• Anonym (Anony­mOroli­gTjej)
    Äldre 8 Apr 14:04
    1343 visningar
    1 svar
    1
    1343

    Avbrutet sex, gravid?

    Hej! Jag är en tjej på 14 år, är väldigt rädd och orolig. De senaste två dagarna har jag och min pojkvän haft oskyddat, avbrutet sex. Jag slutade med mini piller för en vecka sen ungefär pga att jag blödde i flera månader. Jag tror att jag har haft avfallsblödningen som kommer några dagar efter man slutat med mini piller. Har haft oskyddat sex förut och då en kille har kommit i mig och jag blev inte gravid trots att vi inte hade något skydd. Men det var nog bara ren tur. Hur stor är chansen att jag faktiskt blir gravid? Ska ta ett akut p piller imorgon men kan jag använda ett sånt piller? med tanke på att jag inte kunde använda vanliga p piller pga att min pappa haft blodpropp. Är chansen så stor att jag blir gravid? Och snälla döm mig inte för att jag är sä ung, vet att jag har gjort misstag så behöver inte någon som påpekar det. Snälla hjälp

  • Svar på tråden Avbrutet sex, gravid?
  • Anonym (M)
    Äldre 8 Apr 14:51
    #1

    Dagen efter piller är just dagen efter sex. Ta ett sådant piller, du kommer få en blödning. Sen avvaktar du och kollar om du får din normala mens, får du inte det får du ta det därifrån. Och i framtiden hoppas jag du använder kondom. Googla även försats, avbrutet sex betyder inte att inte spermier kommit ut med försatsen.

Svar på tråden Avbrutet sex, gravid?