• Carr0n

    Vilken Bugaboovagn hade/har du valt?

    Utav Buhaboo Fox, Bugaboo Donkey och Bugaboo Buffalo, vilken hade/har du valt och varför?

  • Svar på tråden Vilken Bugaboovagn hade/har du valt?
  • Let it Rain
    Carr0n skrev 2018-04-11 10:35:17 följande:

    Utav Buhaboo Fox, Bugaboo Donkey och Bugaboo Buffalo, vilken hade/har du valt och varför?


    Donkeyn pga syskonfunktionen.
  • LFF

    Donkey. Hade inget annat val i Bugaboo-familjen eftersom vi fick tvillingar.

  • Erica94

    Jag valde Bugaboo Buffalo, har den fortfarande. Detta då fox inte fanns på marknaden när jag köpte Buffalon. Däremot skulle jag nog välja fox pga att den har fjädring på hjulen och ett lite smalare chassi. Ska också kunna fällas ihop smidigare!

    Velade mellan donkey och Buffalo, bestämde mig för Buffalo pga att vi inte ska ha fler barn och då behövs ju inte en syskonvagn. Buffalon känns smidigare också, Mest det som avgjorde!

  • gruvan

    Har haft samma Buffalo sedan 2013 och kommer ha den till barn nr 3 också. Gillar att framhjulen är större än på Fox och att de är punkteringsfria till skillnad från Donkey.

  • Carr0n

    Pga syskon eller tvillingar förstår jag att man väljer Donkeyn. Har ni varit nöjda med den?

  • Carr0n
    Erica94 skrev 2018-04-11 11:24:34 följande:

    Jag valde Bugaboo Buffalo, har den fortfarande. Detta då fox inte fanns på marknaden när jag köpte Buffalon. Däremot skulle jag nog välja fox pga att den har fjädring på hjulen och ett lite smalare chassi. Ska också kunna fällas ihop smidigare!

    Velade mellan donkey och Buffalo, bestämde mig för Buffalo pga att vi inte ska ha fler barn och då behövs ju inte en syskonvagn. Buffalon känns smidigare också, Mest det som avgjorde!


    Ok, tack för ditt svar.
    Jag har inte riktigt vetat skillnaden mellan Fox och Buffalon.
  • Carr0n
    gruvan skrev 2018-04-11 13:13:28 följande:

    Har haft samma Buffalo sedan 2013 och kommer ha den till barn nr 3 också. Gillar att framhjulen är större än på Fox och att de är punkteringsfria till skillnad från Donkey.


    Ok, vad bra att du varit nöjd!
    Jag skulle nog också föredra större däck fram då vi har så pass mkt snö på vintern där vi bor.
  • LFF
    Carr0n skrev 2018-04-11 14:32:26 följande:

    Pga syskon eller tvillingar förstår jag att man väljer Donkeyn. Har ni varit nöjda med den?


    Jag var grymt nöjd med den. Den enda vagnen vi hade tills vi sålde den förra sommaren. Killarna var då drygt 3,5 år och hade inte använt vagnen i princip på 6 månader.
  • LFF
    gruvan skrev 2018-04-11 13:13:28 följande:

    Har haft samma Buffalo sedan 2013 och kommer ha den till barn nr 3 också. Gillar att framhjulen är större än på Fox och att de är punkteringsfria till skillnad från Donkey.


    Nya Donkeyn har punkteringsfria däck.
  • Bubbel85

    Jag har precis beställt en fox. Donkey var aldrig aktuellt för syskonet är för stort. Enligt de tester jag läst ska fox vara betydligt smidigare och mer lättkörd medan Buffalo är lite stabilare. På Bugaboos hemsida menar de att de tagit det bästa från de andra vagnarna och skapat Fox, jag tvekade aldrig. På olika forum pågår nu också väldiga diskussioner om att Fox ska ersätta Buffalo och att Buffalo därför framöver kommer att försvinna och därför befaras Buffalon störtdyka i pris på begagnatmarknaden. Information om detta finner du framförallt på holländska sidor där Bugaboo kommer från. Bugaboo är ju kända för att stå sig bra på begagnatmarknaden, ofta kan du sälja vagnen för 50% av inköpspriset på en 2 år gammal vagn. Om nu Buffalo försvinner kommer den troligtvis vara betydligt mindre eftertraktad än en Fox. Sen är det ju lite konstigt att tänka att man ska sälja en vagn man inte köpt än men jag resonerar ändå att om jag säljer vagnen sen så blir vagnen egentligen inte så dyr, känns ju galet att ge 13.000kr på en vagn men tänker man att jag kan sälja den för 6000kr sen så blir ju vagnen inte så dyr nu :)

  • Carr0n
    Bubbel85 skrev 2018-04-11 16:28:17 följande:

