• Mon 13 Jan 2020 11:38
    4206 visningar
    40 svar
    40
    4206

    Ovitrelle och temphöjning

    Jag har precis börjat tempa igen efter att jag köpt en ny, även annat märke så litar inte riktigt på den ännu. Tog ovitrelle sprutan i lördags men än så länge har min temp bara dippat? Bör ha äl idag så ska bli spännande att se vad tempen visar imorgon.

    Hur gick det för dig sen du la ut förra inlägget?

  • Mon 13 Jan 2020 13:16
    #5
    S9191 skrev 2020-01-13 13:07:39 följande:

    Hej!


    Jag tror att Natural Cycels satte ut ägglossningen fel, däremot gick det bra med Ovitrellesprutan och för första gången i mitt liv gravid :) Jag testade mig 17 dagar efter jag tagit sprutan och då var det 14 dagar efter vad NC satte ut min ÄL (CD19) men tror jag hade den CD17. Efter det jag la ut fortsatte temperaturen att höjas. Så tror att tempen kan blir lite knas av ovitrelle. 

    Fruktansvärt rädd att något ska hända nu bara, och tänker att efter en skit höst och år så kan inte turen vara med oss! Men håller tummarna för att ovitrelle fungerar för dig, har sett dig i flera trådar! 


    Grattis!! :) Var det fin första kur med Ovitrelle? :) Men om du blev gravid är det förmodligen därför din temperatur fortsatte att öka?
    Eller så är det precis därför det är er tur nu, att lyckan vänder <3 :)
    Tack! Haha ja, känns som jag är med i varannan tråd här nu för tiden... Tänk vad mycket lättare det hade varit om man kunde prata om allt i en o samma tråd.. :P
  • Mon 13 Jan 2020 15:30
    #7
    S9191 skrev 2020-01-13 13:49:59 följande:
    Stort tack! :) Men vågar som sagt inte ta ut lyckan riktigt ännu Förvånad

    Första kuren med både letrozol och ovitrelle faktiskt! Tänker att oavsett vad som händer, så fungerade det iaf! Man kan bli gravid. 

    Likabra att hänga på, hade såklart varit enklare i en tråd! Men tror det är er tur snart!! <3
    Nä, men det kommer förhoppningsvis snart <3
    Oj, fick du testa Ovitrelle första kuren redan? Det var väldans, har jag nog inte hört om innan. Kul att det gick så bra! Hur länge hade ni försökt innan du plussade? Totalt
    Tack, det hoppas vi också :)
  • Tue 14 Jan 2020 08:30
    #9
    S9191 skrev 2020-01-13 18:01:07 följande:
    Jag tror jag hade lite ?tur? med Ovitrellen. När jag var på första VUL efter letrozol hade inte äggblåsorna växt till sig, så jag fick komma tillbaka 4 dagar senare men till en annan läkare som var lite oengagerad och snabb (hade varit katastrof i annat fall haha) så han skrev ut det vips dagen innan julafton och sa ?kolla på youtube hur man gör?...Ja du hör men det gick ju vägen! :)

    Vi har försökt sen december-18 så ganska exakt ett år!
    Men va?! :O :O Ja det var ju bra i det här fallet, men jösses så galet det hade kunnat bli!! Kolla youtube också...jösses, haha.

    Men vad underbart att höra! Hoppas att det går lika bra för vår del :) Nu börjar den långa väntan bara.... 11 dagar kvar till test-dag, men vem räknar? ;P
    När testade du dig, hur många dagar efter sprutan?

    Min temp ökade aningen idag, känns skönt.
  • Tue 14 Jan 2020 11:47
    #11
    S9191 skrev 2020-01-14 09:37:23 följande:
    Haha hade kunnat bli galet! Min sambo fick ge mig sprutan (är lite spruträdd och kan inte sticka mig själv) en timmes mental förberedelse och 2 min för stickan innan uppesittarkvällen ????

    Jag testade 17 dagar efter (12 dagar efter vad NC sa att jag hade haft ägglossning) men tror jag hade den tidigare ??

