• Anonym (Fattig mammaledig)

    Jobba hemifrån som Chattoperatör?

    Läste nånstans om föräldralediga mammor som sökte tips om jobb hemifrån för lite extra i plånboken. En del tipsade om chattoperatör, läste mer om det. Handlar alltså om att få betalt för varje chattmeddelande man svarar på åt någon. Många skriver helst om erotik medans andra bara vill prata allmänt. Testade göra en ansökan på jobba-hemifran och fick sedan ett mail att dom var intresserade av att ge mig en chans.

    Så nu till min fråga (till er som har erfarenhet av detta, inte ni som tror ditt eller datt om det) :

    Finns det alltså sådana jobb hemifrån eller är det bara bluff? Och största frågan, är det lagligt att jobba med det? :D

  • Svar på tråden Jobba hemifrån som Chattoperatör?
  • Giftskåneman
    Anonym (*) skrev 2020-02-20 17:35:07 följande:

    Håller med. Sedan tror jag inte att många betalar in skatt och arbetsgivaravgifter heller.


    Nä, ts ville ju inte
  • Anonym (N)
    Giftskåneman skrev 2020-02-20 14:29:23 följande:
    Att lura folk att tro det är en privatperson som de skriver till, inte nån som får betalt för att vara trevlig, många betalar massor för dessa chattar.
    Jaha, ja det låter vettigt, men man ska ju äta också tänker jag.
  • Anonym (*)
    Anonym (N) skrev 2020-02-21 09:47:22 följande:
    Jaha, ja det låter vettigt, men man ska ju äta också tänker jag.
    Finns ju andra jobb. Sedan får man rätta mun efter matsäck...
  • Anonym (Frågande)
    Giftskåneman skrev 2020-02-20 14:29:23 följande:

    Att lura folk att tro det är en privatperson som de skriver till, inte nån som får betalt för att vara trevlig, många betalar massor för dessa chattar.


    Var fan lurar du dessa ? Hahaha du har ju noll koll.

    Det står i avtalen att man tjatar med fiktiva personer. Men folk läser väl inte avtal direkt ??!
  • Giftskåneman
    Anonym (Frågande) skrev 2020-04-18 23:44:01 följande:

    Var fan lurar du dessa ? Hahaha du har ju noll koll.

    Det står i avtalen att man tjatar med fiktiva personer. Men folk läser väl inte avtal direkt ??!


    Har inte noll koll, nog du som har noll koll om du tror du jobbar på en ärlig firma
  • Anonym (Frågande)

    Du behöver nog söka hjälp, vad är felet med denna arbetsgivare? 
    Skapar jobb och läser man avtal så står det fiktiv person... Men jag förstår om du inte läst det din dumme fan

  • Anonym (Get what they deserve)
    Giftskåneman skrev 2020-02-20 14:29:23 följande:
    Att lura folk att tro det är en privatperson som de skriver till, inte nån som får betalt för att vara trevlig, många betalar massor för dessa chattar.
    De flesta är ganska otrevliga och perversa, jag jobbade som chatt operatör tidigare och skäms in ett dugg. 
  • Anonym (AnonymS)

    STOR VARNING till er som inte jobbat som chattoperatör för Jobba hemifrån tidigare och som hittat hit för att ni vill ?läsa mer? om det där skitföretaget. Allt på deras hemsida är ren lockmarknadsföring. De får det att låta som om du kan jobba några ?extratimmar? i veckan och tjäna lite pengar. Det är kort och gott INTE SANT.  


     


    -Du får betalt per skickat meddelande och betalning är extremt låg. OCH de betalar inte ut dina pengar om du inte uppnår ett visst antal skickade meddelanden per vecka vilket är helt omöjligt att uppnå om man bara ska ?extrajobba? några timmar. TRO INGET som står på deras hemsida gällande löner. 


     


    -Arbetet i sig är omoraliskt (de som arbetar där vet varför).


     


    -Jag läste i denna tråden någon som skrev att man inte borde ha dåligt samvete och sa något i stil med att ?det är ju ändå bara äckliga gubbar som raggar på unga tjejer?. Det är till viss del sant att det är en jävla massa äckelgubbar som du kommer sitta och prata med, men det finns också en andel som verkligen tror att ?dom träffat kärleken i sitt liv? och vill inget annat än att träffas. Där ska du sitta och låtsas att han är kärleken i ditt liv och uppehålla konversationen så att han fortsätter skriva och betalar företaget typ 15 spänn per skickat meddelande, medan du sitter och slavar för några cent per meddelande (som kan ta några minuter att skicka pga processen i deras plattform). Hur är hämnd (genom att ta äckliga gubbars pengar) en lösning på problemet eller hur minskar det antalet äckliga gubbar? Hämnd eller "rätt åt dig" är aldrig en bra väg att gå. Det löser inte problemen. 


     


     


    Hej då Jobba Hemifrån. 

  • Anonym (AnonymS)

    STOR VARNING till er som inte jobbat som chattoperatör för Jobba hemifrån tidigare och som hittat hit för att ni vill ?läsa mer? om det där skitföretaget. Allt på deras hemsida är ren lockmarknadsföring. De får det att låta som om du kan jobba några ?extratimmar? i veckan och tjäna lite pengar. Det är kort och gott INTE SANT.  


     


    -Du får betalt per skickat meddelande och betalning är extremt låg. OCH de betalar inte ut dina pengar om du inte uppnår ett visst antal skickade meddelanden per vecka vilket är helt omöjligt att uppnå om man bara ska ?extrajobba? några timmar. TRO INGET som står på deras hemsida gällande löner. 


     


    -Arbetet i sig är omoraliskt (de som arbetar där vet varför).


     


    -Jag läste i denna tråden någon som skrev att man inte borde ha dåligt samvete och sa något i stil med att ?det är ju ändå bara äckliga gubbar som raggar på unga tjejer?. Det är till viss del sant att det är en jävla massa äckelgubbar som du kommer sitta och prata med, men det finns också en andel som verkligen tror att ?dom träffat kärleken i sitt liv? och vill inget annat än att träffas. Där ska du sitta och låtsas att han är kärleken i ditt liv och uppehålla konversationen så att han fortsätter skriva och betalar företaget typ 15 spänn per skickat meddelande, medan du sitter och slavar för några cent per meddelande (som kan ta några minuter att skicka pga processen i deras plattform). Hur är hämnd (genom att ta äckliga gubbars pengar) en lösning på problemet eller hur minskar det antalet äckliga gubbar? Hämnd eller "rätt åt dig" är aldrig en bra väg att gå. Det löser inte problemen. 


     


     


    Hej då Jobba Hemifrån. 

  • Anonym (K)

    Någon mer som jobbar med detta?Hur går det och hur lite lön fick ni?

  • Anonym (Anonym)

    Jag undrar också kring detta, då jag är ute efter extraarbete och har fått erbjudande om detta. Hur mycket tjänar man egentligen ? 

  • Glinda från Oz

    Ursäkta om det här är lite OT.

    Måste du starta eget går hälften bort i moms och arbetsgivaravgift sen tillkommer din egen skatt. Tjänar du 80-100 kronor i timmen som vissa säger här får du alltså ut 28-35 kronor efter skatt. Du kan dessutom inte ta ut föräldrapenning samtidigt. Du kan förstås köra svart och rör det sig inte om stora pengar är risken att du ska bli påkommen liten. Det är självklart inte lagligt och det finns alltid en risk. Jag säger INTE att du ska jobba svart jag bara informerar om fakta.

Svar på tråden Jobba hemifrån som Chattoperatör?