• Anonym (mmmm)

Blockerad helt plötsligt!?

Alla har ett eget val vilka man vill ha som vänner/följare etc. Han kanske bara städade upp i sin vänlista tex, det kanske inte bara var dig han blockade. Du vet, allt kretsar kanske inte runt dig. Om han hade strul i livet så k kanske han bara ville skapa lite lugn, ta bort de han vet han inte kommer ha någon kontakt med senare osv. Inget konstigt i det. 

tycker du kan släppa detta. Vill han vara vän med dig så tar han väl kontakt framöver, och annars inte. Eftersom ni inte ska vara ihop spelar det knappast dig någon roll heller.

• Anonym (mmmm)
    Anonym (block) skrev 2018-03-22 08:56:34 följande:
    Ja men det är en sak att ta bort nån vän, följare.
    Men att aktivt gå in på den personen och blockera? Hur ofta gör du det?

Alltså, blockera. Då finns man inte, går inte att se nånstans.
    Av nån anledning så vill han inte se mig öht på sociala medier, men jag har ju inte gjort nånting.
    Det spelar ingen roll! Han valde att göra så, släpp det innan du blir en otrevlig stalker. 

Du behöver inte ha gjort något, det är bara ett val han tog. Du vet inget om varför, som sagt, det kan finnas någon helt naturligt förklaring. Du kommer dock inte få veta den eftersom han inte vill ha kontakt och då får du släppa detta. 

Tror du lägger lite för stor vikt vid sociala medier. 
  • Anonym (mmmm)

Han kanske tänkte: "vafan ska mina släktingar lägga till min gamla avlagda för?". Jag blockar.

Kanske inte helt logiskt men möjligt att det var det som triggade. Han kanske trodde det var du som lade till dem, som ett sätt att spionera lite. 

Jag hade ett tag en svartsjuk kvinna i min närhet som väldigt gärna ville veta jag jag företog mig. Vi hade en gemensam bekant på fejan, inget annat. Kvinnan och jag kände inte varann utan mer att vi kände till varann. Så såg jag plötsligt (efter att det varit lite turbulens kring denna kvinna), att hon lagt till två av mina släktingar på fejan. Klart jag tänkte det var för att hon skulle få lite mer insyn i mina förehavanden. Hon hade varit gammal skolkamrat med den ena släktingen för hundra år sen, det var den enda koppling jag kunde se. Den andra släktingen kom nog med på köpet. Eftersom jag inte var vän med denna kvinna på Fejan, var det en väg att få se åtminstone en glimt av mitt liv. En annan bekant reagerade på detta och frågade henne rakt ut vad hon höll på med - då tog hon bort dem! Här fick man bevis på att det faktiskt var något knas bakom. 

• Anonym (mmmm)
    Anonym (block) skrev 2018-03-24 07:58:33 följande:

Såhär såg kontakten ut förra veckan:

Han skrev sms förra torsdagen om en praktisk grej efter en stöld - jag svarade på fredagen bara med "Yes :)"

På söndagen la hans släkting till mig - sen blockerad.

Jag skickade sms till honom söndagkväll (innan jag upptäckt blockeringen)

"Kan du snälla skicka numret igen till M, jag hade det i samtalslistan men det har kommit bort. Jag har hittat kvittot så det kanske går att lösa :)"

Han svarade med numret.

Jag skrev "Hur vill du att jag ska göra med ditt nummer? Om jag inte ska använda det nåt mer så vill jag ju fråga av respekt till dig, jag tar bort det om du vill."

Han svarade "Du gör som du vill"

Jag "Ok"

Stalker? Anledning till att blockera?
    Vi var ju inte vänner eller följde varann nånstans!

Du gräver alldeles för mycket i detta. Nu har du dessutom lagt ut en privat konversation här. 
  • Anonym (mmmm)

167 inlägg, tråden bara fortsätter i all oändlighet pga att du TS, inte kan sluta älta! Ge dig nu, du kommer må mycket bättre, jag lovar! 

• Anonym (mmmm)
    Anonym (block) skrev 2018-03-25 10:05:20 följande:

Men varför skulle han reagera så förbannat starkt för att jag och en släkting (till oss båda) lägger till på instagram?!?!

Vi har bara haft god ton på sms, ingen osämja alls.

Varför skulle han behöva reagera så starkt för det?

Som sagt, inte blockerad på telefonen.

Och saken är att jag för 3 veckor sedan BAD han blockera mig så jag kunde gå vidare utan att kunna höra av mig. Han vägrade blockera.

NU däremot körde han blockeringsmaraton från ingenstans.

Han är väl bara lite trög då! Det tog 3 veckor för honom att inse att du hade rätt.  däremot är det högst besynnerligt att BE någon att blocka, har du ingen styrning över dig själv?
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (block) skrev 2018-03-25 09:36:51 följande:

Grejen är att när han nobbade mig, sa han att han inte kommer ha tid. Han är hemma 1 vecka i månaden, jobbar borta.

Han har haft 2 förhållanden och är 32 år, ett förhållande mellan 20-24, och sen ett förhållande på 7 månader när han var 27.

Han sa att vi skulle avbryta innan vi började få starkare känslor, för då blir det jobbigare att avbryta senare.

Den inställningen hade han. Vi hamnade i diskussion sista kvällen vi sågs, jag hade vansinnig pms, och han var slutkörd av jobbet.

Så han lämnade ju mig med jättekonstig anledning, är det jättelätt att gå vidare när jag hade blivit kär?

Vi har smsat, han har tyckt det var okej.

Men nu från ingenstans blev jag blockerad.... Jag mår jättedåligt över att det finns en anledning som jag inte får reda på.

Han orkar väl inte längre.  Hur svårt är det att förstå! Han behöver dig inte i sitt liv - han bestämde sig för att blocka. End of story!
Svar på tråden Blockerad helt plötsligt!?