• Anonym (Ger upp)

    Det mest värdelösa sexliv

    Hård rubrik. Försöker sammanfatta kort.

    Vi har varit tillsammans 7 år. Två barn. Sexlivet var väl aldrig sådär som det brukar vara när man är nykär utan det hände 1-2 ggr i veckan redan från start. Han ganska oerfaren, jag kom från ett förhållande med ett jättebra sexliv.

    Jag tänkte att det blir väl bättre med tiden, när han blir mer varm i kläderna och sådär. Så kom barnen och av naturliga skäl blev det ännu mindre liggande.

    Så för ett par år sedan ledsnade jag ur en gång, när han kom efter två juck. Vi har på riktigt aldrig haft ett samlag som varat längre än 2-3 minuter - då är det verkligen max. Jag blev frustrerad och sa att jag längtade efter att ha sex "på riktigt'"- jättedumt och ja jag förstår att jag sänkte honom där och då. Mest frustrerad för jag försökt komma med tips på hur vi kan göra för att öka uthålligheten men som han aldrig tagit till sig.

    Efter det här har det låst sig sig helt. Han blir så nervös att den slaknar, jag blir ledsen för jag får för mig att han inte tänder på mig, allt blir fel och det har blivit en ond cirkel vi aldrig tar oss ur. I perioder har det varit bättre, men det är alltid forcerat att den ska in direkt för jag antar att han är rädd att den ska slakna så det känns aldrig avslappnat och lustfyllt... Sen är det över på någon minut. Jo, han börjar ofta med att tillfredsställa mig men 1) kan inte ge mig hän längre när jag inte vet om han är tänd/hård eller bara ligger och är nervös och 2) jag saknar penetrerande samlag längre än 30 sekunder.

    Nu får vi till ett halvkasst samlag kanske en gång i månaden. Jag blir ledsen och besviken varje kväll han inte försöker. Jag blir ledsen efter varje dåligt ligg. Jag vågar inte ta någon som helst initiativ och har helt tappat mitt "jag" i sängen efter allt som varit.

    Jag saknar helt enkelt att känna åtrå, passion, att älska... så, så, så mycket. Kommer jag aldrig få uppleva det igen? Samtidigt älskar jag honom så otroligt mycket och kan inte tänka mig att leva utan honom heller.

    Finns det något hopp? Tips? Råd?

  • Svar på tråden Det mest värdelösa sexliv
  • Anonym (Varför)
    Tom Araya skrev 2018-04-05 11:42:53 följande:

    Var skriver hon det?

    I trådstarten skriver hon följande:

    "Jag tänkte att det blir väl bättre med tiden, när han blir mer varm i kläderna och sådär. Så kom barnen och av naturliga skäl blev det ännu mindre liggande."


    Här:

    "jättedumt och ja jag förstår att jag sänkte honom där och då. Mest frustrerad för jag försökt komma med tips på hur vi kan göra för att öka uthålligheten men som han aldrig tagit till sig."

    Hon har kommit med tips, asså hon har tagit upp problemet på ett snällt sätt men han har inte tagit till sig utan skiter i vad TS vill.
  • Anonym (Varför)
    Tom Araya skrev 2018-04-05 11:51:30 följande:

    Du är inte TS och ditt ex är inte TS's kille.


    Sa jag det, nej. Men jag förstår TS frustration vilket inte många i denna tråd gör.
  • Anton Chigurh
    Anonym (Varför) skrev 2018-04-05 11:33:46 följande:

    Det är hans problem, punkt! TS kan inte lösa det. Aldrig varit till make va handlingsförlamade människor det finns som förväntar sig att andra ska lösa ens problem.


    Anonym (Varför) skrev 2018-04-05 11:38:18 följande:

    Vi leker med tanken att TS lämnar, vem äger problemet då? Den nya tjejen eller är det fortfarande TS? Oh wait, det ingen.


    Sa jag att du är rent....UNDERBAR.