    Har varit nojig att sprutan gett fel resultat så har tagit typ 5 prover till och vågade inte testa tidigare, och nu är sträcken lika starka och det står gravid 2-3 på clearblue första gången stod det 1-2 v.

    Så nervöst nu...
    Ja men verkligen!! :o Förstår dig helt, kan inte påstå att jag är så förtjust i sprutor heller, men jag är inte heller rädd för det. Sambon hjälpte mig också att ta den, något kan han ju få göra när jag ändå tar massa tabletter och ska få sprutan, haha.

    Juste det var i juletider ja.. Men då ska ju verkligen inte Ovitrellen visa falskt positivt! Det längsta jag hört att man ska vänta att ta test är 14 dagar, och det har du ju passerat, var 3 veckor sedan igår va? Så du är ju gravid! :) Skönt att clearblue stegrat också :) :) 
  • Wed 15 Jan 2020 08:40
    #13
    S9191 skrev 2020-01-14 12:14:32 följande:
    Haha ellerhur! Men det var inte så farligt, mest lite obehagligt att göra det själv! 

    Japp 3 veckor igår, så testen borde vara sanna. Hoppas bara att det är något där inne. Bokat ett privat tidigt ultraljud, så himla nojig. Reser bort en vecka i början av februari så man vill göra veta att allt ser OK ut än så länge.

    Hoppas verkligen Ovitrelle fungerar för dig också! :) 
    Förstår dig, när ska du på ultraljud?

    Tack, det hoppas vi på!! :) Tempen steg ytterligare idag så det känns bra! :)
  • Thu 16 Jan 2020 08:47
    #15


    Idag bekräftade äntligen NC ägglossningen! :) :) Nu är det bara den långa väntan kvar... 
  • Thu 16 Jan 2020 10:34
    #17
    S9191 skrev 2020-01-16 10:18:40 följande:
    Woho!! Håller tummarna! Försök leva som vanligt bara! Det går snabbare än man tror! Håll mig uppdaterad :) 
    TACK! Det ska jag försöka göra, och du har helt rätt i att tiden går snabbare än vad man tror. Så länge man inte tänker på det 24/7... Nu känner jag mig lugnare eftersom äl bekräftats med tempökning, ska ta ett test på onsdag för att se så att sprutan gått ur kroppen, sen får vi se :)
  • Mon 20 Jan 2020 16:50
    #18
    S9191 skrev 2020-01-16 10:18:40 följande:
    Woho!! Håller tummarna! Försök leva som vanligt bara! Det går snabbare än man tror! Håll mig uppdaterad :) 
    Vad tror du om detta? Har inte haft så hög temp innan, den var uppe på 36,95 sen dippade den lite igår och ytterligare idag. När tror du att man kan "lita" på tempen efter sprutan? Ovitrelle +9 idag. Hade det varit en implantionsdipp bör den väl dippa en gång bara och sen ner igen va?


    Hur går det för dig?? :)
  • Tue 21 Jan 2020 09:13
    #20
    S9191 skrev 2020-01-20 17:38:31 följande:


    Bifogar min graf, tyckter jg har haft väldigt höga temperaturer också! Iaf efter typ dag 10! Så håller tummarna, ser ju bra ut! :D kan ju vara en implantationsdip!

    Det går okej, så nervös hela tiden! Hade lite lite ljusrosa flytningar i torsdag så varit väldigt stressad. Tisdag nästa vecka ska vi till BM och tidigt UL. Vill bara se om något lever...Undrar om man blir mer stressad när man försökt länge...
    Ser ju faktiskt ut som att du också hade en dipp några dagar efter äl, hur många dagar efter att NC satte ut din äl hade du dippen? Idag steg tempen lite igen med 0,10, men litar inte riktigt på min nya termometer :/ Jag hoppas på att det var en implantionsdipp!!
    Tog ett gravtest idag för att se om sprutan var ute ur kroppen och det var negativt! Skönt att veta att skulle jag få ett plus beror det inte på sprutan utan en graviditet. Nu är det nervösa dagar framöver.... Bim är utsatt till tis nästa vecka enligt NC, men bör vara under helgen efter tidigare månader när jag haft regelbundna cykler.

