att svara på det :)

Ja, alltså den här graviditeten är väldigt väääldigt efterlängtad av bådas släkter och vänner då vi varit tillsammans länge och försökt i väldigt många år för att få barn. Så känns lite halvtaskig att dölja det haha plus att jag nog hellre har folk som vet om situationen ifall något skulle gå fel. Vi har varit väldigt öppna och ärliga med vår problematiska resa till att bli med barn, så känns naturligt att fortsätta vara det.

Alltså wow såååå underbart för er! Stort Grattis! Åh! :D :D

Då förstår jag att man inte vill dölja det. Vad skönt för er att ni har det så.

Jag blev faktisk gravid helt oplanerat och det kom som en överraskning och det var inte något vi försökte. Jag vet inte alls hur min familj kommer ta det då speciellt min mamma vill att jag ska vänta + 5 år till. Jag har dock alltid velat bli en ung mamma så att jag är 21 när bebisen kommer är perfekt iallafall för oss. Jag jobbar och livet känns stabilt och bra.
  • 8992
    MrsandMrs2017 skrev 2018-03-17 13:16:21 följande:

Alltså wow såååå underbart för er! Stort Grattis! Åh! :D :D

Då förstår jag att man inte vill dölja det. Vad skönt för er att ni har det så.

Jag blev faktisk gravid helt oplanerat och det kom som en överraskning och det var inte något vi försökte. Jag vet inte alls hur min familj kommer ta det då speciellt min mamma vill att jag ska vänta + 5 år till. Jag har dock alltid velat bli en ung mamma så att jag är 21 när bebisen kommer är perfekt iallafall för oss. Jag jobbar och livet känns stabilt och bra.

Tack! 10år tillsammans och snart 5års försökande men det kom ändå som en chock haha.

Folk kommer alltid ha åsikter om hur och när man skaffar barn. Jag kommer från en släkt där bokstavligen alla skaffat barn innan 25 (dom flesta innan 20) så jag är uråldrig i jämförelse haha så jag har fått tjatet om att det börjar bli dax istället hah :) har ni det stabilt och är redo så är det bara strunta i vad ande tycker :)

skulle va kul att höra vart alla bor o hur gamla vi är i tråden :) vi är 25 & 28 (26 & 29 vid bf) bor i Östergötland
  • Villhabebisnu123

Jag är 37 och killen 38. Så vi blir gamla päron ;). Men min kille har en son på snart 5 år som vi har varannan vecka så vi är vana vid familjeliv. Ibland går inte livet som planerat och man möter mannen man vill bilda familj med sent. Jag är bara så glad att min kropp kan bli gravid, hoppas nu den kan genomföra en graviditet. :)

• Jessaan

Grattis till alla + ????

Är själv i vecka 6 och har haft symptom tillofrån och är super nojjig över att det inte ska gå hela vägen.

De senaste dagarna har jag i stort sett inte känt av något och de sätter direkt igång hjärnspökena, samtidigt som jag vet att alla känner olika och vissa känner inget alls.. jag borde ju egentligen bara vara glad över + men man önskar ju att man kunde få det lite mer bekräftat. ????

• Anonym (Lalls)

Hej Alla. Jag har nyligen också plussat, vad jag har fått det till ska jag vara gravid i v. 8 eller v. 9. Jag har BF i Oktober, men jag tror att jag kommer bli framflyttad till november. Jag har PCOS och det är därför svårt att räkna ut exakt hur långt gången jag är innan jag fått min remiss till VUL. 

Jag gjorde undersökning i januari och fick reda på PCOS, alltså att jag inte får någon ägglossning och skulle därför börja på medicin. Det behövde jag aldrig, då jag blev gravid kort därefter. Snacka om att vi blev chockade :) tydligen kan man få "undantagsmånader" där man får ägglossning, där lyckades vi pricka. 

Nu mår jag illa i princip varje dag, konstant, dagarna igenom. Brösten är lite ömma och jag känner mig väldigt trött.. Oron är ju konstant där, hoppas att allting går vägen. 

• 8992
    LitenAlien skrev 2018-03-17 18:12:50 följande:

Någon annan som känner hugg/stick i nedre delen av magen "tjejmagen"?

Jag känner det till och från, ibland så det gör ont och ibland känns det knappt :)

Någon mer än jag som fått en helt annan dygnsrytm? Jag är verkligen ingen morgonmänniska och kan lätt sova till 10-11 på förmiddag (är student så har inget att ställa klockan till på morgonenk) men nu har jag vaknat mellan 6-7.30 varje morgon i en vecka...
  • 8992
    Anonym (Lalls) skrev 2018-03-18 07:57:59 följande:

Hej Alla. Jag har nyligen också plussat, vad jag har fått det till ska jag vara gravid i v. 8 eller v. 9. Jag har BF i Oktober, men jag tror att jag kommer bli framflyttad till november. Jag har PCOS och det är därför svårt att räkna ut exakt hur långt gången jag är innan jag fått min remiss till VUL. 

Jag gjorde undersökning i januari och fick reda på PCOS, alltså att jag inte får någon ägglossning och skulle därför börja på medicin. Det behövde jag aldrig, då jag blev gravid kort därefter. Snacka om att vi blev chockade :) tydligen kan man få "undantagsmånader" där man får ägglossning, där lyckades vi pricka. 

Nu mår jag illa i princip varje dag, konstant, dagarna igenom. Brösten är lite ömma och jag känner mig väldigt trött.. Oron är ju konstant där, hoppas att allting går vägen. 

Grattis! Va kul med en ?naturlig? graviditet som överraskning! Något liknande hände oss, sprutbehandlades in för ivf men kroppen svarade inte på hormonerna så det blev avbrutet men ett ägg släppte och överraskade oss rejält! :)

Förstår att oron sitter i, du kan inte boka in ett tidigt ultraljud för att lugna nerverna?
  • LitenAlien
    8992 skrev 2018-03-18 08:03:04 följande:

Jag känner det till och från, ibland så det gör ont och ibland känns det knappt :)

Någon mer än jag som fått en helt annan dygnsrytm? Jag är verkligen ingen morgonmänniska och kan lätt sova till 10-11 på förmiddag (är student så har inget att ställa klockan till på morgonenk) men nu har jag vaknat mellan 6-7.30 varje morgon i en vecka...

Haha precis samma för mig, vaknar väldigt tidigt vid 6-7 ist för vid 9-10 :p inatt somnade jag vid 03 ( för att grannarna hade fest) men vaknade ändå pigg kl 07. Fick tvinga mig själv att somna om. :p
Svar på tråden Första barnet BF november 2018