• Anonym (Utmattad mamma)

Klängig pojkvän.. HJÄLP

Jag och min pojkvän har varit tsm i 6 månader och han är jätte klängig... Han ska pussas,kramas och ta på mig hela tiden. Jag hinner inte ens ta initiativ utan alltid han. När jag sover hos honom kan jag inte ens sova ifred utan att han försöker ha sex med mig. Han slutar inte förrän han får som han vill.

Jag är kärleksfull av mig men detta är för mycket människan är snart 26 och verkar ha stora bekräftelsebehov.

Igår var vi på bio och han var såklart tvungen att pussa och prata med mig under filmen. På vägen hem i bilen samma sak(jag körde). Efter 30min sen vi sist sågs fick jag ?Saknar dig massor ????????? på sms. Innan dess fick jag ett ?jag älskar dig? sms 3min efter jag åkt mot mig. Räknade att han sa jag älskar dig till mig 35 gånger igår och vi var med varandra från 15-22.

Jag vet inte vad jag ska göra.... Han suger upp all min energi känner mig jättehemskt eftersom jag tycker om honom, har träffat hans familj och min dotter älskar honom. Men orkar inte med hans beteende. Har pratat med honom om detta han blir bra i någon dag sen är han tillbaka. Märkte igår att han inte kunde läsa signaler(vände mig bort när han försökte pussa mig och då tog han tag i min kind och försökte vända mig tbx.) plus att han ofta pratar bebispråk med mig ?älskling, är du lite tröttis?. HATAR DET!

Någon som upplevt något liknande och kan komma med råd?

• Svar på tråden Klängig pojkvän.. HJÄLP
  • Anonym (Tröttna)

Gud!

Sånt där får ju en att tröttna. Är man väldigt kär och båda är lika kära så har jag alltid tänkt att det nästan inte kan bli FÖR mycket men det där låter ju helt sjukt. Haha

Kanske är han väldigt osäker och nu när han märker att du är lite distasierad så blir han ännu värre....

prata med honom och förklara dina känslor. Att du älskar honom men att du knappt har tid att andas som han håller på.

Det är det.. Har pratat med honom flera gånger. Han säger förlåt och sen är det sak igen...

Nu när han håller på så här så börjar mina känslor svalna.. Han har överandvänt jag älskar dig. Så vill inte ens säga det längre..

Ursäkta? Vad vet du om mig? Har den värsta partnern man kan föreställa sig innan. Så kalla mig inte otacksam för att du är bitter.

Detta jag har nu är inte heller bra då han inte förstår nej och att han ska backa. Och om jag gör slut med honom lär han ju göra samma sak med nästa

• Anonym (Hjälpen)
    Anonym (Utmattad mamma) skrev 2018-04-08 09:28:40 följande:

Det är det.. Har pratat med honom flera gånger. Han säger förlåt och sen är det sak igen...

Nu när han håller på så här så börjar mina känslor svalna.. Han har överandvänt jag älskar dig. Så vill inte ens säga det längre..

Han älskar inte dig, er hans kärlek är bara attraktion - den är villkorlig och du måste ge ge ge ge ge det han begär annars kommer han inte respektera dig / bete sig som ett offer.

Han är rädd att du inte älskar honom på riktigt, antagligen för att han inte älskar dig på riktigt, han vet att allt handlar om att slippa ensamhet, och förgör blir han så clingy.

Det är poänglöst att du pratar med honom om att han ska ta det lugnt, han har inga gränser han ser dig som hans kylskåp och att han bara kan ta ta ta så fot han får ett sug i magen.

Codependent relationship. Googla på det. Läs. Sedan gör du slut. Han är inte pålitlig, vänta tills du eller din dotter gör eller inte är det han behagar...

Du är inte kär i han så var inte med han och gå runt olycklig, att vara med någon som vi mår dåligt av vare sig att vi känner oss kvävda eller osynliggjord eller röda eller uttråkade eller irriterar är bara destruktivt, finns inget att fixa eller reparera, han behöver vara singel och ta itu med sig själv och du behöver vara med en självständig man, som inte behöver bevisa sin kärlek i tomma ord.

Läs - dumpa - var lycklig igen.
  • Anonym (Slut)

Tyvärr tror jag inte att det är något som går att lösa då det bara handlar om två olika personlighetstyper. Det är så han är. Ni behöver båda hitta en partner som matchar er själva bättre.

Sedan borde du lära dig att sätta ned foten. För att vägra respektera dina signaler om nej när han vill kyssas eller ha sex handlar inte om personlighetstyper utan respektlöshet.

• Anonym (mmm)
    Anonym (C) skrev 2018-04-08 11:45:35 följande:

Otacksamma kärring, vänta bara tills du får en som är tvärtom...

mm,, vilken härligt konstruktiv kommentar. Är du bitter i din egen relation eller vad är anledningen att man skriver så här? 
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Utmattad mamma) skrev 2018-04-08 09:28:40 följande:

Hm, han har säkert alltid varit sådan och har svårt att hitta balansen uppenbarligen. Jag tror det är svårt att få honom att ändra sig. 

Att ha n tvingar dig till sex, det reagerade jag oerhört starkt på!  

Att han tvingar och vänder tillbaka din mun mot dig när du vände bort huvudet - alltså jag förstår knappt. Ha aldrig varit med en kille som gjort så, så har svårt tänka mig in i det? 
    Och prata bebispråk. Nej vad ÄR det här? 

Om du tänker att han hanterar dig som en ägodel kanske det blir lättare att göra slut. 
  • Fiona M

Han försöker ha sex med dig när du sover och ger sig inte förrän han får som han vill?

Dumpa.

• Anonym (Ano)

Jag hade en likadan pojkvän, men när jag pratade med honom höll han sig i typ 15 min sedan var han på igen, så han var lite trögare, antar jag.

Jag försökte prata med honom, jag bad om space, efter att han hade backat några steg så ville han SCHEMALÄGGA "mysstunder", liksom...herregud.

Nej, aldrig igen. Jag gjorde slut, men tyvärr väntade jag för länge för i slutändan hatade jag honom och det vet jag inte om han förtjänade.

Svar på tråden Klängig pojkvän.. HJÄLP