    Det förstår jag!! Tror att vi som verkligen kämpat har lite mer oro än "andra". Förstår att du längtar till en koll, hoppas att du kan slappna av lite mer efter det <3 kram
  • Tue 21 Jan 2020 11:47
    #22
    S9191 skrev 2020-01-21 11:30:06 följande:
    7 dagar efter utsatt ÄL hade jag dippen, däremot tror jag att NC satte ut med ÄL försent, hur många dagar efter ovitrelle fick du bekräftad ÄL? Alltså vilken dag tog du sprutan och vilken dag fick du ÄL? :) 

    Håller tummarna för dig på tisdag, då ska jag inskrivning och tidigt UL så får vi se om det finns något där inne. 
    Jag tog Ovitrelle sent på lördag kväll, och NC har satt ut min äl till tisdagen. Dippen kom igår, alltså 7 dagar efter utsatt äl. Ser ändå en viss liknelse med våra grafer, så jag HOPPAS!! 

    Tack, en stor dag på tisdag med andra ord! Så länge min mens vill hålla sig borta... hua, tänk om..... <3 Det kommer gå bra!
  • Tue 21 Jan 2020 13:04
    #24
    S9191 skrev 2020-01-21 12:06:21 följande:
    Okej, min satte ut ÄL 5 dagar efter sprutan, tyckte det var lite lustigt.. 

    Jag hoppas också!! Tisdag då vet vi! Jag tror det kommer gå bra för dig, om annat är det bara nya tag! Vi som försökte länge vet hur det är, även fast det är en smäll varje gång <3
    Ja det var lite sent.. Eller så tog det extra tid innan de släppte? Oavsett gick det ju bra :P
    Tack, visst är det att ta nya tag som gäller om det inte tar sig nu heller. Men är såååå trött på den här karusellen nu :( :( <3
  • Fri 14 Feb 2020 09:03
    #27
    S9191 skrev 2020-01-28 10:10:09 följande:
    Hur har det gått för dig? <3
    Det gick inte vägen denna gången heller. Blev en riktig smäll när mensen kom vilket jag inte var beredd på. Blev helt golvad...igen :'( Var en jobbig cykel med biverkningar av både letron och ovitrellen så var tungt att det var "onödigt" :/

    Nu har jag varit på nytt vul men tror inte äl varit ännu, har inte orkat ta några tester. Tempar bara så får vi se. Glömde av letron så tog de 5-9 i stället för 3-7 så antar att äl blir senare än vanligt..

    Hur gick det på ultraljudet? <3
  • Fri 14 Feb 2020 11:47
    #29
    S9191 skrev 2020-02-14 11:19:27 följande:
    Hej,

    Åh nej, det är tufft....Håller tummarna! Tror man får försöka hitta sysselsättningar även fast det inte är så lätt. Det enda man tänker på är vad nästa steg ska vara.

    Det gick inte bra, vi var där och konstaterade att inget hjärta slog...Så har nu blött ut nästan allting. Var på VUL nyss och då var nästan allt ute. Så ledsen. Äntligen blev man gravid så slutade det i missfall...Känner mig hopplös. Bara vänta på att jag ska sluta blöda och nästa mens ta letrozol igen. Känner mig bara trött och förstörd. Om jag någonsin bli gravid igen kommer jag bara känna oro. Förstår inte varför livet är så orättvist :( sorry för depp....
    fy fan vad ledsen jag blev nu för er skull!! När ni ändå kommit så "långt" som till ett ultraljud. usch, jag beklagar verkligen!! du behöver verkligen inte be om ursäkt!! Stor KRAM till dig!
  • Mon 17 Feb 2020 08:14
    #31
    S9191 skrev 2020-02-14 16:36:07 följande:
    Det är sorgligt, men man får bita ihop... Håller tummarna för att det blir vår tur snart <3
    Ja det är ju tyvärr inte så mycket mer att göra :/ En vacker dag blir det vår tur!
Svar på tråden Ovitrelle och temphöjning