• Anonym (S)
    Äldre 6 Apr 08:06
    2563 visningar
    19 svar
    19
    2563

    Min dejt vill resa till Tunisien

    Jag hade inte åkt.
    Dels för att han är en dejt, så jag gissar att ni inte känner och kan lita på varandra fullt ut, något som kan vara bra om ni ska åka utomlands öht, men speciellt när det gäller ett land där du som kvinna ses på ett speciellt sätt. 

    Har själv varit i Tunisien när jag var i tonåren, åkte dit med familjen, och fy för för kvinnosynen. Männen stirrade och var väldigt på, vill handla med oss som om vi vore varor, erbjöd både kameler och pengar för mig bland annat, inte ens taxichauffören kunde låta en få vara, att vistas i bikini för att ta ett dopp i poolen eller sola stod inte på fråga, kände mig naken bara jag hade t-shirt och jeans. 
    Och då var jag ändå där med min familj, min trygghet. 

    På vissa ställen är där väldigt vackert, och när vi var där (slutet av augusti tror jag) fick vi ett väldigt skönt, lagom varmt väder. Finns lite roliga saker att handla, schysst pris för det mesta vill jag mig minnas. 

  • Anonym (S)
    Äldre 6 Apr 08:31
    #6
    Anonym (Bs) skrev 2018-04-06 08:11:40 följande:
    Så mycket bs.

    Vet du att tunisien är bland de arabländer som har bäst kvinnosyn? Att du råkade ut för att några stirrade säger ingenting om landet i stort.

    Och skämten om kameler och dyl är som sagt SKÄMT. De har fått uppfattningen att utlänningar gillar dem eftersom det fnittras så till svar. De köpslår inte om människor.
    Okej, eller så säger vi såhär: du har dina uppfattningar, jag har mina. Det jag mötte där var ingen bra kvinnosyn. 

    Rolig humor. 
  • Anonym (S)
    Äldre 6 Apr 08:50
    #9
    +1
    Anonym (Bs) skrev 2018-04-06 08:42:14 följande:
    Eller så har jag riktig kunskap om landet medan du har en tonårings semesterminnen?
    Eller så tar vi och lägger ner diskussionen och har respekt för att smaken är som baken delad, du tycker ditt, jag tycker mitt. 
Svar på tråden Min dejt vill resa till Tunisien