• Anonym (Förtvivlad)

Är detta otrohet? Borde jag lämna?

Hej!

Första gången jag skriver ett inlägg här, i hopp om att få lite klarhet eller bara för att skriva av mig.

Jag och min man har varit tillsammans i två år , vi har inga barn men bor ihop och för mig har han hittills utan tvekan varit mannen i mitt liv som jag vill dela min framtid med.

Jag vet inte riktigt hur jag ska börja men här är en sammanfattning gällande vår historia:

För ett år sedan ungefär gjorde han slut med mig, för vad han sa var personliga problem. Han ville hitta sig själv och var osäker på oss och vårat förhållande. Jag var såklart helt förkrossad men han lämnade, och efter en sommar av tystnad hörde han av sig igen. Sa att han saknade mig och ville försöka igen.

Kär som jag var gav jag honom en ny chans, och när jag frågade honom om han hade träffat någon annan under tiden sa han ja, en tjej som var ?perfekt?. Dvs en tjej med bra utbildning, bra familj, träffar inte killar, och så vidare. Mitt förflutna är lite mer kaosartat med flytt över hela världen, gått igenom några heartbreaks och en trasig familj i grunden på allt det. Jag är känslig men stark och anser att mitt förflutna har byggt mig, det är ingenting jag skäms för. Han menade på att han va tvungen o se om hans liv skulle bli bättre med den ?perfekta? tjejen men att han insåg att det inte spelade någon roll för hennes personlighet var tråkig och han kunde inte vara sig själv med henne som han kan med mig. Så han lämnade henne och kom tillbaka.. Han lovade att hon var den enda han hade träffat.

Två månader senare vaknar jag av att han fått sms från en tjej, så jag går in och snokar på hans meddelanden. Fel, jag vet, men har efter otrohet i tidigare förhållanden lärt mig att lita på min magkänsla. Hittar en konversation från sommaren där han och en tjej uppenbart träffas för att ha sex under en månads tid. Blev såklart jättesårad, men när jag frågade honom dagen efter om han verkligen inte hade ljugit för mig ang att ha legat med någon under vår paus så blånekar han. Tills jag berättar vad jag vet, och då blir han såklart förkrossad och ber om ursäkt tusen gånger. Jag sa jag behövde lite tid att försöka tänka ut en lösning. När jag senare kom hem från jobbet den dagen var lägenheten tömd på hans grejer och det visade sig att han ville ?dra innan jag gör slut?. Detta sårade ännu mer då jag inte förstår hur man kan lämna någon man ljugit för istället för att kämpa.. efter många om och men förlät jag honom och han kom tillbaka.

Nu till saken:

Jag har haft en konstig magkänsla om att något inte stämmer. För två månader sedan fick han en bokningsbekräftelse från vårdcentralen ang test för könssjukdomar. En timme senare hade han raderat smset. Jag konfronterade honom och han sa han hade råkat ta bort smset, och att han ville testa sig för han Aldrig testade sig för mer än klamydia i somras efter att han låg med den tjejen, och han har känt sig orolig om han är helt frisk för han hade haft en ovanligt lång förkylning, så han tänkte testa sig för alla sjukdomar och därefter kolla upp om han har Brist på någon vitamin osv. En helkroppscheck med andra ord. Jag godtog det och livet fortsatte.

Igår loggade jag in på hans dator och får syn på meddelanden på Facebook mellan honom och hans tjejkompis som han går på utbildning med. Dom pratar rätt oskyldigt men hon är ganska flirtig, frågar varför dom aldrig ses bara dom två och att hon saknar honom. Dom diskuterar träning och han skriver att hon intr behöver träna då hon har fin kropp. Han säger även att dom kan ses nån dag och hitta på något.. jag fotografetar hela denna flirtiga konversation med min mobil men säger ingenting till honom.

Nästa dag när jag ska kolla på meddelandena igen så är just dom flirtiga meddelandena borta, men allt skolprat är kvar. Han har alltså tagit bort enskilda meddelanden för att dölja vad dom skrivit.

Jag loggar senare under dagen in på hans snapchat under tiden han tar en powernap. Jag ser att bland hans ?bästa vänner?, dvs dom han skickar mest med, är bland annat den här tjejen från skolan med och en kille vars namn jag inte känner igen. Jag klickar på killen och ser då att användarnamnet är egentligen en tjej, han har alltså ändrat namnet så att jag aldrig ska misstänka något.

Sist men inte minst, så såg jag på samtalslistan att han under dagen hade ringt sitt ex, I EN TIMME. Dom har ingen kontakt egentligen vad jag vet då hon är gift och vi är gifta.

