• Anonym (Mamma)

    13-åring träffar äldre killar

    Jag är i djup oro för min lilla tonåring.

    Hon skolkar, umgås inte med barn i hennes ålder.

    Hon pratar med äldre killar, träffar dessa utanför skolan.

    Hon har piercat sig i tungan och navel, utan min tillåtelse.

    Hon smygröker, och jag har hittat alkohol i hennes rum.

    När hon väl är hemma så är hon inlåst på sitt rum med dator och telefon.

    Jag är extremt orolig, och varje gång jag försöker tala med henne så stänger hon mig ute. Jag har försökt med förbud, men det slutar bara med att hon trotsar mig.

    Jag känner mig som en misslyckad mor, jag har försökt barnpsykolog, pratat med skolsyster och bup. Givit henne chanser, givit henne förbud.

    Men hon verkar inte förstå att hon är ett barn, hon verkar tro att hon är vuxen och kan göra som hon vill.

    Jag är rädd att hon skall hamna i missbruk, bli våldtagen eller tom mördad.

    Förutom det, så förstår jag inte vad killar som är 17-20 ser hos en 13-åring.

  • Svar på tråden 13-åring träffar äldre killar
  • Anonym (123)

    Hur svårt kan det vara att ge henne utegångsförbud? Och ta bort dator och telefon och pengar?

  • Anonym (Tezz)

    Gör en orosanmälan till soc, det gjorde jag och vi har fått väldigt bra stöd från dem så vi kommunicerar bättre.

    Tex skrivit ett kontrakt hur vi ska göra i olika situationer då konflikter uppstår.

  • Daniel 723
    Anonym (Tezz) skrev 2018-03-18 18:49:02 följande:
    Gör en orosanmälan till soc, det gjorde jag och vi har fått väldigt bra stöd från dem så vi kommunicerar bättre.
    Tex skrivit ett kontrakt hur vi ska göra i olika situationer då konflikter uppstår.
    Tänk på att Ni har rätt att söka hos BUP i andra kommuner, hos oss sopar de gärna problemen under mattan...
  • Anonym (noppe)
    Anonym (Tezz) skrev 2018-03-18 18:49:02 följande:

    Gör en orosanmälan till soc, det gjorde jag och vi har fått väldigt bra stöd från dem så vi kommunicerar bättre.

    Tex skrivit ett kontrakt hur vi ska göra i olika situationer då konflikter uppstår.


    Ts, lyd ABSOLUT inte detta råd.
    Det kan komma att kosta dig ditt barn för en lång tid.
  • Anonym (Mizzy)

    Vad menar du? Menar du gör detta fallet eller rent generellt?

Svar på tråden 13-åring träffar äldre killar