Anonym (Inte) skrev 2018-04-06 15:20:39 följande:
Det kan man tycka - men eftersom D.D nämnde det som ett konkret tips, är det ju önskvärt att vi får veta vad som menas med det.
Än bättre än att tala om för andra att de har fel fokus, är alltså att förtydliga det man har sagt, så att inga missförstånd föreligger.
Sedan kan man ju konstatera att en klädsel som INTE är sexig (vare sig man kallar den moderlig eller något annat) inte är till hjälp om man vill hitta en man att bilda familj med.
Som kvinna är man tvungen att anspela på utseende och sexighet i viss mån. Ingen man vill ha en kvinna som dels är osexig, dels får honom att känna som att han dejtar sin egen mamma.
Med andra ord måste de kvinnor som vill hitta en förnuftig man att bilda familj med, balansera på en väldigt tunn tråd bestående av den perfekta mixen av sexighet och seriositet.
Så jag är också nyfiken på hur D.D definierar "moderlig" klädsel. Det säger nämligen ganska mycket.
Poängen med det konkreta tipset låg nog mer i hur man ska slippa få förfrågningar från fel personer än om moderlighet i sig. Nu kan jag inte svara för den som skrev tipset, men min gissning är att med "moderligt" så menade han att genom att anspela på moderligt så kommer det sålla bort oseriösa män eftersom de skyr allt som har med barn, familj och ansvar att göra. Och inte att kvinnan ska locka till sig män som hon sen ska vara mamma till.
Ja och där ligger väl lite av dilemmat, om kvinnor behöver anspela på sexighet i viss mån för att locka till sig män så kommer det ju givetvis också locka till sig även män som de inte vill ha. Anspelar man på sex är det väl kanske inte så konstigt om man lockar till sig män som är ute efter sex? Blir det inte lite fel om man sen blir förbannad för att just såna som svarar? Det blir lte som att dra fram en skylt där det står "jag vill ha sex" och när någon frågar om man vill ha sex så svarar man men "vad tror du om mig egentligen"?
Förstår att det är en balansgång, det är det mesta som har med mänskliga relationer att göra, väldigt mycket går på känsla, vibbar, kroppsspråk och intuition, väldigt lite är rationellt och logiskt. Men det gäller även för män. Eftersom det är män som förväntas ta initiativ så är det upp till honom att försöka tolka signalerna som kvinnan sänder ut, det är en balansgång det med.