Inlägg från: LitenAlien |Visa alla inlägg
  • LitenAlien
    Bacon89 skrev 2018-05-30 19:11:08 följande:

Hej alla!

Mitt första barn efter missfall i höstas. Nu är jag redan i vecka 18 och rul ska jag på 5/6. Jag har en rejäl mage och har inte kunnat dölja det på säkert 8 veckor ????

Jag mår bättre med illamåendet nu men har mått förjävla illa. Har foglossning, har haft i 10 veckor nu. Går med bälte och har tens som jag fått från sjukgymnasten. Helt sjukskriven från jobbet (hemtjänst). ????

Låter som mig! Vecka 17 och sjukskriven pga foglossning sedan vecka 9.

Hur gammal är du?
  • LitenAlien

Hur går det för alla? Börjar bli dags för RUL. :) Jag har 21 juni :) ska ni ta reda på kön?

• LitenAlien

Hej alla!

Härregud jag startade den här tråden i mars, tänk vad tiden går fort!!

Jag är i vecka 32 nu. Hur går det för alla? :)

• LitenAlien
    8992 skrev 2018-09-12 22:10:24 följande:

Ja, tiden springer iväg! fick lite panik när jag såg att det bara är 68 dagar till bf för mig haha är i v31 nu, mår fortfarande bra men har väldigt svårt att sova och får som knivhugg mellan benen vid ansträngning. Går på föräldraledighet om knappt 5 veckor vilket ska bli extremt skönt! Hur mår du?

Jo jag är fortfarande sjukskriven 100 procent. Foglossning som är ett helvete.

Har i några dagar kännt som mensvärk i ländryggen som inte vill ge med sig. Börjat ledsna på det faktiskt och vet inte om man bör ringa in eller om det är normalt. Ska lämna urinprov på fredag.
  • LitenAlien
    Villhabebisnu123 skrev 2018-09-13 07:36:09 följande:

Hej!

Jag är också i v32 och mår oförskämt bra. Orkar inte rida min häst längre men klarar av att fixa i stallet och jobba heltid. Det enda jag har lite ont av är att han envisas med att sparka mig vid ena revbenet. Så jag har egentligen inget att klaga på. Längtar efter att han ska komma men kommer nog samtidigt sakna att inte ha honom i magen då jag verkligen njutit av att va gravid.

Låter ju superskönt :) älskar att vara gravid, verkligen, men det är ju samtidigt väldigt påfrestande när man inte alltid mår bra. Och nu börjat det komma nya saker som försvårar. Molande värk i rygg och mage, illamående, sura uppstötningar, trötthet. Bland annat :p

Tur att allt detta slutar med något fantastiskt iaf.
  • LitenAlien

Någon mer som fått slem i flytningarna...?

Igår när jag var på toa kom det slem på pappret. Genast tänker jag ju på slemproppen och finner ingen information om att det är vanligt med slemmiga flytningar förutom när slemproppen går. Är det inte lite tidigt i vecka 34? Någon?

• LitenAlien
    Helmut2 skrev 2018-09-26 11:57:53 följande:

Delar av slemproppen kan släppa men återbildas. Så länge du inte blöder, misstänker vattenavgång eller värkar hade jag avvaktat.

Okey. Jag avvaktar absolut. Har inte kommit mer. Känner bara molvärk och lite mer sammandragningar men ej samtidigt.
  • LitenAlien

Molvärken blev värre igår, och hållet i sig även idag. Vet inte om det är förvärkar eller foglossningen. Eller om det fortfarande är bebis som fixerar sig.

Hur vet man egentligen om man har sammandragningar?? xD

• LitenAlien

Uvi är det inte, har precis gjort en odling.

Det känns konstigt iaf. Är detta normalt eller vad? :p.

• LitenAlien

• LitenAlien

• LitenAlien

Jag känner att han får komma nu :p är så trött på att vara gravid och ha ont överallt.

Tror att jag börjat få förvärkar som gör lite ont, speciellt när jag är mer aktiv. Går oftast över när jag vilar men ibland sitter det kvar som molande mensvärk.

Jag ska börja dricka hallonbladste idag. Någon som också ska göra det? :)

• LitenAlien
    8992 skrev 2018-10-01 16:02:35 följande:

7v kvar till bf för oss. Nu börjar det bli jobbigt att sova, behöver hjälp med skor och byxor då herren redan lagt sig med huvudet neråt o klämmer åt en nerv som gör att jag knappt kan styra mitt vänstra ben haha. Jag har inte kännt några värkar men sammandragningar har börjat komma. Har dumt nog bokat in Ullared denna vecka får se hur det går haha! och ett bröllop i slutet av månaden, kan ge mig fan på att förlossningen sätter igång mitt på dansgolvet då ????????

Inte så insatt i vad hallonbladste är? Vart köper man det och varför dricks det?

Halloblatste dricker man från vecka 35 gör att hjälpa kroppen att bland annat återhämta sig efter förlossningen.
  • LitenAlien
    Villhabebisnu123 skrev 2018-10-18 05:32:20 följande:

Fick veta igår att jag mest troligen måste genomgå kejsarsnitt. Känner mig helt knäckt och snuvad på en förlossning. Någon mer som fått planerat snitt och som har liknande känslor inför det?

Nej va tråkigt för dig :(
  • LitenAlien

Roligt med nya personer i tråden :)

Jag är i vecka 37+3 nu och vill bara att han ska komma ut. Längtar så otroligt mycket. 17 dagar till BF, känns som en evighet...

Någon mer som tröttnat på att vara tjock? :D

Dricker två koppar hallonblad/basilikate med kanel och nejlikor per dag men som allt annat är det väll bara en myt för jag har " bara" förvärkar.

• LitenAlien

Med 16 dagar till bf så kan ju bebis komma när som helst så vi har förberett så mycket som vi kan. :)

• LitenAlien
    Anonym (bara en uppmuntran =)) skrev 2018-10-29 08:10:26 följande:

Jag hör väl inte hit egentligen bf 181214 med andra barnet men kände igen mig i det kronärtkocka skrev jag kände ingenting med första barnet inga förverkar ingenting barnmorskan en vecka innan han kom troddde inte han va på väg. men en morgon två dagar efter bf kom det första jag känt i form av sammandragning eller värk och det va dags direkt så man behöver inte känna något innan (så förlora inte hoppet =)

Tack för peppen!

Jag har förvärkar till och från, vissa värre än andra men ändå så har han inte tittat ut :p så det är nog väldigt olika för alla :) letar tecken som en galning :p
  • LitenAlien
    Villhabebisnu123 skrev 2018-11-01 14:47:54 följande:

Hur går det för alla? Någon som fått bebis?

Nej :( ligger mest och letar efter tecken på att det är dags snart.. idag har jag haft som magknip till och från men vet inte om det är förvärkar eller bara vanligt ont i magen...
  • LitenAlien

Idag har slemproppen kommit i två omgångar. Den första lite blodblandad. Försöker att inte få för höga förhoppningar men kanske förlossningen är nära nu? Vad tror ni? :)

Svar på tråden Första barnet BF november 2018