    Jag har precis beställt en fox. Donkey var aldrig aktuellt för syskonet är för stort. Enligt de tester jag läst ska fox vara betydligt smidigare och mer lättkörd medan Buffalo är lite stabilare. På Bugaboos hemsida menar de att de tagit det bästa från de andra vagnarna och skapat Fox, jag tvekade aldrig. På olika forum pågår nu också väldiga diskussioner om att Fox ska ersätta Buffalo och att Buffalo därför framöver kommer att försvinna och därför befaras Buffalon störtdyka i pris på begagnatmarknaden. Information om detta finner du framförallt på holländska sidor där Bugaboo kommer från. Bugaboo är ju kända för att stå sig bra på begagnatmarknaden, ofta kan du sälja vagnen för 50% av inköpspriset på en 2 år gammal vagn. Om nu Buffalo försvinner kommer den troligtvis vara betydligt mindre eftertraktad än en Fox. Sen är det ju lite konstigt att tänka att man ska sälja en vagn man inte köpt än men jag resonerar ändå att om jag säljer vagnen sen så blir vagnen egentligen inte så dyr, känns ju galet att ge 13.000kr på en vagn men tänker man att jag kan sälja den för 6000kr sen så blir ju vagnen inte så dyr nu :)


    Vad bra att du skrev det, tack! Då ska jag kika där.
  • LFF

    Eller så går man in på Bugaboos hemsida och hittar följande:

    www.bugaboo.com/SE/sv_SE/support/bugaboo-buffalo


    support för bugaboo buffalo
    allterrängvagnen

    Bugaboo Buffalo finns inte längre att köpa. Vi vet att Bugaboo Buffalo är en omtyckt modell, men vi är också säkra på att vårt nuvarande utbud av barnvagnar ? inklusive nya Bugaboo Fox ? kan fylla behoven hos alla typer av familjer. 


    Har du en Bugaboo Buffalo? Vi kommer att fortsätta tillhandahålla reservdelar och tillbehör som passar till din barnvagn. Bläddra nedåt för vanliga frågor och svar, reservdelar, filmer och annan nyttig information. 


    lanseringsår 2013 | sista år 2018

  • gruvan
    LFF skrev 2018-04-11 14:46:40 följande:

    Nya Donkeyn har punkteringsfria däck.


    Vad bra! Så var det inte 2013 när vi valde vagn.
  • LFF
    gruvan skrev 2018-04-11 18:52:56 följande:
    Vad bra! Så var det inte 2013 när vi valde vagn.
    Nej, jag vet :) Det var då vi fick våra tvillingar. Vi hade iofs aldrig problem med punktering på den. Vi fick byta bakdäck en gång men det var för att det blivit ovalt och vi fick inte ordning på det genom att rätta till innerslangen så då var det enklare att köpa nya bakdäck.
  • Carr0n
    LFF skrev 2018-04-11 17:11:52 följande:

    Eller så går man in på Bugaboos hemsida och hittar följande:

    www.bugaboo.com/SE/sv_SE/support/bugaboo-buffalo


    support för bugaboo buffalo
    allterrängvagnen

    Bugaboo Buffalo finns inte längre att köpa. Vi vet att Bugaboo Buffalo är en omtyckt modell, men vi är också säkra på att vårt nuvarande utbud av barnvagnar ? inklusive nya Bugaboo Fox ? kan fylla behoven hos alla typer av familjer. 


    Har du en Bugaboo Buffalo? Vi kommer att fortsätta tillhandahålla reservdelar och tillbehör som passar till din barnvagn. Bläddra nedåt för vanliga frågor och svar, reservdelar, filmer och annan nyttig information. 


    lanseringsår 2013 | sista år 2018


    Jag var in idag på Babyproffsen. Hon bekräftade att Buffalon skulle sluta tillverkas. De hade endast 1 kvar i butik och beställde inte hem fler.
    Så FOX tänker jag satsa på, tack för era svar!
  • Bubbel85
    Soderstroms skrev 2018-08-17 00:06:38 följande:

    Halloj! Någon här som kört foxen om tycker om den? Är det bra gung i den?


    Jagvhar kört foxen i 2 månader nu. Den är väldigt stabil men smidig. Har dock ingen annan Bugaboo att jämföra med. Dock har vi också en gammal Emmaljunga citycross från 2012 som vi har som slit-och-släng vagn och ska jag vara ärlig är den mycket mycket mjukare i dämpning och körning på nåt sätt så det är mer och mer att jag använder den :). jag blev chockad över hur otymplig foxen är att frakta och hur stor plats den tar i bilen, så jämfört med gamla Emmaljungan tar den mycket större plats, men foxen verkar jättebra, absolut inte ostabil som några menat utan nästan tvärtom! Gillar att man låser vagnen med en knapp istället för att trycka ner och upp med foten, man märkte att det var bra i somras när man hade sandaler. Är spänd att testa sittdelen, det har jag inte gjort. Jag har en mugghållare som tillbehör och den används jämt, inte så mycket till det den är till för men den funkar utmärkt att ha telefon, plånbok, glasspapper eller annat i som man vill ha lättillgängligt :)
Svar på tråden Vilken Bugaboovagn hade/har du valt?