• Anonym (Jadu)

Varför väljer kvinnor ändå dåliga män?

Många kvinnor säger att de vill ha en snäll, trygg och omtänksam man men trots det så faller de för de dåliga och ibland farliga männen och sen så klagar de på att män är hemska och att det inte finns några snälla män. Varför är det så?

• Svar på tråden Varför väljer kvinnor ändå dåliga män?
  • Anonym (biologi)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-04-06 14:47:52 följande:
    Rätt fantastiskt hur någon orkar reta upp sig på ett ordval istället för att läsa vad som står.
    Haha, visst är det roligt?
    Det är en klassisk manipulationsteknik som kallas för "byta fokus"

Byta fokus. Att fokusera på en detalj kan totalt förvrida perspektivet i en diskussion som handlar om något mycket viktigare än det som kommer att dominera samtalet. Plötsligt sitter man och diskuterar sina egna parkeringsböter istället för det grova rån som klienten utfört.

Jag brukar se det som ett tecken på brist på argument Flört
  • Anonym (anonym)
    Anonym (biologi) skrev 2018-04-06 15:09:09 följande:

Byta fokus. Att fokusera på en detalj kan totalt förvrida perspektivet i en diskussion som handlar om något mycket viktigare än det som kommer att dominera samtalet. Plötsligt sitter man och diskuterar sina egna parkeringsböter istället för det grova rån som klienten utfört.

Fast unga kvinnor är inte speciellt moderliga förrän de fått barn precis som unga män inte är faderliga innan de blivit pappor
  • Anonym (Inte)
    Anonym (biologi) skrev 2018-04-06 15:09:09 följande:

Det kan man tycka - men eftersom D.D nämnde det som ett konkret tips, är det ju önskvärt att vi får veta vad som menas med det.

Än bättre än att tala om för andra att de har fel fokus, är alltså att förtydliga det man har sagt, så att inga missförstånd föreligger. 

Sedan kan man ju konstatera att en klädsel som INTE är sexig (vare sig man kallar den moderlig eller något annat) inte är till hjälp om man vill hitta en man att bilda familj med.

Som kvinna är man tvungen att anspela på utseende och sexighet i viss mån. Ingen man vill ha en kvinna som dels är osexig, dels får honom att känna som att han dejtar sin egen mamma.

Med andra ord måste de kvinnor som vill hitta en förnuftig man att bilda familj med, balansera på en väldigt tunn tråd bestående av den perfekta mixen av sexighet och seriositet. 

Så jag är också nyfiken på hur D.D definierar "moderlig" klädsel. Det säger nämligen ganska mycket. 
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Inte) skrev 2018-04-06 10:45:24 följande:

Jag måste betona att jag själv enbart har haft relationer med förnuftiga män. Jag har aldrig råkat ut för någon farlig typ, aldrig någon player eller någon som inte varit vad han utgett sig för att vara. Och jag fick mina barn med en riktig helyllekille.

Jag kan dock inte påstå att jag har levt efter punkt 1 - 3 i någon omfattning. Däremot efter 4 och 5. 

Men jag vet att många kvinnor söker förnuftiga, familjeinriktade män, men de brukar märka en och samma sak: Det är svårt att hitta killar under 30 som vill bilda familj. Det kryllar av killar som absolut inte är dåliga killar - men de kan inte se sig själva som familjefäder inom det närmaste decenniet. Och de som råkar göra någon med barn och mer eller mindre motvilligt dras in i svensson-fällan för tidigt, får gärna en livskris tio år senare och skiljer sig. 

Punkt 1 stämmer alltså ganska dåligt med min och många andras uppfattning. Det finns massor av bra killar kvar - men de är absolut inte redo för någon familj ännu. Oavsett hur attraktiva de är.

;

Jag var lite otydlig på den punkten (1). Du bör träffa din man i 20-25 års åldern. Därefter bör ni vara tillsammans iaf fem år innan ni skaffar barn.

Att fråga rakt ut om barn är creepy. I synnerhet om man gör det tidigt i en relation. Så det är nog snarare det som gör att männen undrar vad det är frågan om.
  • Anonym (biologi)
    Anonym (anonym) skrev 2018-04-06 15:19:54 följande:
    Fast unga kvinnor är inte speciellt moderliga förrän de fått barn precis som unga män inte är faderliga innan de blivit pappor
    Absolut, jag tycker kvinnor ska kunna klä sig som de vill. Dock tror jag inte frågan handlar om moderlighet utan om att slippa förfrågningar från fel personer.
  • Anonym (Inte)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-04-06 15:32:42 följande:
    Jag var lite otydlig på den punkten (1). Du bör träffa din man i 20-25 års åldern. Därefter bör ni vara tillsammans iaf fem år innan ni skaffar barn.

Att fråga rakt ut om barn är creepy. I synnerhet om man gör det tidigt i en relation. Så det är nog snarare det som gör att männen undrar vad det är frågan om.
    Jaha, tänk, då gjorde jag rätt enligt din mall. Jag träffade min man när jag var exakt 20. Första barnet kom strax innan jag fyllde 26. 

Ändå höll det inte. Skrattande Undrar hur jag skulle ha agerat annorlunda. Det vet jag inte i denna dag, ska jag säga dig. 

Så hur ska en kvinna ta reda på om killen är familjeinriktad eller inte? Hur lång tid ska hon ge honom innan hon frågar rent ut? När slutar frågan vara creepy?

