• Anonym (Q)

    Min pappa talar förstör min brors och mitt anseende för slälkt och vänner

    Min pappa 70+, talar illa om mej och min bror för släkt och vänner på ett sätt som gör att han ser snäll och omtänksam ut och min bror och jag rent ut sagt ser mentalsjuka ut.

    Pappa tål inte minsta motsägelse, håller man inte med det han säger kan han spåra ur fullständigt, skrika som en galning, kalla en fula saker, och hota med att göra en arvslös. Inte nog med det, han är långsynt och förstör medvetet och beräknande ens relationer med andra på sikt.

    Pappa skänker bort arvet efter mamma som gick bort för ett par år sedan så att vi inte ska få någonting efter henne. Han var avundsjuk de gånger mamma gav sina barn uppmärksamhet istället för bara till honom. 

    Folk som känner pappa på ett ytligt sätt tycker som regel att han är mycket trevlig, vänlig och social. De vet inte att han kan vara en demon bakom stängda dörrar. De tar helhjärtat papaps parti om jag försöker berätta vad han gjort för dumheter, sedan får jag stå där och se dum ut istället som pratar "skit" om min egen pappa.

    Vad kan man göra förutom att bara hålla sig borta från pappa?

  • Svar på tråden Min pappa talar förstör min brors och mitt anseende för slälkt och vänner
  • Anonym (idiotologi)
    Anonym (Q) skrev 2018-04-12 00:31:39 följande:

    Min pappa 70+, talar illa om mej och min bror för släkt och vänner på ett sätt som gör att han ser snäll och omtänksam ut och min bror och jag rent ut sagt ser mentalsjuka ut.

    Pappa tål inte minsta motsägelse, håller man inte med det han säger kan han spåra ur fullständigt, skrika som en galning, kalla en fula saker, och hota med att göra en arvslös. Inte nog med det, han är långsynt och förstör medvetet och beräknande ens relationer med andra på sikt.

    Pappa skänker bort arvet efter mamma som gick bort för ett par år sedan så att vi inte ska få någonting efter henne. Han var avundsjuk de gånger mamma gav sina barn uppmärksamhet istället för bara till honom. 

    Folk som känner pappa på ett ytligt sätt tycker som regel att han är mycket trevlig, vänlig och social. De vet inte att han kan vara en demon bakom stängda dörrar. De tar helhjärtat papaps parti om jag försöker berätta vad han gjort för dumheter, sedan får jag stå där och se dum ut istället som pratar "skit" om min egen pappa.

    Vad kan man göra förutom att bara hålla sig borta från pappa?


    Man kan aldrig förändra idioter, de föds som idioter och dör som idioter. Det enda man kan göra är att hålla sig borta från dem,och inte låta dem påverka ens liv.
  • BurningDiamond

    Hur gamla är ni barn, och var bor ni? Dödsboet efter er mor borde redan vara färdigt och ev arv från henne avklarade. Vad sedan pappa gör med sina pengar och sin del av arvet har ni barn rent krasst inget att göra med.

  • Anonym (.)
    BurningDiamond skrev 2018-04-12 02:05:57 följande:
    Hur gamla är ni barn, och var bor ni? Dödsboet efter er mor borde redan vara färdigt och ev arv från henne avklarade. Vad sedan pappa gör med sina pengar och sin del av arvet har ni barn rent krasst inget att göra med.

    Om föräldrarna var gifta så har barnen förmodligen inte ärvt ett öre än, utan de får det som finns kvar när pappan dör. Men han får ju, som du säger, göra vad han vill med pengarna.
  • Anonym (Q)
    Anonym (.) skrev 2018-04-12 04:57:07 följande:

    Om föräldrarna var gifta så har barnen förmodligen inte ärvt ett öre än, utan de får det som finns kvar när pappan dör. Men han får ju, som du säger, göra vad han vill med pengarna.
    Och det är precis vad han gör också.

    Mamma hade ärvt en tomt av hennes pappa, hon pratade ofta om att ev. bygga ett litet hus där men det blev aldrig av. Pappa skänkte bort tomten till mammas syster strax efter mamma gick bort, mot min brors och min vilja.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Q) skrev 2018-04-12 00:31:39 följande:

    Min pappa 70+, talar illa om mej och min bror för släkt och vänner på ett sätt som gör att han ser snäll och omtänksam ut och min bror och jag rent ut sagt ser mentalsjuka ut.

    Pappa tål inte minsta motsägelse, håller man inte med det han säger kan han spåra ur fullständigt, skrika som en galning, kalla en fula saker, och hota med att göra en arvslös. Inte nog med det, han är långsynt och förstör medvetet och beräknande ens relationer med andra på sikt.

    Pappa skänker bort arvet efter mamma som gick bort för ett par år sedan så att vi inte ska få någonting efter henne. Han var avundsjuk de gånger mamma gav sina barn uppmärksamhet istället för bara till honom. 

    Folk som känner pappa på ett ytligt sätt tycker som regel att han är mycket trevlig, vänlig och social. De vet inte att han kan vara en demon bakom stängda dörrar. De tar helhjärtat papaps parti om jag försöker berätta vad han gjort för dumheter, sedan får jag stå där och se dum ut istället som pratar "skit" om min egen pappa.

