• Anonym (ångest)

    Lättare gravid med "ung säd" ?

    Jag var så dum att ha oskyddat sex med en 47 år gammal kvinna i natt.
    Hon sa det var ok att släppa satsen i henne, men min kompis får mig att bli osäker.  
              Han hävdar att iom. att jag är så ung (29), så er chansen större, att mina spermier är starkare och kan "bryta igenem" på nåt sätt.  Att 47 är en skum ålder på kvinnor när det gälder ferilitet, och yngre och starkare sperma ökar chansen för graviditet.
    Jag tror nog han retar mig, men jag måste erkänna lite tvivel här. 

  • Svar på tråden Lättare gravid med "ung säd" ?
  • Anonym (Tänk)
    Anonym (ångest) skrev 2018-03-24 18:35:42 följande:

    Jag var så dum att ha oskyddat sex med en 47 år gammal kvinna i natt.

    Hon sa det var ok att släppa satsen i henne, men min kompis får mig att bli osäker.  

              Han hävdar att iom. att jag är så ung (29), så er chansen större, att mina spermier är starkare och kan "bryta igenem" på nåt sätt.  Att 47 är en skum ålder på kvinnor när det gälder ferilitet, och yngre och starkare sperma ökar chansen för graviditet.

    Jag tror nog han retar mig, men jag måste erkänna lite tvivel här. 


    Såvida hon inte genomgått klimakteriet eller själv skyddar sig finns det naturligtvis en risk att hon blir gravid. Håll tummarna att det inte komme resultera i en graviditet, kom ihåg känslan just nu och se fan till att ha på dig kondom vid nästa ligg. Kör du utan kondom med någon annan än en fast partner du litar på så finns det alltid en risk att du blir pappa.
  • KDN

    Skulle hon bli gravid så är risken extremt stor för missfall sen ändå .
    Tyverr så är barnafödande nått naturen anser ska ske vid kvinnans unga år .
    Men det kan ju gå vägen med . Sen är frågan vill hon ha barn i så hög ålder ? 
    Har hon barn sedan tidigare ? Har hon det så vill hon förmodligen inte ha fler nu då hon vet vad det innebär och vill vara klar med det nu vid 50 strecket typ .. . 

    Men som sagts tidigare gör inte om det där och använd pökpåse 



  • Anonym (ångest)

    Nån "vuxna kvinnor" som har en åsikt ?   ( TS här)

  • Anonym (Näpp)

    Som svar på din fråga- nej, en så gammal kvinna blir inte lättare gravid av spermier från en ung man. Det är extremt ovanligt att ö.h.t bli gravid i den åldern för äggkvaliteten är oftast usel. Äggen är inte befruktningsbara längre p.g.a åldern. Risken finns dock så länge kvinnan har ägglossning.

  • Anonym (S)

    Så är det definitivt! Jag är själv äldre (40) och har två barn ihop med en yngre man (30). Vi fick dem för ett halvår sedan resp 2 år sen. En läkare jag var hos berättade att kvinnor som är äldre lättare blir gravida med yngre män.

  • Anonym (ångest)
    Anonym (S) skrev 2018-03-24 20:37:34 följande:

    Så är det definitivt! Jag är själv äldre (40) och har två barn ihop med en yngre man (30). Vi fick dem för ett halvår sedan resp 2 år sen. En läkare jag var hos berättade att kvinnor som är äldre lättare blir gravida med yngre män.


    Det var det han (min kompis) hävdade också. Men han överdrev nog en del för att göra mig skraj.
            Nej F.., nu blev jag nervös igjen.
  • PappaAndreas
    Anonym (ångest) skrev 2018-03-24 18:35:42 följande:

    Jag var så dum att ha oskyddat sex med en 47 år gammal kvinna i natt.

    Hon sa det var ok att släppa satsen i henne, men min kompis får mig att bli osäker.  

              Han hävdar att iom. att jag är så ung (29), så er chansen större, att mina spermier är starkare och kan "bryta igenem" på nåt sätt.  Att 47 är en skum ålder på kvinnor när det gälder ferilitet, och yngre och starkare sperma ökar chansen för graviditet.

    Jag tror nog han retar mig, men jag måste erkänna lite tvivel här. 


    Haha underbart!
  • tyst nu

    Spelar roll gör ju även mannens ålder. Det är högre chans för en äldre kvinna att skaffa barn med en yngre man. Inte så konstigt egentligen, en av komponenterna är iaf fräsch.

  • Anonym (ångest)
    tyst nu skrev 2018-03-24 22:16:37 följande:

    Spelar roll gör ju även mannens ålder. Det är högre chans för en äldre kvinna att skaffa barn med en yngre man. Inte så konstigt egentligen, en av komponenterna är iaf fräsch.


    Oj då !   Måste nog ha någla glas vin till, för att få sova lungt i natt.
  • Anonym (Korkad)

    Hört talas om kondom?

    Skyddar dessutom mot sjukdomar.

  • Anonym (Emis)

    Fertilitet är individuellt. Finns inget som säger att hon kan/eller inte kan bli gravid även om det finns tydliga riktmärken i generell forskning. Samma för dig egentligen, ironiskt nog finns möjligheten att hon är mer fertil än dig eftersom männens spermakvalitet blir sämre och sämre för varje generation och eftersom några är mer eller mindre sterila från födseln.

    Men mest sannolikt hade hon oskyddat därför att hon vet att hon inte kan bli gravid.

Svar på tråden Lättare gravid med "ung säd" ?