• Anonym (Skitorolig)

    HJÄLP - vad har jag fått på blygdläppen?

    Har en pojkvän som tycker om att ge oralsex (vilket jag är glad för, han gör det bra ). 

    Jag tittar inte på mitt underliv speciellt ofta trots att jag borde veta bättre nu i 40-årsåldern... Men efter en helgs ganska intensivt (oral)sex så duschade jag och kände något på ena yttre blygdläppen.

    Det ser ut som en ärta ungefär, fast lite mindre. Lite mer ljusrosa än blygdläpparna, går att dra i, känns mjuk och gör inte ont.

    Min första tanke var att det var pga allt oralsex, han har skäggstubb och efter de långa sessionerna vore det ju inte konstigt om något blev irriterat tänkte jag. Men sedan googlade jag och blev skiträdd för att det var kondylom. Ringde kvinnohälsan och hon tyckte inte det alls lät som det, utan trodde det var något ofarligt men att jag kunde gå till en gynläkare för att utesluta könssjukdom...

    Hann inte ringa läkare idag och måste kasta ut frågan här då jag banne mig inte sov alls i natt nästan - sjukt orolig. Vad tusan kan det vara? Någon som varit med om liknande?

  • Svar på tråden HJÄLP - vad har jag fått på blygdläppen?
  • Anonym (Skitorolig)
    Anonym (....) skrev 2018-03-20 21:46:30 följande:

    Låter som en varkula.


    Fastän den är mjuk? Usch vad jobbigt, nojar över allt möjligt nu
  • Anonym (Bu)

    Om du rakar dig kan det vara ett inåtväxt hårstrå. Då brukar de bli en ?bula? el finne, operera ut hårstråt så lägger de sig på nån dag!

  • Anonym (Ej gynekolog)
    Anonym (Skitorolig) skrev 2018-03-20 21:12:11 följande:

    Har en pojkvän som tycker om att ge oralsex (vilket jag är glad för, han gör det bra ). 

    Jag tittar inte på mitt underliv speciellt ofta trots att jag borde veta bättre nu i 40-årsåldern... Men efter en helgs ganska intensivt (oral)sex så duschade jag och kände något på ena yttre blygdläppen.

    Det ser ut som en ärta ungefär, fast lite mindre. Lite mer ljusrosa än blygdläpparna, går att dra i, känns mjuk och gör inte ont.

    Min första tanke var att det var pga allt oralsex, han har skäggstubb och efter de långa sessionerna vore det ju inte konstigt om något blev irriterat tänkte jag. Men sedan googlade jag och blev skiträdd för att det var kondylom. Ringde kvinnohälsan och hon tyckte inte det alls lät som det, utan trodde det var något ofarligt men att jag kunde gå till en gynläkare för att utesluta könssjukdom...

    Hann inte ringa läkare idag och måste kasta ut frågan här då jag banne mig inte sov alls i natt nästan - sjukt orolig. Vad tusan kan det vara? Någon som varit med om liknande?


    Om man är orolig för sitt underliv så skriver man på FL!?!
  • Anonym (Skitorolig)
    Anonym (Ej gynekolog) skrev 2018-03-21 14:56:12 följande:
    Om man är orolig för sitt underliv så skriver man på FL!?!
    Ööööh - ja, för som du kanske noterat då du läste detta så heter denna forumdel "könssjukdomar"...

    Och som du kanske också noterade hann jag inte ringa läkaren igår och inte heller idag, detta då inte alla har arbeten som de kan lämna för att sköta personliga saker och telefonkön stängde före jag slutade jobbet idag.

    Mer du undrar över?
  • Anonym (K)

    Jag kände en sån kula på mellangården väldigt länge och var ofta där och klämde och kände.. Så gick den sönder och börja blöda, vilket gjorde att det spred sig upp över min ena blygdläpp. Gick till gynekologen och japp, det var kondylom. Fick en salva att smörja med några veckor, som sved värre än döden!!! Men allt försvann och nu är det som om jag aldrig haft något där nere. Pjuh!!!

    Hoppas du inte har det, men kom iväg och kolla upp! :)

  • Anonym (Skitorolig)
    Anonym (K) skrev 2018-03-21 15:11:31 följande:

    Jag kände en sån kula på mellangården väldigt länge och var ofta där och klämde och kände.. Så gick den sönder och börja blöda, vilket gjorde att det spred sig upp över min ena blygdläpp. Gick till gynekologen och japp, det var kondylom. Fick en salva att smörja med några veckor, som sved värre än döden!!! Men allt försvann och nu är det som om jag aldrig haft något där nere. Pjuh!!!

    Hoppas du inte har det, men kom iväg och kolla upp! :)


    Kändes det som att det var något inuti kulan för dig? Om jag trycker ihop lite lätt om min så blir den bara platt, men återfår sin runda form efter en stund.
Svar på tråden HJÄLP - vad har jag fått på blygdläppen?