• Äldre 18 Mar 00:28
    7375 visningar
    21 svar
    21
    7375

    Aktivt sex under graviditeten - föder oftare innan BF?

    Jag och en kompis satt och chitchattade och kom fram till en hypotes som ni kanske vill hjälpa till att svara på om den stämmer eller inte.

    Vår hypotes är i allafall att om man har fortsatt aktivt sex under hela graviditeten, att man då oftare föder innan BF.

    Aktivt sex räknar vi som 2-3 gånger i veckan.

    Stämmer det? Hur ofta hade ni sex under graviditeten, och när födde ni? :)

  • Svar på tråden Aktivt sex under graviditeten - föder oftare innan BF?
  • Anonym (.)
    Äldre 18 Mar 07:49
    #1

    Mycket sex under första graviditeten. Föddes v 38+4. Enstaka sex andra graviditeten. Föddes v 39+6.

  • Anonym (nej)
    Äldre 18 Mar 07:50
    #2

    Det finns inget samband.

  • Äldre 18 Mar 07:51
    #3

    Mycket sex första graviditeten. Barnet föddes på BF+2.

    Denna graviditet - extremt lite sex pga noll lust. När barnet föds återstår att se.

  • Anonym (XxX)
    Äldre 18 Mar 07:52
    #4

    Nej det tror jag inte stämmer överhuvudtaget. Jag blev gravid fort i ett nytt förhållande så vi var hyggligt nykära under graviditeten, och hade sex typ hela tiden...som man ofta gör i ett nytt förhållande. Vi fick till det iallafall en gång varje dag, ibland mer. Gick över 8 dagar. Med andra barnet var det inte lika aktivt, men vi låg iallafall 4-5 ggr/vecka, då gick jag över 6 dagar.

  • Anonym (Nä)
    Äldre 18 Mar 07:52
    #5

    Stämmer inte i mitt fall.

    Med första barnet fick jag sexförbud från v 30 pga risk för för tidig förlossning. Födde v 39+5.

    Med andra barnet spydde jag hela graviditeten och hade noll sexlust. Födde v 39+3.

  • Anonym (.)
    Äldre 18 Mar 08:24
    #6
    Anonym (Nä) skrev 2018-03-18 07:52:54 följande:

    Stämmer inte i mitt fall.

    Med första barnet fick jag sexförbud från v 30 pga risk för för tidig förlossning. Födde v 39+5.

    Med andra barnet spydde jag hela graviditeten och hade noll sexlust. Födde v 39+3.


    Du fick ju sexförbud just för att det kunnat resultera i tidigare förlossning med sex.

    Jag tror att sex kan starta en förlossning, men inte förrän barnet är klart/kroppen redo.
  • Anonym (Vic)
    Äldre 18 Mar 08:28
    #7

    Stämmer inte bra här, tyvärr. Fyra barn och bara ett som kom innan bf. Sex 4-7 ggr veckan förutom med ena där det var sexförbud.

  • Anonym (Nä)
    Äldre 18 Mar 08:30
    #8
    Anonym (.) skrev 2018-03-18 08:24:14 följande:

    Du fick ju sexförbud just för att det kunnat resultera i tidigare förlossning med sex.

    Jag tror att sex kan starta en förlossning, men inte förrän barnet är klart/kroppen redo.


    Fick ju inte heller jobba.

    Om hypotesen stämt borde andra barnet fötts efter BF då.

    Om barnet är redo att födas startar förlossninge oavsett om du har sex eller ej, annars borde jag själv fortfarande vara gravid med barn två eftersom vi aldrig hade sex de sista två månaderna.
  • Anonym (Femma­n)
    Äldre 18 Mar 08:33
    #9

    Barn 1 och 2, hyfsat aktivt sexliv och 1an född 7 dagar innan BF 2an född 13 dagar innan BF.

    3an inget sex alls föddes 11 dagar före BF.

    4e väldigt aktivt sexliv, född 10 dagar innan BF.

    Väntar femte barnet nu och är i vecka 31, sex kanske 1-2ggr i veckan...antar att hon också kommer före BF oavsett hur mkt sex vi har.

  • Anonym (Moa)
    Äldre 18 Mar 09:01
    #10

    Men nej. Klart att det inte stämmer.

Svar på tråden Aktivt sex under graviditeten - föder oftare innan BF?