Inlägg från: Anonym (block) |Visa alla inlägg
  • Anonym (block)

Blockerad helt plötsligt!?

Anonym (J) skrev 2018-03-22 09:25:19 följande:
    Utan anledning - enligt dig i din lilla värld ja.

Men nu ser hans värld annorlunda ut det är därför man går skilda vägar.

Han kanske bara inte vill riskera att du kan söka kontakt med honom i framtiden för han är vidare dig? (ja uppenbarligen vill han ju vara ifred!)

Det är ju det en blockering kan möjliggöra.

Men om du nu tycker du borde blockerat honom först, då är det ju ditt eget val som är problemet, att du valde att inte göra det. Så kom han först. Du ville ha kontrollen dumpa före känna dig dumpad men nu blev du blockad och chockad att han var först, ja, sånt är livet ibland gör vi val vi sen ångrar. Vem bryr sig vem som blinkade vem först i båda ville vidare det var väl bra att han tog sista steget då eftersom det hade inte du gjort och han litar ju mer på sig själv än dig och tog saken i egna händer för att verkligen gå vidare.
    Nej jag skulle aldrig blockera honom oavsett, det är väl lite väl dramatiskt :)

Kortfattat:
    Han såg nog mitt namn i flödet i söndags då släktingen la till mig på instagram, sen blockerade han mig.

Min tanke är ju varför han gjorde det valet. Givetvis finns det en anledning, uppenbarligen.
    Men eftersom han valde bort mig för 2 månader senare borde inte mitt namn störa honom idag.
  • Anonym (block)
    Anonym (J) skrev 2018-03-22 09:39:10 följande:
    Det är väl logiskt?

Under dessa 2 månader har han inte påmints om dig någonstans men så har du kontakt med hans släkt klart han blockar när du kom upp?
    Så har du nåt svar på varför mitt namn ska störa honom efter 2 månader?
  • Anonym (block)
    plättarmedsylt skrev 2018-03-22 09:50:41 följande:

Jag förstår verkligen inte varför du bryr dig. Klart man blir ledsen och undrande om en nära vän helt plötsligt blockar en utan att ge en förklaring, men ett ex man inte längre har kontakt med? Vad spelar det för roll? Släpp detta nu.

För att han krossade mitt hjärta.
    Men jag lät honom gå... såklart.

Jag bryr mig för jag innerst inne bryr mig så fruktansvärt mycket om honom.
  • Anonym (block)

Han har ju inte blockerat mitt nummer på sin telefon, eftersom jag kunde skicka ett sms.
    Så jag är ju inte blockerad där, utan bara på sociala medier plus att han tog bort mig på snapchat.

River upp gamla sår?
    Dumpar man nån så borde man ju inte bry sig det minsta sen..........

• Anonym (block)
    plättarmedsylt skrev 2018-03-22 10:17:40 följande:
    Man får inget meddelande när man skickar ett sms till någon som blockat en på telefonen. Så han kan faktiskt ha blockat dig där.

Om du är ledsen för att han lämnade dig och har svårt att komma över honom, så är det bäst för er båda två att ni inte har någon kontakt alls. Han kanske märkte att du inte kunde släppa honom och blockade dig just därför.
    Nej det har han med all säkerhet inte gjort! Märkt det alltså. Det har han ingen aning om!

Han skrev sms till mig i torsdags, en praktisk grej som han hjälpte mig med när vi dejtade.
    Jag svarade på det i fredags med ett "Ok :)"

Jag ligger inte på direkt........

Han har inte blockerat mig på telefonen, det vet jag.
  • Anonym (block)
    Anonym (J) skrev 2018-03-22 10:24:36 följande:
    Du tror att du vet det men du bestämmer inte över funktionen med blockering så nej du vet inte alls det. :)

Jo :) För jag vet det bara, om jag skulle skicka ett sms nu skulle det bli levererat.

