• GGN

Har ni någonsin ångrat att ni INTE varit otrogna?

Japp. Levde med en man som var ett riktigt jävla as ibland. Himmel eller helvete. En klassiker, jag stannade för att han har bra ibland.

Hade en liten crush på en kille jag studerade med. Han bjöd hem mig efter en blöt kväll. Jag ångrar att jag inte gick med honom. Det hade aset förtjänat.

Jag lämnade den dåliga mannen ett par veckor senare, kanske tack vare klasskompisen.

• GGN
    punktslash skrev 2018-04-16 12:56:42 följande:

Inget jag tycker du ska ångra. Du slapp ifrån den dåliga mannen, men gjorde själv inget moraliskt tvivelaktigt! Slutet gott, allting gott!

Jag anser inte att det hade varit moraliskt tvivelaktigt.
  • GGN
    punktslash skrev 2018-04-16 20:21:22 följande:

Otrohet är i bästa fall moraliskt tvivelaktigt, om ens det.

Man ska aldrig ångra att man gjort "det rätta".

"Det rätta" är i många fall upp till en var och en.
  • GGN
    Anonym (beror på) skrev 2018-04-18 12:42:19 följande:

Njae, det beror väl kanske på hur andra drabbas av mitt alldeles egna privata "det rätta". Om jag tycker "det rätta" är att slå ner folk på stan med baseballträ så är det absolut inte bara upp till mig.

Jag tycker inte otrohet är värre än något annat svek. Han var ett as mot mig hundratals gånger, om jag hade varit det en gång... Dessutom hade jag mått väldigt bra av det.
  • GGN
    Anonym (beror på) skrev 2018-04-18 20:40:37 följande:

Mycket möjligt, men svek är ju fortfarande inget bra beteende. Fel blir inte rätt för att det finns värre eller likvärdiga saker. Skit är skit och luktar illa hur man än vrider och vänder på det.

Mitt ex var också otrogen. Men jag kan inte se varför jag skulle vilja bete mig lika svinaktigt som henne för det. Varför förråda sig själv och allt man står för för att ens partner inte förmår bättre? Känns bara självdestruktivt Då är det väl bättre att dumpa idioten och hitta sig en bättre partner istället?

Det var ju det jag av någon dum jävla anledning inte gjorde. Förrän jag mötte den andra mannen.

Exet är för övrigt övertygad om att jag lämnade honom för att jag träffat någon annan, för exet gjorde ju aldrig något fel så varför skulle jag annars lämna honom. Jag skiter i vilket.

Hade varit så jävla gött att knulla charmiga klasskamraten sen gnuggat det i ansiktet på min dåvarande.

Kan tillägga att hade min nuvarande varit otrogen så hade jag inte velat vara otrogen tillbaka bara för att.
Svar på tråden Har ni någonsin ångrat att ni INTE varit otrogna?