• Anonym (1)
    Äldre 6 Apr 14:49
    2449 visningar
    6 svar
    6
    2449

    hemska övergrepp, ser ni mig?

    det har kommit framminnen jag fasat, jag var utsatt för grova sexuella fysiska övergrepp som barn och ung tonåring. är i en tuff situation och det är så svårt och så så så ensamt att bearbeta ensam. jag växte upp i en familj med mkt våld och sadism, utåt hade vi bra fasad, ingen anade något. jag var helt ensam i detta. mina syskon har vänt mig ryggen efter jag försökt nå ut till dem och där med bröt mot familjens nr1 regel (sånt här pratar man inte om). finns det fler som genom går det, kan vi skapa en trygg plats för oss? jag går gång på gång igenom fasansfulla insikter om vilken ondska människor är kapabla att utsätta andra för. jag börjar helt tappa tron på mänskligheten. snälla ni svara mig. 

  • Svar på tråden hemska övergrepp, ser ni mig?
  • Anonym (Linda­)
    Äldre 6 Apr 14:53
    #1

    Jag ser dig? Är överlevare av övergrepp. Det går att bli bättre. Vet hur tufft du har det.

  • Anonym (Linda­)
    Äldre 6 Apr 14:54
    #2

    Frågetecknet ska inte vara där...sorry.

  • Anonym (Sam)
    Äldre 6 Apr 14:54
    #3

    Delar dina erfarenheter så du är inte ensam.

  • Anonym (1) Trådstartaren
    Äldre 15 Apr 09:22
    #4

    hur klarar ni er?? enda sen jag fick minnena har mitt liv slitits itu, likaså mitt hjärta. jag är ledsen men också lättad att ni ser mig och att jag inte är ensam, mn hur gör ni, har ni stöd? 

  • Anonym (Linda­)
    Äldre 18 Apr 10:36
    #5

    Jag är heltidsjukskriven. Går i traumaterapi.

  • Anonym (1) Trådstartaren
    Äldre 27 Apr 08:07
    #6

    jag får knapp sjukpenning och jag saknar stöd, min släkt (förövare) har vänt mig ryggen efter jag började minnas. jag får stöd av en terapeut i nuläget men jag är helt nedslagen och gråtfärdig konstant och vet ine hur länge till jag orkar. jag är helt slut och tom och nedkörd i ett svart hål... av all ondska och alla minnen. jag önskar jag hade nån att prata med, de är så få som svarar här

Svar på tråden hemska övergrepp, ser ni mig?