Jag konfronterar honom om allt detta och han erkänner samtalet med exet, säger att han hade tänkt berätta men att han inte hade hunnit. Hon har tydligen problem med sin man och ironiskt nog har hon ingen annan i världen att diskutera detta med än min man.

Tjejen på snapchat är tydligen ett gammalt ligg som hade lagt till honom och börjat skriva och han var dum och svarade tillbaka. När jag frågar vad dom skrev om säger han att hon har familj och jobbproblem men vill inte gå in i detaljer om vilka problem. Jag tror inte på detta..

Och hans kollega från universitetet blånekar han att han har tagit bort meddelanden, och jag har ännu inte erkänt att jag har bevis på detta. Detta är vad som gör mig mest orolig, jag vet ju att han ljuger om just den här saken, varför skulle han inte ljuga om allt det andra då?

Jag har sagt till honom att om han inte berättat sanningen om dessa meddelanden till ikväll så kommer jag lämna honom. Svårt att bygga upp en ny tilllit med någon som fortsätter blåneka till något man redan vet sanningen om.

Han har svurit på hela sin familj och Gud vet vad mer, att han talar sanning och att hans svar inte kommer att ändras.

Funderar på att ringa dessa tjejer senare idag och fråga dem om vad som pågår. Ingen tillförlitlig informationskälla kanske men det är inte han heller så jag vill ge det ett försök.

( För övrigt så är han ?jätteledsen? och dramatisk och har sovit i soffan inatt och tyckt synd om sig själv. )

Vad tycker ni? Överreagerar jag? Eller är jag dum i huvudet som fortfarande är kvar? Jag älskar honom över allt så jag försöker ju hålla fast vid varenda chans till att vi kan lösa detta, försöker ge honom en chans att vara ärlig mot mig men hans lögner fortsätter..

/förtvivlad

• Svar på tråden Är detta otrohet? Borde jag lämna?
  • Rumpelstiltskins
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2018-03-24 12:55:33 följande:

Oj, tack för alla svar, även om dom inte är särskilt hoppfulla..???????? men ni säger samma sak som jag hade sagt om det gällde någon annan än mig själv.

Sitter hemma nu, han är på jobbet och har inte hört av sig. Försöker bestämma mig för om jag ska börja packa hans saker eller vänta in honom och se...

tycker ni att jag ska berätta att jag vet om konversationen mellan han och skolkollegan? Att jag vet att han ljuger?

Han är världens bästa vanligtvis och jag vet att han älskar mig men jag vet inte om det är värt att fortsätta med detta som hänt i bagaget. Samtidigt vill jag inte kasta det vi har, är rädd att ångra mig och rädd för att se honom gå vidare med någon annan.

Ärligt talat. Om du inte förstår vad någon av oss säger här inne så är det meningslöst.

Du kan säga till honom att du läst konversationen. Vad spelar det för roll? Han skiter i dig. Er relation är inte sund. Det finns ingen anledning för er att vara tillsammans. 

Kasta det ni har? Ni har ju ingenting. Absolut ingenting. 

I övrigt är han världens bästa. Hagamannen är säkert också världens bästa, när han inte våldtar kvinnor och beter sig som skit. Alla människor är ju världens bästa människor så länge de inte gör idiotiska saker. Vilket märkligt resonemang.

Jag kommer aldrig att förstå hur folk orkar ödsla tid på relationer som varit urusla från start. Man lever bara en gång.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2018-03-24 12:55:33 följande:

Oj, tack för alla svar, även om dom inte är särskilt hoppfulla..???????? men ni säger samma sak som jag hade sagt om det gällde någon annan än mig själv.

Sitter hemma nu, han är på jobbet och har inte hört av sig. Försöker bestämma mig för om jag ska börja packa hans saker eller vänta in honom och se...

tycker ni att jag ska berätta att jag vet om konversationen mellan han och skolkollegan? Att jag vet att han ljuger?

Han är världens bästa vanligtvis och jag vet att han älskar mig men jag vet inte om det är värt att fortsätta med detta som hänt i bagaget. Samtidigt vill jag inte kasta det vi har, är rädd att ångra mig och rädd för att se honom gå vidare med någon annan.