För du vet, ju längre tiden går, desto mer fäster hon sig ju vid honom. Det är oundvikligt. Och rätt vad det är, har det gått ett halvår, de har gjort massor av saker tillsammans och blivit sammansvetsade - och plötsligt kommer det fram att han inte alls vill ha barn. 

Då är det tungt att bryta upp. Och hade hon frågat honom tidigare, hade han kanske dumpat henne för att hon blev creepy och klängig. Har du en tidsmall för detta också?

Att "gå på känslan" fungerar inte, för mäns och kvinnors känsla för tajming är ofta helt osynkade. 
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Inte) skrev 2018-04-06 15:49:12 följande:

Jaha, tänk, då gjorde jag rätt enligt din mall. Jag träffade min man när jag var exakt 20. Första barnet kom strax innan jag fyllde 26. 

Ändå höll det inte.  Undrar hur jag skulle ha agerat annorlunda. Det vet jag inte i denna dag, ska jag säga dig. 

Så hur ska en kvinna ta reda på om killen är familjeinriktad eller inte? Hur lång tid ska hon ge honom innan hon frågar rent ut? När slutar frågan vara creepy?

För du vet, ju längre tiden går, desto mer fäster hon sig ju vid honom. Det är oundvikligt. Och rätt vad det är, har det gått ett halvår, de har gjort massor av saker tillsammans och blivit sammansvetsade - och plötsligt kommer det fram att han inte alls vill ha barn. 

Då är det tungt att bryta upp. Och hade hon frågat honom tidigare, hade han kanske dumpat henne för att hon blev creepy och klängig. Har du en tidsmall för detta också?

Att "gå på känslan" fungerar inte, för mäns och kvinnors känsla för tajming är ofta helt osynkade. 

26 är i tidigaste laget att skaffa barn. Skulle rekommendera 28-33 för första barnet.
  • Anonym (biologi)
    Anonym (Inte) skrev 2018-04-06 15:20:39 följande:
    Det kan man tycka - men eftersom D.D nämnde det som ett konkret tips, är det ju önskvärt att vi får veta vad som menas med det.

Än bättre än att tala om för andra att de har fel fokus, är alltså att förtydliga det man har sagt, så att inga missförstånd föreligger. 

Sedan kan man ju konstatera att en klädsel som INTE är sexig (vare sig man kallar den moderlig eller något annat) inte är till hjälp om man vill hitta en man att bilda familj med.

Som kvinna är man tvungen att anspela på utseende och sexighet i viss mån. Ingen man vill ha en kvinna som dels är osexig, dels får honom att känna som att han dejtar sin egen mamma.

Med andra ord måste de kvinnor som vill hitta en förnuftig man att bilda familj med, balansera på en väldigt tunn tråd bestående av den perfekta mixen av sexighet och seriositet. 

Så jag är också nyfiken på hur D.D definierar "moderlig" klädsel. Det säger nämligen ganska mycket. 
    Poängen med det konkreta tipset låg nog mer i hur man ska slippa få förfrågningar från fel personer än om moderlighet i sig. Nu kan jag inte svara för den som skrev tipset, men min gissning är att med "moderligt" så menade han att genom att anspela på moderligt så kommer det sålla bort oseriösa män eftersom de skyr allt som har med barn, familj och ansvar att göra. Och inte att kvinnan ska locka till sig män som hon sen ska vara mamma till.

Ja och där ligger väl lite av dilemmat, om kvinnor behöver anspela på sexighet i viss mån för att locka till sig män så kommer det ju givetvis också locka till sig även män som de inte vill ha. Anspelar man på sex är det väl kanske inte så konstigt om man lockar till sig män som är ute efter sex? Blir det inte lite fel om man sen blir förbannad för att just såna som svarar? Det blir lte som att dra fram en skylt där det står "jag vill ha sex" och när någon frågar om man vill ha sex så svarar man men "vad tror du om mig egentligen"?

Förstår att det är en balansgång, det är det mesta som har med mänskliga relationer att göra, väldigt mycket går på känsla, vibbar, kroppsspråk och intuition, väldigt lite är rationellt och logiskt. Men det gäller även för män. Eftersom det är män som förväntas ta initiativ så är det upp till honom att försöka tolka signalerna som kvinnan sänder ut, det är en balansgång det med.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Inte) skrev 2018-04-06 15:49:12 följande:

Använd din kvinnliga intuition. På sin höjd kan du ställa ett ledande påstående till någon bekant till mannen i fråga. Gärna först med blivande svärmor efter något år.

Skaffar du en normal man med bra familjerelationer så kommer han med största sannolikhet att vilja ha barn, om han vill ha dig vill säga.

Många kvinnor förstår inte att påstå att han inte vill ha barn, är mannens sätt att visa att han inte vill ha henne och göra slut.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-04-06 16:19:18 följande:
    Använd din kvinnliga intuition. På sin höjd kan du ställa ett ledande påstående till någon bekant till mannen i fråga. Gärna först med blivande svärmor efter något år.

Skaffar du en normal man med bra familjerelationer så kommer han med största sannolikhet att vilja ha barn, om han vill ha dig vill säga.

Många kvinnor förstår inte att påstå att han inte vill ha barn, är mannens sätt att visa att han inte vill ha henne och göra slut.
    Att fråga mannens vänner, bekanta och föräldrar lär ju knappast vara möjligt när man börjar dejta någon för inte träffar normalt fungerande kvinnor och män föräldrarna till den man tänker dejta innan man är ett par
Svar på tråden Varför väljer kvinnor ändå dåliga män?