    Vad kan man göra förutom att bara hålla sig borta från pappa?


    Usch låter som en beskrivning av min mamma. Jag beklagar mig i för släkten att hon är idiot oxh minsann visste alla det mem ingen säger något framför henne
  • Anonym (Hm)
    Anonym (.) skrev 2018-04-12 04:57:07 följande:

    Om föräldrarna var gifta så har barnen förmodligen inte ärvt ett öre än, utan de får det som finns kvar när pappan dör. Men han får ju, som du säger, göra vad han vill med pengarna.
    Håller med
  • Anonym (Q)
    Anonym (Hm) skrev 2018-04-13 13:52:50 följande:
    Håller med
    Om man inte håller med pappa exakt vad han säger, kan den mest obetydliga dispyt leda till att han börjar skrika och hota med att göra en arvslös.

    Han kan få för sig att jag gjort någonting dumt, försöker jag bevisa motsatsen blir resultatet att han blir ännu argare.

    En gång skrek han på min 4 åriga son så att han började skaka av rädsla och gråt. Jag sa till pappa att det är helt oacceptabelt att skrika på ett barn så, men hans reaktion var bara "han ska lära sig...".
  • sextiotalist
    Anonym (Q) skrev 2018-04-12 00:31:39 följande:

    Min pappa 70+, talar illa om mej och min bror för släkt och vänner på ett sätt som gör att han ser snäll och omtänksam ut och min bror och jag rent ut sagt ser mentalsjuka ut.

    Pappa tål inte minsta motsägelse, håller man inte med det han säger kan han spåra ur fullständigt, skrika som en galning, kalla en fula saker, och hota med att göra en arvslös. Inte nog med det, han är långsynt och förstör medvetet och beräknande ens relationer med andra på sikt.

    Pappa skänker bort arvet efter mamma som gick bort för ett par år sedan så att vi inte ska få någonting efter henne. Han var avundsjuk de gånger mamma gav sina barn uppmärksamhet istället för bara till honom. 

    Folk som känner pappa på ett ytligt sätt tycker som regel att han är mycket trevlig, vänlig och social. De vet inte att han kan vara en demon bakom stängda dörrar. De tar helhjärtat papaps parti om jag försöker berätta vad han gjort för dumheter, sedan får jag stå där och se dum ut istället som pratar "skit" om min egen pappa.

    Vad kan man göra förutom att bara hålla sig borta från pappa?


    När de hyllar honom, så svara bara "du har inte levt med honom och han är inte din pappa, mina upplevelser kan du inte ta ifrån mig"
  • Anonym (.)
    Anonym (Q) skrev 2018-04-13 14:18:39 följande:
    Om man inte håller med pappa exakt vad han säger, kan den mest obetydliga dispyt leda till att han börjar skrika och hota med att göra en arvslös. Han kan få för sig att jag gjort någonting dumt, försöker jag bevisa motsatsen blir resultatet att han blir ännu argare. En gång skrek han på min 4 åriga son så att han började skaka av rädsla och gråt. Jag sa till pappa att det är helt oacceptabelt att skrika på ett barn så, men hans reaktion var bara "han ska lära sig...".

    Du kan inte hindra honom från att skänka bort sina pengar. Mitt råd är att du fokuserar på det du kan påverka, nämligen hur du låter dig behandlas. Ha inte kvar honom i ditt liv för arvets skull. Det är inte värt det.
  • Anonym (Pengar)

    Du får skita i pengarna. Vill du ha hans pengar kanske du ska dansa efter hans pipa, eller så gör du som du tycker är bäst med risk att du förlorar arv.

  • John22

    Smygfilma honom när han beter sig som en idiot och visa sedan upp för personerna som tar hans parti och vägrar tro på er.

  • Anonym (Q)
    John22 skrev 2018-04-13 15:36:06 följande:

    Smygfilma honom när han beter sig som en idiot och visa sedan upp för personerna som tar hans parti och vägrar tro på er.


    Pappa stötte på min nya tjej från sjukhuset dagarna innan mamma dog.

    Jag visade mammas syster meddelandena som pappa skickat min tjej, gissa vad som hände... hon tog pappa i försvar... kan det bero på att hon visste att pappa kunde skänka delar av arvet efter mamma om hon var snäll mot pappa?
  • Anonym (Q)
    Anonym (.) skrev 2018-04-13 14:51:53 följande:

    Du kan inte hindra honom från att skänka bort sina pengar. Mitt råd är att du fokuserar på det du kan påverka, nämligen hur du låter dig behandlas. Ha inte kvar honom i ditt liv för arvets skull. Det är inte värt det.
    Du har helt rätt i det!
     Pappa har använt mej (och även min bror och mamma till viss del) som känslomässig slagpåse under hela mitt liv. Det finns inga pengar i världen som kan kompensera det eller få det ogjort. 

    Så mycket som jag gjort mot min vilja av rädsla för att pappa ska bli arg, så mycket, det räcker nu.

    Vid konfrontation rånekar han till dumheterna han gjort och får en att se sinnessjuk ut i andras ögon för att anklaga honom för att göra så sjuka saker (som han faktiskt har gjort).
Svar på tråden Min pappa talar förstör min brors och mitt anseende för slälkt och vänner