Man ser ju det på iphone. Han blockerade mig i söndags, jag skrev ett sms av "praktisk karaktär" i måndags. - levererat. Fick svar.

Så skrev jag till honom i tisdags att jag upptäckt att jag var blockerad, levererat utan svar. Så skrev jag ett igårkväll där jag trevligt och försynt hoppades att jag inte gjort något som lett till blockering - levererat utan svar.

Så jag tror inte han blockerat mig...

Anonym (J) skrev 2018-03-22 10:23:07 följande:
    Blev sugen på plättarmedsylt nu!

Jag med ju!!!!! Glad haha!

• Anonym (block)

Hur som helst.... Det är ju bara han som vet.

Jag har gjort väldigt klart för honom tidigare att jag gått vidare, för ca 2 veckor sedan skrev vi lite.

Jag skrev att jag gått vidare för att han inte skulle känna sig kvävd av mig, fastän jag inte alls gått vidare innerst inne.....

Jag la upp rätt schyssta bilder på snap-storyn i fredags och lördags, jag var ute och körde skoter och fiskade ena dagen och andra dagen var jag och åkte snowboard.

Vi hann aldrig med att göra såna saker tillsammans, för han fick kalla fötter och drog.
    Så jag vet inte om det kanske börjar komma tillbaka några störande tankar om oss för honom, som framkallar nån sorts ångest. Nåt han inte kan hantera riktigt.. Eftersom han tog bort mig så plötsligt på snapchat också.

Sen när en släkting dessutom la till mig så mitt namn kom upp, det kanske blev lite mycket. Jag vet inte? Jag kan inte se nån annan förklaring... Att han skulle tycka jag var överjävligt jobbig bara, har jag lite svårt att tro eftersom jag bara varit lugn.

• Anonym (block)
    plättarmedsylt skrev 2018-03-22 11:04:23 följande:
    Så detta handlar om att du hoppas att han inte gått vidare. Du kommer aldrig att få veta varför han har blockat dig och du kan inte göra något. Att älta detta leder ingen vart. Tvärtom får du bara svårare att komma över honom om du fortsätter att fundera och hoppas. Respektera att han inte vill ha kontakt med dig och gå vidare med ditt liv.
    Mmm, det kanske är så. Att jag har en liiiiten önskan om att han bara inte ryckte på axlarna och gick när han dumpade, utan att jag fortfarande, nånstans betyder nåt. Även om det bara är en 0,1%.

Nej får aldrig reda på, han vill inte svara och då kan jag ju inte göra något mer.....

• Anonym (block)
    Anonym (J) skrev 2018-03-22 11:28:37 följande:
    Du kan ju ändå betyda något men han kanske inte klarar att vara i alla känslor som påminns när han ser dig , så är det för mig med mitt ex. Jag bryr mig massor om honom och vill att han mår bra,men jag kan inte ha kontakt med honom det är för jobbigt känslomässigt och jag behöver ta hand om mig själv och fokusera på mitt liv det kan jag inte om sorgprocessen att sörja mig och honom blir avbruten hela tiden.

Blockering betyder varken hata eller älska det betyder att man behöver gå vidare bara.
    Hur menar du? Du tycker om honom, men måste ta hand om dig själv?

Det var ungefär så denna killen sa... Han har väldig oreda i sitt liv, så han drog.
  • Anonym (block)
    Anonym (123) skrev 2018-03-22 12:03:53 följande:

Möjligt att när du och hans fyrmänningar (vad nu det är) addade varandra så blev han nervös över att du skulle adda honom också, och därför blockerade han dig för att det inte skulle kunna hända.

Han verkar iallafall inte vilja ha dig på socmed, så det kan vara därför. Han tar bort möjligheten genom att blocka.

Så jäkla långsökt, eller... Det var ju dessutom dom som la till mig.
    Och OM jag skulle lägga till honom, så skulle han ju bara kunna låta bli att godkänna förfrågan.
Svar på tråden Blockerad helt plötsligt!?