• Äldre 19 Mar 20:41
    5115 visningar
    7 svar
    7
    5115

    Hur länge ska man vänta på sin kille?

    Jag och min kille har varit ihop i 4 år. Jag är 29 och han är 35. Han är världens mest underbara och jag vill verkligen vara ihop med honom MEN! Det som nu gör mig så förvirrad är barnfrågan. Jag vill såå gärna ha familj. Men min kille har problem som påverkar vårt sexliv så vi kommer inte kunna skaffa barn genom vanligt sex, alltså det krävs lite mer planering och trix. Jag känner att han är i en ålder då vi kanske borde börja testa och se om det går men varje gång jag tar upp detta säger han ?jo vi skulle bli jättebra föräldrar men vi måste göra det här först?. Då är det alltifrån att han inte tycker vi har tillräckligt stabila jobb till att vi borde resa och ?testa? varandra, som han säger. För mig låter det som ursäkter eftersom det är olika grejer varje gång. Och jag blir frustrerad. Det jag inte vet nu är om jag ska hålla ut tills han har bestämt sig, eventuellt leva barnlös, eller om jag ska gå vidare i livet utan honom, vilket så fort jag tänker på det känns fruktansvärt. Samtidigt är jag rädd att bli en sorgsen och bitter människa som inte får skaffa familj. Är jag helt dum i huvudet med de här tankarna? Finns det något självklart svar? Vad ska jag göra?????

    Tacksam för råd och tankar!

  • Svar på tråden Hur länge ska man vänta på sin kille?
  • Anonym (Din val)
    Äldre 19 Mar 20:55
    #1

    Efter att ha läst de du skev så låter de som att han inte vill ha barn och samtidigt inte vågar stå för de, lr så är han rädd för att inte kunna få barn alls o skjuter upp de hela tiden, oavsett så är de taskigt mot dig för du tappar dina chanser...

    Efter 30 så blir dina ägg sämre, du kanske borde frysa in ett ägg för din skull

  • Äldre 20 Mar 14:02
    #2

    Ja, jag tror att han är rädd.. För lite sånna tankar har dykt upp när vi pratat tidigare. Men jag blir som sagt orolig eftersom, som du säger, jag inte blir mer fertil direkt... Och hur länge ska jag vänta...

    Jag får kolla upp nedfrysning av ägg. Tack! Glad

  • Anonym (A)
    Äldre 20 Mar 14:07
    #3
    lillaloppan89 skrev 2018-03-20 14:02:15 följande:
    Ja, jag tror att han är rädd.. För lite sånna tankar har dykt upp när vi pratat tidigare. Men jag blir som sagt orolig eftersom, som du säger, jag inte blir mer fertil direkt... Och hur länge ska jag vänta...

    Jag får kolla upp nedfrysning av ägg. Tack! Glad
    Håller med
  • Anonym (Gå vidare­)
    Äldre 20 Mar 14:17
    #4
    lillaloppan89 skrev 2018-03-20 14:02:15 följande:

    Ja, jag tror att han är rädd.. För lite sånna tankar har dykt upp när vi pratat tidigare. Men jag blir som sagt orolig eftersom, som du säger, jag inte blir mer fertil direkt... Och hur länge ska jag vänta...

    Jag får kolla upp nedfrysning av ägg. Tack!


    Men att vara rädd är också en fullgod anledning att avstå. Han behöver inte några mer anledningar än att han inte vill. Barn ska vara efterlängtade och önskade av båda två. Att få barn är en enorm påfrestningpå förhållanden om båda inte vill lika mycket.

    Leta efter en man som vill ha barn med dig istället. Han vill uppenbarligen inte. Och det är faktiskt bra att han inte skaffar barn som han inte är redo för.
  • Anonym (Best case scenar­io)
    Äldre 20 Mar 15:30
    #5

    Är barn viktigare än er relation så måste du tala om det för honom, då kanske han vågar ärligt säga att han inte vill / känner sig trygg i att börja planera för barn och ni båda skiljs åt med att vara överens om att ni vill olika saker.

  • Anonym (Matil­da)
    Äldre 22 Mar 00:58
    #6
    lillaloppan89 skrev 2018-03-19 20:41:13 följande:

    Jag och min kille har varit ihop i 4 år. Jag är 29 och han är 35. Han är världens mest underbara och jag vill verkligen vara ihop med honom MEN! Det som nu gör mig så förvirrad är barnfrågan. Jag vill såå gärna ha familj. Men min kille har problem som påverkar vårt sexliv så vi kommer inte kunna skaffa barn genom vanligt sex, alltså det krävs lite mer planering och trix. Jag känner att han är i en ålder då vi kanske borde börja testa och se om det går men varje gång jag tar upp detta säger han ?jo vi skulle bli jättebra föräldrar men vi måste göra det här först?. Då är det alltifrån att han inte tycker vi har tillräckligt stabila jobb till att vi borde resa och ?testa? varandra, som han säger. För mig låter det som ursäkter eftersom det är olika grejer varje gång. Och jag blir frustrerad. Det jag inte vet nu är om jag ska hålla ut tills han har bestämt sig, eventuellt leva barnlös, eller om jag ska gå vidare i livet utan honom, vilket så fort jag tänker på det känns fruktansvärt. Samtidigt är jag rädd att bli en sorgsen och bitter människa som inte får skaffa familj. Är jag helt dum i huvudet med de här tankarna? Finns det något självklart svar? Vad ska jag göra?????

    Tacksam för råd och tankar!


    Angående att frysa ner ägg. Det är ingen garanti. Långt ifrån alla ägg går att återuppliva.Sen ska livmodern och massa annat också stämma in.

    Jag var i din situation. Jag var 32 och han 35. Jag hade väntat sen jag var 23. Jag tänkte länge och väl. Sen kom jag fram till jag ska ha barn. Med eller utan honom. När jag funderar på och tittat upp olika alternativ berättade jag detta för honom. Jag sa rakt ut. Nu får du ett år på dig att fundera. Sen ska jag ha barn. Antingen hjälper du mig att få barn eller så skaffar jag barn på egen hand. Då får du välja om du vill stanna och uppfostra barnet som ditt eller lämna. Men om ett år åker jag till Köpenhamn.

    Vi är från Malmö så Köpenhamn åker man till på 20 minuter.

    Han blev förvånad.

    Efter några dagar ville han kolla mig. Då blev han ännu mer förvånad. Jag hade redan mailat kliniken. Kollat upp priser. Frågat min mamma om 40.000 kr.

    Då blev han ännu mer förvånad.

    Tiden gick men jag tänkte att jag gav ju honom ett år och detta är något stort, inget man rusar fram ett beslut om.

    Plötsligt en dag ville han ha barn. Två år senare är jag gravid för tredje gången. Två missfall. En fertilitetsutreding. Nu är jag i vecka 25 och äter Levaxin.

    Så tänk efter vad som är viktigast för dig och välj det.

    Tack och lov har jag PCO-S vilket bland annat innebär att jag är fertil längre än "normala" kvinnor.
  • Sun 20 Feb 2022 23:44
    #7

    Har du funderat på att skaffa barn själv via donator? 

Svar på tråden Hur länge ska man vänta på sin kille?