• Anonym (Får alltid klamyd­ia killen­)
    Äldre 29 Mar 11:33
    4202 visningar
    11 svar
    11
    4202

    Får ni ofta klamydia?

    Hej! Hur många här får klamydia ofta? 

    Kan man bli immun eller varför drabbas vissa oftare av det?

    Så pinsamt att alltid gå till läkaren haha.. :P  

  • Svar på tråden Får ni ofta klamydia?
  • plätta­rmedsy­lt
    Äldre 29 Mar 11:34
    #1
    +1

    Nej, jag har aldrig haft klamydia.

    De som drabbas ofta är sannolikt de som byter sexpartner ofta och har oskyddat sex ofta.

  • Anonym (Får alltid klamyd­ia killen­) Trådstartaren
    Äldre 29 Mar 11:41
    #2

    Så är nog fallet ja! :P hihi

  • Anonym (Får alltid klamyd­ia killen­) Trådstartaren
    Äldre 29 Mar 11:47
    #3

    haha jag har garderat mig nu med klamydiatester så slipper ja gå till läkaren nästa gång iaf! www.provsvaret.se/produkt/klamydiatest/

  • Anonym (Klamm­eguurl­)
    Äldre 29 Mar 12:13
    #4

    Jag har lyckats ha klamydia 3 gånger haha!!!!

    Vet inte om jag drabbas lättare? Eller bara haft otur med val av sexpartners...

    För har vänner som haft oskyddat sex med mååååååånga mer än mig men aldrig fått de.

  • Anonym (Får alltid klamyd­ia killen­) Trådstartaren
    Äldre 29 Mar 12:19
    #5

    skönt att man inte är ensam haha:P kanske du också bör gardera dig med ett test som jag gjorde! www.provsvaret.se/produkt/klamydiatest/ sjukt visste inte att de fanns ens. 

  • Äldre 29 Mar 18:03
    #6

    Suck... hoppas du fattar att HIV kan du inte få mer än en gång........

  • Äldre 29 Mar 18:07
    #7

    Nej bara en gång. Efter det fick jag mig en tankeställare och var oerhört tacksam att det inte var HIV jag hade fått, och har skyddat mig med kondom sedan dess. Kan inte fatta att jag var så oansvarig en gång i tiden!

  • Anonym (123)
    Äldre 29 Mar 22:37
    #8
    Anonym (Får alltid klamydia killen) skrev 2018-03-29 12:19:11 följande:
    skönt att man inte är ensam haha:P kanske du också bör gardera dig med ett test som jag gjorde! www.provsvaret.se/produkt/klamydia test/ sjukt visste inte att de fanns ens. 
    Du är inte direkt garderad MOT klamydia för att du har test hemma. Klamydia kommer du få oavsett.

    (Eller så är detta den konstigaste annons jag sett)
  • Anonym (Stupi­d)
    Äldre 2 Apr 21:19
    #9

    Ja visst verkar detta vara en annons.

    Så jävla korkad så man inte använder kondom är väl ingen.

  • Anonym (H)
    Äldre 2 Apr 21:42
    #10

    Alltså det handlar inte om man har lättare för att smittas eller ej. Ligger du med någon som är smittad så får du det. Punkt. Det är YTTERST SÄLLAN det inte smittar och då har man en jävla tur!

    Jag har haft klamydia en gång och den brutala ångesten jag hade då var hemsk! Har aldrig känt mig så äcklad av mig själv som då..

    Men såklart var jag otroligt tacksam över att det inte var HIV eller herpes jag fick..

    Använd kondom snälla du! En vacker dag kanske du inte ens kan bli gravid pga klamydian.

  • Anonym (H)
    Äldre 2 Apr 21:42
    #11
    Anonym (H) skrev 2018-04-02 21:42:07 följande:

    Alltså det handlar inte om man har lättare för att smittas eller ej. Ligger du med någon som är smittad så får du det. Punkt. Det är YTTERST SÄLLAN det inte smittar och då har man en jävla tur!

    Jag har haft klamydia en gång och den brutala ångesten jag hade då var hemsk! Har aldrig känt mig så äcklad av mig själv som då..

    Men såklart var jag otroligt tacksam över att det inte var HIV eller herpes jag fick..

    Använd kondom snälla du! En vacker dag kanske du inte ens kan bli gravid pga klamydian.


    Såg nu att du skrev killen, men det är nog samma där med fertiliteten.
Svar på tråden Får ni ofta klamydia?