• Anonym (Utsatta)

    Kan någon bli dömd för misshandel utan "bevis"?

    Vi är 3 personer som blivit utsatt psykisk och fysisk misshandel av samma man.

    Varav en av de utsatta är hans egen son 8 år.

    Polisanmälan gjord från 8 åringen, om vi gör anmälan nu några år senare är det lönt?

    Vi var utsatta & svaga just då, nu starka och inser att det vi blev utsatta för var fel.

    En av oss var väldigt illa ute, han ströp mig nästan till döds en gång.

    Ska vi alla polisanmäla??

  • Svar på tråden Kan någon bli dömd för misshandel utan "bevis"?
  • Anonym (A)

    Klart ni kan men det kommer bli svårt såhär i efterhand även om båda två anmäler honom. Det finns ju tyvärr inga bevis och det är ord not ord. Han kommer troligtvis inte bli dömd utan kommer gå helt friad därifrån.

    Tyvärr

  • Anonym (Utsatta)

    Sonen har gett en bra berättelse vad han blivit utsatt för, men pappan nekar!!

  • Anonym (Utsatta)

    Om det finns vittnen till vissa händelser?

    Har vänner som tagit emot mig blåslagen, samt föräldrar som sett blåmärken.

    Besökt sjukhus flera ggr men då inte sagt sanningen till varför jag var skadad.

  • Anonym (123)
    Anonym (Utsatta) skrev 2018-04-10 18:58:18 följande:

    Om det finns vittnen till vissa händelser?

    Har vänner som tagit emot mig blåslagen, samt föräldrar som sett blåmärken.

    Besökt sjukhus flera ggr men då inte sagt sanningen till varför jag var skadad.


    Folk som har sett dig blåslagen är vittnen till att du har varit blåslagen, inte att han har misshandlat dig.
  • Anonym (Utsatta)

    Ok lönlöst då med andra ord!!

    Ångrar så i efterhand att jag inte ringde polisen när det hände!!

    Hoppas polisen tror på sonens anmälan

  • Anonym (Utsatta)

    Tänkte om vi gör anmälan till polis att då sonens anmälan som är färsk, att misstankarna förstärks mot pappan

  • Anonym (A)
    Anonym (Utsatta) skrev 2018-04-10 19:06:19 följande:

    Tänkte om vi gör anmälan till polis att då sonens anmälan som är färsk, att misstankarna förstärks mot pappan


    Det kan dom så ni ska absolut berätta men det känns svårt att få honom dömd. Möjligtvis sonen men ni två andra kommer nog inte få ut så myclet av det.

    Som sagt - nära och kära och sjukhuspersonal kan ha sett er blåslagna men då har ni ju kommit med lögner.

    Hoppas att allt går väl
  • Tecum
    Anonym (Utsatta) skrev 2018-04-10 19:06:19 följande:
    Tänkte om vi gör anmälan till polis att då sonens anmälan som är färsk, att misstankarna förstärks mot pappan
    Du har rätt, fler anmälningar försvagar pappans sak. Om det sen räcker är en annan sak.
  • Anonym (Hade)

    Jag hade massa bevis i form av SMS. Men polisen valde att lägga ner allt ändå. Utan att kolla SMS. Han nekade allt i förhör. O det gick polisen på. För så länge han nekade, kom dom ingen vart, sa dom. Kommer aldrig mer vända mig till polisen igen. Nu vet jag att man kan ljuga o neka inför dom. O då händer inget...

  • Anonym (anmäl)

    Anmäl, för sonens skull. Kanske hjälper det att stärka misstankarna. Även om pappan inte blir dömd pga bristande bevis kommer sonen senare kunna få ut alla papper och veta att ni också anmält. Han kommer känna sig mindre misstrodd.

Svar på tråden Kan någon bli dömd för misshandel utan "bevis"?