    När jag ser att det finns härliga, omtänksamma, empatiska som dig. Så blir jag allt lite gladare än vanligt. Och jag är en RIKTIGT glad skit som det är.

    Du är ju rena drömmen att vara ihop med när ett förhållande stöter på bekymmer.

    Rena drömpartnern.

    Keep up the good work....
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • New  Dawn
    Anonym (Varför) skrev 2018-04-05 10:39:58 följande:

    Råd? Jag tycker många skuldbelägger TS. Hon kan inte göra så mycket mer än att försöka kommunicera med honom, hon har gjort mycket mer för att det ska funka än vad hennes man gör.

    Hon talar tydligt om vad hon uppskattar och gillar i sängen medan maken är tyst och vill gräva ner problemet, så vem tycker du brister? Hon kräver inte värsta prestation utan ett fungerande sexliv, det tror jag de flesta vill ha.

    Precis HAN är stressad, han har problem, han måste på egen hand till en början lösa grundproblemet för att sedan kommunicera med TS. Vi kan ge hur mycket råd som helst, sexa underkläder, underlätta vardagen men vi vet inte, för hennes make öppnar inte munnen och säger något.


    Nejhej det tycker du inte. Vi har olika åsikt där.

    Du är fri att ge vilka råd DU vill. Man kan kommunicera på olika sätt. Finns viss "kommunikation" som bara förstärker problem.

    HON har själv svårt att uppskatta sex om inte han har stånd. Tex när han ger oralsex. Det kan HON jobba på. Hon vågar inte suga honom för HON vet inte hur HON ska reagera om han inte får stånd. Hon har slutat ta initiativ. Det är klart det påverkar hela situationen. Hennes fixering vid hans stånd påverkar så klart.

    Om hon i stället kunde visa att han dög tex när han slickade henne, även utan stånd, kanske han kunde slappna av mer.

    Om jag är stressad tex för att min kropp inte funkar som jag vill, hjälper det jättemycket att min partner visar att han vill möta mig ändå. När jag sa till mitt ex att jag blev stressad, sa han irriterat att jag inte skulle vara det. Det gjorde bara att jag kände mig ännu mer dum för att jag var så löjligt att jag blev ännu mer stressad. Kanske något du inte kan begripa, men så fungerar jag och så fungerar många människor i olika situationer . Att bekräfta den andre, se den personen i svårigheter gör jättemycket för att komma vidare.

    Om min karl inte får stånd när jag tex suger honom och säger "det gör inget om du inte får stånd" så går det lättare. Eller så gör jag något helt annat, smeker hans rumpa. Eller så gör vi något min kropp i stället, eller tar alltihop lite senare. Då får han tom lättare stånd. Om han kommer för snabbt kan han tillfredställa mig på ett annat sätt. Om jag kommer för snabbt kan jag suga honom. Hur jag som partner möter honom påverkar hans känsla... och tvärtom.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Varför)
    Tom Araya skrev 2018-04-05 11:50:04 följande:

    Så en person som inleder förhållande med, kanske t.o.m. flyttar ihop, gifter sig och skaffar barn med den här sk "handlingsförlamade människan", är inte även den personen handlingsförlamad och oförmögen att lösa sina problem genom att hamna i det läget och inte gjort något åt det tidigare?

    Hur ska man själv kunna lösa kommunikationsproblem? Kommunikation förutsätter ju att man är minst två. Hade du tänkt dig att man ska övningskommunicera med sig själv?


    Precis, man behöver vara två för att kommunicera. TS kommunicerar vilket hennes man inte gör. Svårt när han bara kryper undan och tror det ska lösa sig med tiden.
  • Anonym (Varför)
    Anton Chigurh skrev 2018-04-05 11:58:45 följande:

    Sa jag att du är rent....UNDERBAR.

    När jag ser att det finns härliga, omtänksamma, empatiska som dig. Så blir jag allt lite gladare än vanligt. Och jag är en RIKTIGT glad skit som det är.

    Du är ju rena drömmen att vara ihop med när ett förhållande stöter på bekymmer.

