Inlägg från: LejonSa |Visa alla inlägg
  • LejonSa

    Skydd till vagn

    Hej!

    Är det någon som har någon bra rekommendation till skydd till vagn för förvaring utomhus? Eller är det till och med inte en bra idé att ha den utomhus? Till sommarn borde det ju inte vara några problem men nu?

    Vi har nyss flyttat nämligen. Hade tidigare vagnen i hallen men nu är inte hallen lika bred. Däremot har vi ett uteförråd/kallförråd. Stort. Precis utanför här (radhus). Är det någon risk för skador på vagnen om den står däri utan skydd? Mögel eller så? Det kommer ju inte in regn eller så. Iaf inte vad vi upptäckt än :-/

    Liggdelen tar jag in men chassit och sittdelen (donkey duo vagn) är nu i uteförrådet.

    Hade dock varit skönt o kunna ha den utomhus, under tak men med skydd. Om det finns och är ?säkert??

  • Svar på tråden Skydd till vagn
  • LejonSa
    LFF skrev 2018-03-26 13:49:20 följande:

    Vi förvarade vår Donke Twin ihopfälld i vårt kallförråd utan problem. Bara man ser till att tygerna är torra. De gånger som sufflett och sittdelar blivit våta tog jag in dem i badrummet och lät torka innan jag tog ut dem igen.

    Hur har flytten gått? Hur mår storebror? Går det bättre nu?


    Va bra! Då gör jag så jag med

    Det har gått bra skönt att ha flyttat och storebror mår bra! Min glada pojke är tillbaka!! Fortf envis och trotsig men gnället och skrikandet är mer eller mindre borta. Eller iaf betydligt minskat. Så himla skönt!!! Det var riktigt jobbigt där ett tag och massa oro och tankar kring varför och hur man kan hjälpa osv.

    Men nu är det betydligt mer harmoniskt och han gillar lillebror mer och mer hela tiden
  • LejonSa
    LFF skrev 2018-03-26 16:01:37 följande:

    Vad skönt att det gått bra med flytten och vad skönt att det värsta släppt med storebror :D

    Ja, envisheten och trotsigheten kommer nog vara kvar tills de flyttat hemifrån ;)


    Haha ja! Så tänker jag med. Och att det nog kommer gå i vågor och ha sina toppar och dalar :-/ lika bra vara förbered mentalt på det!

    Och denna flytt är bra för oss alla och framförallt för barnen. Mkt barnvänligare än att bo i stan som vi gjorde tidigare. Mkt lättare för sonen att hitta jämnåriga att leka med i området och bra och fin natur nära att göra små utflykter till. Så skönt!!
  • LejonSa
    Hermioney skrev 2018-03-29 00:46:55 följande:

    Vår granne har sin vagn så. Hela nedre delen av vagnen är rostig.


    Låter ju som att er granne borde ha ändrat förvaringssätt för länge sen om hela nederdelen är rostig...
Svar på tråden Skydd till vagn