• AW75

    3 åring med jobbiga tvångstankar och fixeringar

    Jag tycker inte alls att detta låter konstigt, låter som båda mina killar när de var 3 år. Men inte mindre jobbigt för det...

    Vår minste är nu 5 år och han har haft det klart häftigaste temperamentet. Han kan fortfarande bli hysterisk om något går fel eller om kläderna känns "knöliga". Men det är i mycket mindre omfattning nu, och periodvis är han glad som en lärka hela dagarna! ????

    Vi har pratat med en psykolog på BVC för att få stöd i vår roll som föräldrar. Hon förklarade (om jag inte minns fel) att barn ofta inte har utvecklat sitt känsloregister fullt förrän de är uppemot 6-7 år. Så det är inte så konstigt om små händelser och känslor kan få orimliga proportioner för vissa barn.

    Prata med BVC så kan de säkert ge er stöd i er föräldraroll! För det är verkligen ingen dans på rosor att mötas av så mycket gnäll och skäll från sitt barn varje dag när det enda man vill är att barnet ska vara lyckligt och må bra.

  • AW75
    AW75 skrev 2018-04-13 11:43:55 följande:

    Vår minste är nu 5 år och han har haft det klart häftigaste temperamentet. Han kan fortfarande bli hysterisk om något går fel eller om kläderna känns "knöliga". Men det är i mycket mindre omfattning nu, och periodvis är han glad som en lärka hela dagarna! ????


    Hoppsan, vet inte var de där frågetecknen kom ifrån!! :)
Svar på tråden 3 åring med jobbiga tvångstankar och fixeringar