    Rena drömpartnern.

    Keep up the good work....


    Jobbigt att försöka nå ut till någon som inte tar emot hjälpen.
  • New  Dawn
    Tom Araya skrev 2018-04-05 11:50:04 följande:

    Så en person som inleder förhållande med, kanske t.o.m. flyttar ihop, gifter sig och skaffar barn med den här sk "handlingsförlamade människan", är inte även den personen handlingsförlamad och oförmögen att lösa sina problem genom att hamna i det läget och inte gjort något åt det tidigare?

    Hur ska man själv kunna lösa kommunikationsproblem? Kommunikation förutsätter ju att man är minst två. Hade du tänkt dig att man ska övningskommunicera med sig själv?


    Anyone can hate. It costs to love.
  • Tom Araya
    Anonym (Varför) skrev 2018-04-05 11:57:04 följande:
    Här:

    "jättedumt och ja jag förstår att jag sänkte honom där och då. Mest frustrerad för jag försökt komma med tips på hur vi kan göra för att öka uthålligheten men som han aldrig tagit till sig."

    Hon har kommit med tips, asså hon har tagit upp problemet på ett snällt sätt men han har inte tagit till sig utan skiter i vad TS vill.
    Om man först utelämnar detta helt, för att sedan ta upp det kort utan några exempel så känns det i ärlighetens namn lite halvhjärtat.
  • Anonym (Varför)
    New Dawn skrev 2018-04-05 11:59:05 följande:

    Nejhej det tycker du inte. Vi har olika åsikt där.

    Du är fri att ge vilka råd DU vill. Man kan kommunicera på olika sätt. Finns viss "kommunikation" som bara förstärker problem.

    HON har själv svårt att uppskatta sex om inte han har stånd. Tex när han ger oralsex. Det kan HON jobba på. Hon vågar inte suga honom för HON vet inte hur HON ska reagera om han inte får stånd. Hon har slutat ta initiativ. Det är klart det påverkar hela situationen. Hennes fixering vid hans stånd påverkar så klart.

    Om hon i stället kunde visa att han dög tex när han slickade henne, även utan stånd, kanske han kunde slappna av mer.

    Om jag är stressad tex för att min kropp inte funkar som jag vill, hjälper det jättemycket att min partner visar att han vill möta mig ändå. När jag sa till mitt ex att jag blev stressad, sa han irriterat att jag inte skulle vara det. Det gjorde bara att jag kände mig ännu mer dum för att jag var så löjligt att jag blev ännu mer stressad. Kanske något du inte kan begripa, men så fungerar jag och så fungerar många människor i olika situationer . Att bekräfta den andre, se den personen i svårigheter gör jättemycket för att komma vidare.

    Om min karl inte får stånd när jag tex suger honom och säger "det gör inget om du inte får stånd" så går det lättare. Eller så gör jag något helt annat, smeker hans rumpa. Eller så gör vi något min kropp i stället, eller tar alltihop lite senare. Då får han tom lättare stånd. Om han kommer för snabbt kan han tillfredställa mig på ett annat sätt. Om jag kommer för snabbt kan jag suga honom. Hur jag som partner möter honom påverkar hans känsla... och tvärtom.


    Jag håller med, men han måste börja prata. Allt kan inte läggas på TS. Visst hon har en fixering, men han har också fixering. Skillnaden är att TS vill kommunicera vilket henne man inte gör utan drar sig undan. TS har ingen aning om varför och hennes frustration bli värre och värre. Det är extremt frustrerande att sitta och vänta, förska prata, försöka nå ut till någon som inte ger någon respons.
  • Anonym (Varför)
    Tom Araya skrev 2018-04-05 12:03:29 följande:

    Om man först utelämnar detta helt, för att sedan ta upp det kort utan några exempel så känns det i ärlighetens namn lite halvhjärtat.


    Hon tar med i sin text, har du lässvårigheter?
Svar på tråden Det mest värdelösa sexliv