Inlägg från: Anonym (Styvmamman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Styvmamman)

    3-åring som säger mamma är bara arg

    Vad hade ni gjort då? Om 3-åringen berättade att mamma är bara arg hela tiden.... Ska förklara lite...

    Det är jag som är styvmamman i det hela. Är tillsammans med en man som har ett barn sedan tidigare då alltså. Han har barnet varannan helg vilket inte är självvalt utan det är biomamman som styr och ställer hela tiden och pappan har fått betala mycket (i rättskostnader) för att ens få ha övernattning med sitt barn. Och nej, pappan har inte gjort något för att inte få ha sitt barn utan det är mamman som inte går att kommunicera med och därav tog pappan till rättshjälp. Så han valde ju förstås kostnaderna själv men vad tar man inte till för att få ha sitt barn.

    Pappan vill ha barnet mer men får nöja sig för tillfället med varannan helg. Vi är många som har funderat på hur barnet riktigt har det hos sin mamma eftersom mamman tydligen kan bete sig helt oacceptabelt inför barnet till pappan. Hon är helt oberäknelig i sitt humör. Mamman har vid ett tillfälle även yttrat att hon intehade rättat sitt barn ifall barnet börjat kalla hennes sambo för ?pappa?. Vilket ju är helt absurt. Mamman vill helst inte att pappan ska ha barnet överhuvudtaget, hon ville även i rätten bestämma att pappan skulle ha mindre än varannan helg men pappans advokat motstred detta. Nåja, det finns mycket men jag ska försöka komma till saken...

    Den senaste helgen då barnet var hos pappan så kom det som vi alla undrat. Barnet sade helt med egen mening, det ställdes alltså inte frågor till barnet för att på något sätt få svar eller liknande, utan barnet på 3 år sade plötsligt självmant ?pappa jag vill vara mer med dig, mamma är bara arg hela tiden.? Pappans hjärta brast ju såklart men står handlös vid tillfället. Vad hade ni gjort?

    Prata med mamman går som sagt inte, så fort pappan försöker diskutera något över huvudtaget så biter hon bara tillbaka och ev hotar med att fixa ett nytt möte.

    Kan som parentes tillägga att barnet vill sällan tillbaka till mamma efter helgerna och då barnet blir hämtat så skrattar det alltid och springer emot. Även mot mig då jag hämtade ensam, lika glad iallafall.

  • Svar på tråden 3-åring som säger mamma är bara arg
  • Anonym (Styvmamman)
    Anonym (N) skrev 2018-03-16 10:11:04 följande:

    Kan ni inte göra en anonym orosanmälan där ni påtalar att barnet säger att han inte vill vara med sin mamma för att hon är arg hela tiden? Eller be en släkting göra det?


    Ja, det har vi inte tänkt på faktiskt. Vad händer då? Ifall man gör en sån?
Svar på tråden 3-åring som säger mamma är bara arg