• Tiffzy91

    BIM +11 spelar kroppen mig ett spratt?!

    Hej alla!

    Ber om ursäkt för lpngt inlägg, men skulle gärna vilja ha tips och råd.

    Har försökt att googla mig fram till vad som är fel med mig, men hittade inget svar så jag provar med att starta denna tråd!

    Jag hade min senaste mens 1/3 och höll i sig i 5 dagar precis som vanligt. Har normalt sett en cykel på 28-32 dagar och har aldrig tidigare varit med om att den varit så sen som nu. Har varken ändrat kosten eller varit mer stressad än vanligt.

    På onsdagen 6e april så fick jag först två pyttesmå blodprickar i trosorna och en timme senare ytterligare två prickar. Men efter det har jag inte blött någonting.

    Innan "blödningen" hade jag en brännande, molande värk i brösten och även en ilande (som att någon drog en isbit i "tjejmagen") och halsbränna som kom och gick. Efter "blödningen" försvann allt det där, men nu har värk i brösten och mensvärk börjat komma igen. Mensvärk har jag haft lite till och från sen 22e mars, då jag verkligen trodde att tant röd skulle dyka upp (har i övrigt en regelbunden cykel).

    Jag har varit skengravid tidigare, men har sedan kopplat ihop 1+1 och de "symptom" jag haft innan är alltså mina tecken på att mensen ska komma. När jag gjort negativt test så har den kommit, men inte denna månaden. Ingen direkt "nu kommer mensen"-känsla, utan der känns bara... skumt. Det enda jag har är vita tjocka gummiaktiga flytningar om vartannat och typ äggvita om vartannat (ursäkta infon) och ibland känns det nästan torrt och liksom "krämigt" där inne... fattar verkligen noll.

    Vissa stunder vågar jag nästan hoppas att det tagit sig, men ändå inte. Gjorde ett CB digital idag som vosade "inte gravid". Men någonstans känns det ändå konstigt, jag både tror och inte tror på det.

    Jag och min älskade har just nu ett distansförhållande och träffas varannan helg, så det är inte direkt så att vi satsar gärnet. Jag har ingen koll på äl eller något, utsn blir det så blir det. Men det är absolut meeeer än välkommet om så vara!

    Jag tänkte i första hand se om någon här ute kan hjälpa mig innan jag går till bm.

    Är inte orolig för grav, utan för att det är något annat som får mensen att krångla.

    Mina "symptom" (eller vad man nu ska säga) är alltså just nu:

    -Mensvärk som kommer och går

    -Halsbränna som kommer och går

    -Typ dov, molande värkni brösten

    -Ökad aptit och får blodsockerfall om jag inte äter med jämna mellanrum

    -Den där "blödningen" 6e april

    -mår bättre än vad jag annars gör innan mens, ingen pms över huvud taget.

    Annars är läget precis som vanligt och jag känner mig inte annorlunda på något vis.

    Hoppas någon av er här har mågon teori????

    Tack på förhand!????

Svar på tråden BIM +11 spelar kroppen mig ett spratt?!