• Maramba

Bim 24-26 mars 2018

Tycker de flesta bim-trådarna blir så stora så tänkte se om nån ville göra mig sällskap i en ?smalare? tråd? Har bim 25 mars, är på typ försök 28 för att få första barnet. Blivit beviljad utredning men väntar på kallelsen och ska försöka som vanligt till dess enligt läkaren.

En vecka kvar till BIM och tog första gravtestet idag, mest av tristess och för att jag har så många stickor hemma. Inte helt oväntat visade det negativt.

• Svar på tråden Bim 24-26 mars 2018
  • Maramba
    Zandylina skrev 2018-03-18 15:21:56 följande:

Hej, Nice med en kortare tråd helt klart hehe.

Själv e det lite oklart När har BIM men vet är mellan 22-25Mars... mått skit rent ut sagt sen några dar efter ägglossning kass i magen å konstant molvärk och illamående med sura uppstötningar och ont i svanken, har även haft tempdipp å nu på konstant lite högre temp än vanligt. 

Tog också ett test i morse både jag å Sambon tyckte vi såg nåt svagt svagt men osäker än, la upp testet i en annan tråd, så blir att vänta några dar å testa igen, om man kan hålla sig från att testa i morgon bitti..hehe.
    Kul att följas åt här  Glad

Hej, såg just din bild i "spökstreckstråden". Precis när jag skulle slänga mitt test så blev jag ändå lite osäker om det inte var nåt supersvart där, så blev tvungen att lägga upp där för att se om nån annan såg. Lite gripa efter halmstrån :)

Hade svårt att avgöra på din bild, har aldrig sett det testet förut så vet inte hur det ska se ut riktigt. Men jag tyckte nog kanske att jag anade nåt svagt. Mest till höger. 

Håller tummarna för dig och om jag känner mig själv så kommer jag inte kunna hålla mig från att testa imorgonbitti. Hur länge har ni försökt?
  • Maramba
    citrongräs skrev 2018-03-18 15:26:23 följande:

Hej hej!

Jag har BIM 24/3. Pågående PMS och absolut ingen skillnad från föregående månaders försök så blir verkligen förvånad om det tagit sig nu. Förra cykeln fick jag spottings redan på dag 21, så nu stirrar jag mig blind på toapappret varje gång och bara väntar på att det ska dra igång igen.

Tänkte ta ett test på tisdag, då ÄL+10.

Hur mår ni? Jag har ömma bröst och molvärk, men det har jag åas alltid efter ÄL som sagt...

Hej!

Den enda känningen jag haft innan idag är att dagen efter ägglossning fick jag så ont i båda brösten, så pass att jag vaknade av det på natten. Aldrig varit med om det tidigare, att det kommer så kraftfullt och plötsligt. Jag tempar inte den här månaden, så är inte säker på att det var just dagen efter ÄL, det kan lika gärna vara 2-3 dagar efter ÄL också. Det sjuka smärtan i brösten höll i sig i nästan två dygn och efter det har det gått tillbaka till vanlig PMS-ömhet som fortfarande håller i sig. 

Väldigt svag molvärk i livmodern som började först idag, risig i kistan idag också, men det kan ju bero på nåt annat förstås. Annars inga symptom. :)
  • Maramba
    Jesssb skrev 2018-03-18 17:02:59 följande:

Hej!

Nu hoppas även jag in här.

Vi försöker nu få barn nummer 2. Vår dotter föddes 2015 efter att vi aktivt försökt bli gravida i 3,5 år. Kvinnokliniken inom landstinget ville bara göra IVF och ej utreda varför, men efter lite övertalande provade vi med Pergotime och det tog sig första försöket. Läkaren blev förvånad, men vi förstod att det var det som skulle funka!

Denna gång kontaktade vi en privat gynekolog då landstinget var så ointresserade att hjälpa oss med orsak till att vi inte kan bli gravida själva. Det blev diagnosen PCOS som jag misstänkt så länge och vi klev direkt på Letrozol för att stimulera ägglossning då jag inte har någon egen ägglossning. Jag har även på läkarens inrådan börjat med LCHF och har på 2 veckor faktiskt tappat 3,3 kg utan alla svältdieter jag tidigare testat mot min PCOS-övervikt.

10/3 fick jag PEAK på CB Ägglossningstest och 12/3 visade VUL att ägglossning skett så nu håller vi tummarna för att det inte blir någon mens på BIM 24/3!

Vilken resa ni haft! Är detta ert första försök till syskon?

Vi har kämpat i snart 2,5 år nu för första barnet. Också haft det trassligt då vi blev beviljad hjälp för över ett år sedan men så hände det otroliga att vi lyckades blir gravida på egen hand precis innan utredningen skulle starta. Slutade tyvärr i MA i v 10 och till min sorg var vi inte längre välkomna till vården eftersom ?vi kunde bli gravida på egen hand?. Men sen hände ju inget mer. Har bokstavligen fått bönat och bett för att vi nu ska få komma och göra en utredning.
  • Maramba
    citrongräs skrev 2018-03-20 06:54:00 följande:

Oj! Trodde jag inte! ÄL+10, förvånansvärt starkt ju! *chockad*

Wow! Grattis!!
  • Maramba

Bim-4 eller ÄL+10 idag. Nytt test imorse. Fortfarande en supersvag antydan till ett streck. Kan inte påstå att den blivit starkare sen i söndags eller måndags eller vad det nu var. Men kan ju inte helt avfärda heller då jag verkligen tycker att strecket är där. Men säkert bara önsketänkande. Min sambo säger att han inte ser sträcket.

Enda symptomen är ?mensvärk? som största tiden inte finns där men så kommer några intensiva sekunder av kramper ca 4 ggr om dagen. Brösten ömmar väldigt lite emot för en vecka sedan.

Hur går det för er andra?

• Maramba
    Jesssb skrev 2018-03-22 06:26:56 följande:

Fick negativt på test i måndags (BIM-5) och valde därför att vänta ett par dagar till. Idag på BIM-2 så blev det positivt direkt! Så här hemma görs det glädjehopp just nu!!

Nu håller jag tummarna för att ni andra också ska plussa!

Grattis!!!
  • Maramba

Kan ni se det supersvaga strecket som jag får på alla tester? Eller håller jag på att bli inbillningssjuk månne? :)

Svårt att fånga på bild men tycker att det syns bäst på den högra bilden här.

Det är troligtvis ett spökstreck eftersom det aldrig blir starkare. Bim-3 nu.
  • Maramba
    Sanssan skrev 2018-03-22 09:16:25 följande:

Ja på den högra ser jag :) !!, inte på den vänstra..är de tagna samma dag?

Ja, det är samma test men i olika ljus :)
  • Maramba

Bim-2

Några minuter efter att testtiden gått ut.

Åkt på förkylning med feber och ont i kroppen så kan inte avgöra om/vad som är eventuella gravidsymptom/pms/sjukdom.

Hur går det för er andra?
  • Maramba
    filuren87 skrev 2018-03-23 16:01:55 följande:

Syns ju iaf ett streck där, får hoppas att det blir starkare!

Själv har man lite bruna flytningar idag( ca BIM -4) så mensen är säkert på ingång närsomhelst..

Ja, jag hoppas verkligen att det blir starkare.

Ge inte upp hoppet. Min blödning på bim-5 (för ett år sedan) visade sig vara en nidblödning. :)
  • Maramba
    T90 skrev 2018-03-24 12:14:34 följande:

Bim - 2 idag, negativt test. Känns kört :(

Negativt för mig med på bim-1. Tappat förhoppningarna helt denna för denna månad.
Svar på tråden Bim 24-26 mars 2018