• Äldre 6 Apr 10:14
    15123 visningar
    17 svar
    17
    15123

    Gravsymtom Pojke/Flicka

    Hej!

    Har/Hade ni några särskilda gravsymtom när ni väntade pojke eller flicka?

    Flicka tex. Mycke illamående, sötsugen osv.

    Pojke tex. Mycke huvudvärk, sugen på salt o surt?

    Berätta!

  • Svar på tråden Gravsymtom Pojke/Flicka
  • Äldre 6 Apr 10:16
    #1

    Ingen skillnad alls. Har 3 flickor och 2 pojkar.

  • Äldre 6 Apr 10:30
    #2

    Men killarna hade jag lugna graviditeter. Nu med lilltjejen i magen (v37) så mådde jag sjukt illa fram till v17.

    Vet inte om det har med könen att göra? Alla graviditeter är ju olika :)

  • Äldre 6 Apr 10:46
    #3

    Ingen skillnad alls för mig heller :))

  • Äldre 6 Apr 10:51
    #4

    Jag har en son och väntar en dotter. Ingen som helst skillnad i symptom, däremot är bebisen i magen betydligt vildare än vad sonen var (trots att moderkakan sitter i framvägg denna gång).

  • Äldre 6 Apr 10:53
    #5

    1:barnet (kille) kräktes aldrig, mådde knappt illa, mådde bra under större delen av graviditeten.

    2:a barnet (tjej) kräktes varje dag i flera veckor, mådde illa i perioder under hela graviditeten, mådde ganska dåligt hela graviditeten, trött och tung.

    3:e barnet (kille enl rul) är i vecka 26. Blev sjukskriven 100% mellan vecka 7-14 pga extremt illamående, kräktes hela tiden och fick varken i mig dricka eller mat. Illamåendet vände i vecka 18 och sen dess har jag mått toppen. Lite småkrämpor som halsbränna, ont i revbenen och sånt men mår i det stora hela bra.

    Så alla mina graviditeter har varit olika men verkar inte vara någon större skillnad på om det är en tjej eller kille...

  • Äldre 6 Apr 10:55
    #6

    Den enda skillnaden som jag kom på nu var att jag med tjejen var sugen på allt som var sött.

    Kräktes ju en del men satt ändå och åt kakor och bakelser mellan kräkningarna.

  • Äldre 6 Apr 10:56
    #7
    Iowhannah skrev 2018-04-06 10:51:11 följande:
    Jag har en son och väntar en dotter. Ingen som helst skillnad i symptom, däremot är bebisen i magen betydligt vildare än vad sonen var (trots att moderkakan sitter i framvägg denna gång).
    Blir nog en vild bebis. Mina har visat samma personlighet inne i magen som utanför.
  • Äldre 6 Apr 10:56
    #8
    jennie08 skrev 2018-04-06 10:55:05 följande:
    Den enda skillnaden som jag kom på nu var att jag med tjejen var sugen på allt som var sött.
    Kräktes ju en del men satt ändå och åt kakor och bakelser mellan kräkningarna.
    Haha
  • Äldre 6 Apr 11:01
    #9

    Graviditet 1 och 2 mådde skitbra från dag ett, födde flickor.

    Graviditet tre och fyra mådde skit till vecka 15 ungefär och massa konstiga symptom som blödande tandkött och konstig i magen, födde pojkar.

    Nu med femman har jag mått suveränt igen och enligt ul är det en flicka.

  • Äldre 6 Apr 11:03
    #10
    viseversa skrev 2018-04-06 10:56:11 följande:

    Blir nog en vild bebis. Mina har visat samma personlighet inne i magen som utanför.


    Ja, jag har förstått att det kan bli så. Usch, hoppas verkligen att jag är undantaget som bekräftar regeln här!
  • Äldre 6 Apr 12:53
    #11

    Pojke: starkt illamående, sugen på krispigt och fräscht tex äpple, sallad. Fint hår och såg pigg ut. Toppig mage (syns inte bakifrån).

    Flicka: hyperemesis, sugen på beskt tex rucola, vin och salt (tex lakrits). Risigt hår och såg trött och sjuk ut. Mage pöser ut åt sidorna (syns bakifrån).

  • Äldre 6 Apr 13:32
    #12

    Okej, man verkar alltså inte kunna gissa på kön utifrån hur man mår verkar de som..

    Är någon av er bra på att gissa kön utifrån ultraljudsbild här inne?

  • Äldre 6 Apr 13:42
    #13

    Har inte så mycket att jämföra med har bara pojkar men har inte mått illa alls då, mitt hår var ovanligt glansigt och fint.

    Nu har jag hängt på toa, finn utbryt och risigt hår.

    vi får se i slutet av april vad det blir för kön.


    Bf 9 sep
  • Äldre 6 Apr 14:55
    #14


    Gissa kön
  • Äldre 6 Apr 15:17
    #15

    1a POJK: mådde hemskt illa och yr från äl till v10. Kräktes aldrig men mådde illa även på natten. Sugen på olika först mozarellaost och citrus, chips en period. Extremt känslig för dofter som kaffe och matos mm. ONT i brösten o de blev stora snabbt.

    2a FLICKA: kände mig yr och lite bakfull när jag testade. Mådde inte illa sen. Avsmak på kött. Inte ont i brösten o de blev inte så mycket större. Sugen på nektariner och äpplen på slutet.

    3e POJK (som idag lever som tjej): mådde illa på morgon till och från på morgonen till v 21 ca. Kräktes bara på morgonen. Mådde bra i övrigt med foglossning. Sugen på äpplen på slutet.

    Har alltså mått väldigt olika med alla 3

  • Äldre 6 Apr 15:19
    #16

    Glömde att med tjejen fick jag MYCKET hår på magen.

  • Äldre 7 Apr 09:16
    #17

    Med min son spydde jag konstant från början till vecka 13, fick finnar och fett hår.

    Med min dotter spydde jag bara någon enstaka gång, men mådde dock illa dygnet runt fram till vecka 15. Fick inga finnar, snarare bättre hy och inget fett hår.

Svar på tråden Gravsymtom Pojke/Flicka