• Äldre 4 Apr 16:12
    5922 visningar
    16 svar
    16
    5922

    Gravid vecka 29, hur handskas med tröttheten?

    Tycker ändå du kan ta upp problematiken med din barnmorska o se ifall du kan få en tid att diskutera med en läkare. Att bli sjukskriven helt el delvis är absolut möjligt vid sammandragningar, först efter v 37 de kan bli lite svåra. För då är de ok ifall ngt skulle sätta igång.

    Lite trist av dina chefer att resonera så, klart man vill ha samma policy, men man tycker ju det kan finnas undantag. Är det inte mer önskvärt att du faktiskt fortsätter jobba så länge du kan liksom.. om än lite hemifrån.

    Jag fick själv en sjukskrivning på deltid pga tidiga sammandragningar framkallade av bla stressigt arbetsklimat, hade jag inte fått det hade jag sökt föräldraledig iaf delvis nu innan. Ska sluta jobba helt 2,5 v före BF, har då valt att ta först 2 v semester o därefter föräldraledigt. Lycka till!

  • Äldre 9 May 10:05
    #16
    AngieSthlm1 skrev 2018-05-09 09:29:12 följande:

    Hej!

    nu kommer en uppdatering :)

    Det slutade med att jag gick läkaren på MVC som sjukskrev mig på heltid i två veckor och sedan halvtid till den 22 maj när jag ska tillbaka. Då är det 1 månad kvar till födsel så förhoppningsvis får jag fortsätta jobba deltid de sista 8 dagarna innan jag tar semester inför förlossningen. Skönt med andra ord att jag kunde bli sjukskriven pga sömnbrist :)


    Så skönt för dig. Att få deltid de sista dagarna bör ju förhoppningsvis inte bli ett problem. Man blir ju inte precis piggare o smidigare ju närmare de kommer. Lycka till sista tiden o hoppas du kan få njuta av lite full återhämtning innan bebis gör entré :)
Svar på tråden Gravid vecka 29, hur handskas med tröttheten?