Det spelar ingen roll hur bra han är eller hur mycket no älskar varandra. Om du stannar så kommer du resten av ert liv tillsammans få leva med tvivel. Du kommer aldrig undra vad han gör, vem han pratar med, om han ljuger. Du måste välja, vill du leva så? Annars gå vidare.
  • Anonym (Förtvivlad)

Han ringde precis för att fråga hur jag vill göra. Jag berättade vad jag vet, och han blev arg för jag snokat och att det inte är något mellan dom. Jag sa att om han vill vara tillsammans med mig får han bryta kontakten med henne och det gick han knte med på. Han säger han är trött på att försöka få mih att tro att han talar sanning, och att om jag ska ställa ultimatum så kan vi lika gärna göra slut för jag kommer ändå aldrig lita på honom och han har inte ork att övertyga mig om att jag kan lita på hobom.

Vet att mina svar är ganska självförklarande gällande valet jag borde ta men behöver skriva av mig...

• Anonym (mmmm)

Men en kille som kan ljuga på det här sättet (oavsett vad det är om), kommer inte sluta med det bara för att du talar om att du vet. Vissa personer verkar vara notoriska lögnare och din verkar vara sån. 

You're better off without him

• Pr0nographic
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2018-03-24 13:19:38 följande:

Han ringde precis för att fråga hur jag vill göra. Jag berättade vad jag vet, och han blev arg för jag snokat och att det inte är något mellan dom. Jag sa att om han vill vara tillsammans med mig får han bryta kontakten med henne och det gick han knte med på. Han säger han är trött på att försöka få mih att tro att han talar sanning, och att om jag ska ställa ultimatum så kan vi lika gärna göra slut för jag kommer ändå aldrig lita på honom och han har inte ork att övertyga mig om att jag kan lita på hobom.

Vet att mina svar är ganska självförklarande gällande valet jag borde ta men behöver skriva av mig...

You go girl.

Ta tag i det här NU.

Det finns en man/kvinna där ute som är villig att älska dig genuint i framtiden.

Du förtjänar inte det där, inte någonstans.

Den enda som kan förändra situationen är DU och ingen annan. Det är DU som väljer din framtid och det är DU som styr dina framtidsvisioner.
  • Anonym (Nej)

Han ljuger men skyller på dig. Hur försöker han få dig att lita på honom, genom att fortsätta ljuga? Allvarligt, du får det bättre utan honom.
  • fröken88

Fy fan!

Jag har en teori om att alla människor måste gå igenom dåliga relationer för att förstå vad en bra relation är.

Jag vägrar ta ansvar för sina handlingar, vägrar förstå vad han gör med mot dig. Att lämna är bland det tuffaste som finns, men jag skulle säga att desto förr desto bättre.

Ta hand om dig, omge dig med människor som tycker om dig, som ger dig positiv energi, fundera över vad du vill i övrigt i livet och sen ska du se att du hittar någon annan <3
  • Anonym (12345)

Det är nog lika bra att bryta tror jag.

Men hur kommer det sig att du verkar ha full tillgång till hans dator och mobil? Själv hade jag gjort slut med dig pga att du snokar, även om du inte hittade nåt.

• antonyiak

Av allt det du skrivit så finns det bara en rätt väg att gå, och det är att lämna honom NU. Han är inte pålitlig  Och om en vecka kommer det vara likadant igen. Blir så jävla arg att han först gjorde slut med dig och sedan lät en hel sommar gå, för att HAN ville se om han kunde hitta något bättre. Han kunde skita i att höra av sig! och du hade då, vid denna tidpunkt kommit över honom för länge sen och kanske börjat träffa någon som är så himla mycket bättre. 
    Måste även poängtera att när det är han som gjort fel så är det synd om honom?
    Han lägger sig på soffan och börjar sedan flytta ut FÖR ATT HAN varit DUM, inte du. Gör dig själv den chansen att dumpa honom nu. Jag är helt säker att du inte kommer ångra dig. Vet dina vänner om hans beteende och vad säger dom om allt det här? 
    Lika bar att lämna honom precis NU, annars kommer du sitta precis lika förtvivlad om några månader och stå på precis samma plats i livet som innan. Det kommer göra ont, men det är värt det. Ett liv med en självömkande karl som dessutom ljuger precis hela tiden är ingen framtid, tro mig. 
    Om om din fråga gällande otrohet, JA det är det. Och det finns nog dubbelt så mkt som du inte vet. Gå och testa sig för att han haft en långdragen förkylning? 
    Du hör ju.... Du är värd så mycket bättre! 
    Lycka till nu! 

• Anonym (Usch)

Så mycket problem under 2 års förhållande? Nä, det är inte killen för dig helt uppenbart - han har dig tills han är säker på att fånga något "bättre". Se till att lämna.

Svar på tråden Är detta otrohet? Borde jag lämna?